Krenuo je kao tvrtka za proizvodnju šivaćih strojeva. Tako je, naime, počela priča o današnjem brandu Opel. Adam Opel još je 1862. osnovao tvrtku koja se kroz godine bavila izradom mnogih proizvoda, pa su se tako pored šivaćih mašina u njihovim pogonima našli i bicikli, motocikli, kamioni, a do danas se zadržala proizvodnja automobila, što pokazuje da ne ide sve prema početnim zamislima. Tijekom 1868. Adam je napravio velike korake, kako na poslovnom, tako i na privatnom terenu. Otvorio je prvu tvorničku zgradu, industrijsku halu sa stambenim prostorima, a iste godine oženio se i sa Sophie Scheller, kćeri tvorničara, koja mu je u narednim godinama rodila pet sinova.
Od šivaćeg stroja do auta
Koliko su pojedini dijelovi proizvodnje bili veliki i značajni pokazuje činjenica da je Opel u 40 godina postao najveći svjetski proizvođač bicikala, a njegovi sinovi bili su zanesenjaci biciklizma, pobjednici na više stotina utrka na Opelovim biciklima sve do 1898. Nakon smrti osnivača tvrtku je preuzela supruga Sophie Opel. Na nagovor sinova Carla, Wilhelma i Friedricha, Sophie se odlučila na proizvodnju automobila, a kasnije se pokazalo kako je to bila izvrsna odluka. Opel je dugi niz godina bio najprodavanija njemačka marka automobila.
Tijekom 1899. Opel Patentmotorwagen predstavio je ‘System Lutzmann’, prvi Opelov automobil. Sa 65 ručno izrađenih modela ‘System Lutzmann’ nastavio je rasti kao masovni fenomen koji je do danas proizveo više od 70 milijuna vozila. Koliko je prvi model bio reprezentativan, govore ove činjenice: raspolagao je motorom od 4 konjske snage s 3-stupanjskim mjenjačem i središnjim podmazivanjem.
Oklopljeni motor imao je vodeno hlađenje pomoću rebraste cijevi, sigurnosno kočenje pri vožnji naprijed i unazad, sjedalo za dvije odrasle osobe, kao i sjedalo za dijete s pogledom u suprotnom smjeru, kožne presvlake, lakiranje visoke elegancije, bogate pozlate... Sve to stajalo je 3000 maraka, a naravno moguće su bile i doplate i to 250 maraka za pneumatike te dodatnih 300 maraka za zaštitni krov.
Prvi auto, salon, klub...
Tijekom 1901. godine, zahvaljujući Ferdinandu Budickom, jedan je od prvih 65 primjeraka stigao i u Hrvatsku. Bio je to prvi automobil u Zagrebu. Budicki je bio velik zaljubljenik u automobile i motocikle. Otvorio je i prvi salon automobila u Hrvatskoj, bio je suosnivač Prvog hrvatskog automobilnog kluba i gospodarstvenog sajma Zagrebački zbor (preteća današnjeg Velesajma). Organizirao je i prvu automobilsku utrku u Hrvatskoj na kojoj je s Opelovom limuzinom pobijedio Vjekoslav Heinzel, arhitekt, poduzetnik i gradski načelnik.
Pogledajte i video lokacija kamera na našim cestama: