CITYAIRBUS

Novi koncept za bolju urbanu mobilnost: Električna letjelica za tiho taksiranje u gradovima

Foto: Airbus
1/3
30.09.2021.
u 15:47

Koncept CityAirbusa predstavljen je na Airbusovu summitu “Pionirski održivi zračni prostor”. Prvi let planiran je za 2023. godinu

Airbus je predstavio najnoviji model CityAirbusa, električnog vozila s nultom emisijom, napravljenog za let u urbanim područjima osjetljivim na buku. Hoće li ta nova ideja zaživjeti, saznat će se 2023., za kada je planiran prvi let tog prototipa, a licenciju, kažu na Airbusovu blogu, planiraju za 2025. godinu. Naime, trenutačno je u tijeku završni dizajn.

Inače, Airbus već godinama pokušava osmisliti prihvatljivu verziju letećeg taksija koji bi olakšao putovanje u gradskim sredinama, a da pritom letjelica bude tiha, ekološka i ekonomična. CityAirbus NextGen, predstavljen protekli tjedan, trebao bi udovoljiti svim tim zahtjevima, kažu u Airbusu.

Takozvani eVTOL, naime, trebao bi prevoziti do četiri putnika, a njime bi u nekoj budućoj fazi trebalo biti moguće i daljinski upravljati. Budući da mu je pogon električni, jedno punjenje baterija trebalo bi mu osigurati domet do 80 kilometara, a letio bi brzinom do 120 km/h. Tijelo zrakoplova ima rep u obliku slova V i fiksna krila, a pogonski sustav sastoji se od osam elisa na električni pogon.

Foto: Airbus

Manja buka ključna je značajka tog novog vozila koje, tvrde u Airbusu, stvara buku manju od 65 decibela tijekom letenja i manju od 70 decibela tijekom uzlijetanja i slijetanja.

– Stvaramo vozilo za održivu mobilnost zrakom u gradovima, a istovremeno rješavamo ekološke i društvene probleme. Airbus je uvjeren da su pravi izazovi jednako vezani za urbanu integraciju i automatizirano upravljanje zračnim prometom, kao i za tehnologiju vozila te dobre poslovne modele – rekao je Bruno Even, izvršni direktor Airbus Helicoptersa.

Airbus ima koristi od dugogodišnjeg predanog istraživanja, inovacija, dvaju električnih demovozila okomitog uzlijetanja i slijetanja (eVTOL) i razvoja zvučne tehnologije u svom portfelju proizvoda, kao i od desetljeća iskustva u certificiranju zrakoplova. Demoletjelicama Vahana i CityAirbus provedena su 242 letačka i kopnena ispitivanja, a ukupno su preletjele oko 1000 kilometara. Nadalje, Airbus je proveo opsežna testiranja letenja u zračnim tunelima te je iskoristio sve svoje računalno znanje i znanje modeliranja te simulacije vožnji.

– Puno smo naučili iz probnih pokušaja s našim demovozilima CityAirbusom i Vahanom – rekao je Even. CityAirbus NextGen kombinira najbolje iz oba svijeta s novom arhitekturom postižući pravu ravnotežu između krstarenja i letenja.

CityAirbus NextGen je zapravo druga generacija njihova putničkog električnog vozila jer je prvi predstavljen u srpnju 2020. godine. – Prijelaz prototipa CityAirbus NextGen u serijski zrakoplov ovisit će o brzini razvoja tržišta gradske mobilnosti UAM (urban and mobility). To je tržište koje bi moglo biti veće od današnjeg tržišta helikoptera. Ali izazov je kada – kaže Balkiz Sarihan, voditelj UAM strategije i partnerstva u Airbusu.

>> VIDEO HZJZ objavio detalje: Cijepljenje se snažno preporučuje za ovih pet skupina djece

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije