Oko pola milijuna prodanih primjeraka prve generacije odličan su rezultat koji Volkswagen priželjkuje i za novo izdanje Touarega. Nastao je na platformi s međuosovinskim razmakom od 289,5 cm, kao i luksuzniji model iste grupacije – Porsche Cayenne, a potkraj prošlog tjedna isprobali smo ga na prometnicama Toskane, ali i izvan njih. U testiranju nam se pridružio glumac i voditelj Tarik Filipović, i inače vozač Touarega te VW-ov "maneken".
Serijski na sva četiri
Baš u takvim situacijama do punog izražaja dolazi serijski pogon na sva četiri kotača, koji se nudi u dvije verzije. U osnovnoj verziji (4Motion) riječ je o pogonu na sva četiri kotača s Torsen središnjim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, koji je sposoban svladati uspon do 31 stupnja. Slično kao Tiguan Track & Field, Touareg raspolaže programom vožnje off road, koji pritiskom na tipku ABS, EDS i ASR sustave prilagođava terenskoj vožnji, aktivira sustav pomoći za vožnju nizbrdo i prilagođava točke promjene stupnjeva automatskog mjenjača.
Terrain-Tech paket
Usto, V6 TDI umjesto s Torsen središnjim diferencijalom nudi se i uz Terrain-Tech paket, koji je opremljen još jačim središnjim diferencijalom za off road uvjete, uključujući i redukcijski prijenos kao i središnji i stražnji diferencijal s do 100% blokade – 4Xmotion sposobnost uspona do 45 stupnjeva. Ova verzija opremljena je regulatorom uz pomoć kojeg vozač bira između pet vrsti postavki. Novi je model čak 208 kg lakši, što je svakako pomoglo i smanjenju potrošnje do 20 posto. Velika novost je ponuda prvoga paralelnog hibridnog pogona. Riječ je o kombinaciji V6 TSI benzinca od 333 konja te elektromotora od 47 KS. Kad rade zajednički, dobiva se snaga od 380 konja i 580 Nm okretnog momenta, čime se performansama nalazi uz bok V8 modela, koji i zamjenjuje, ali ipak nudi manju potrošnju. Prema službenim podacima, riječ je o 8,2 l. Do 50 km/h Touareg Hybrid može se voziti i samo uz pomoć elektromotora. Do stotke stiže za 6,5 s, a maksimum mu je na 240 km/h. Tijekom kočenja elektromotor radi kao generator i kinetičku energiju pretvara u električnu, kojom puni NiMH baterije.
Cijene za domaće tržište još nisu definirane, a kada krajem svibnja prvi primjerci stignu u Hrvatsku, nudit će se samo dizelske varijante, dok se ostali modeli očekuju kasnije.
...jedan od najbolji SUV i terenskih automobila - bravo VW!!!