Premijera

Osma generacija automobilske ikone: Što sve donosi novi VW Golf 8

24.10.2019.
u 19:32

Izgled je redizajniran, a dimenzije su ostale iste. Kokpit je potpuno digitaliziran, Golf može sam ubrzavati i kočiti do 210 km/h te komunicirati s drugim autima u krugu 800 metara. Donosi bogatu početnu opremu i nudi najmodernije benzince, dizelaše i 5 hibridnih uzvedbi

Nova osma generacija najpopularnijeg automobila u Europi Volkswagen Golfa predstavljena je danas u sjedištu njemačkog automobilskog giganta u Wolfsburgu. Kao što se i očekivalo, nova Golf “osmica” dizajnerski je naslonjena na dosadašnji model i prepoznatljivo naslijeđe koje je krenulo s prvom generacijom predstavljenom 1974. godine, a do danas je prodano više od 35 milijuna primjeraka.

Osmica izgleda dinamičnije i markantnije, ali prepoznatljivo i uz proporcije koje od kompaktne, odnosno “golf klase” i očekujemo. Dimenzije su ostale gotovo identične, dugačak je 428,4 cm (+26 mm), širok 178,9 cm (-1 mm) i visok 145,6 cm (+5 mm) uz međuosovinski razmak od 263,6 cm (-1 mm). Obujam prtljažnika nije objavljen, a očekuje se da će biti sličan dosadašnjem koji je primao 380 litara.

Aerodinamika je poboljšana pa je koeficijent otpora zraka na novom Golfu spušten na 0,275, što će pridonijeti manjoj potrošnji.

Karakterističan golfovski C stup prepoznatljiv još od prve generacije i dalje je zaštitni znak bočne siluete, a sprijeda je osmicu karakterizira uska rešetka hladnjaka i LED svjetla koja će biti serijska na svim modelima i dio su stilskog izričaja novog Golfa.

Kao i vanjština i dizajn unutrašnjosti je evolucija dosadašnjih tekovina, ali novi Golf donosi revoluciju u digitalizaciji u čije je središte postavljen čovjek, odnosno prije svih vozač. Novi Golf je prvi model ovog cjenovnog razreda koji donosi serijski potpuno digitalni kokpit nazvan “Innovision Cockpit”.

FOTO Unutrašnjost novog VW Golfa 8

1/8

Informacijski spektar opcijski se nadopunjuje Windshield Head-up zaslonom. Uz to donosi novo rukovanje govornim naredbama. Inovativno upravljanje govornim naredbama reagira na naredbe izgovorene prirodnim jezikom i jednostavno je za rukovanje. Funkcija Mobile Key donosi mogućnost da se kompatibilni smartphone uređaji koriste kao klasični ključ vozila, a Golf uvijek može biti umrežen pomoću “We connect” sustava koji donosi streaming, webradio i dodatne online značajke u vozilo.

Izravno intergirana u Golf može biti i Amazonov glasovni asistent “Alexa” koju možete zamoliti da reproducira glazbu, upravlja kompatibilnim uređajima u Smart Home-u ili da poziva informacije poput vijesti i vremenske prognoze.

Novi Golf donosi revoluciju i u sustavima potpore vozaču. Prvi u klasi dolazi s potporom “Travel Assist“ koji omogućuje da se do brzine od 210 km/h može voziti s potporom bez aktivnog upravljanja, davanja gasa ili kočenja. Osobito se na dugačkim dionicama time poboljšavaju udobnost i sigurnost. A kao u prvom Volkswagenu u novom je Golfu predstavljena funkcija Car2X koja automobil umrežava sa njegovim okruženjem: funkcija Car2X koristi se informacijama drugih vozila u okruženju do 800 metara te signalima prometne infrastrukture kako bi upozorila vozača i ta upozorenja također proslijedila drugim modelima s funkcijom Car2X. VW će uskoro tu funkciju ponuditi kao dio serijske opreme za masovne modele poput Golfa.

1/4

Dodatno povećanje sigurnosti k tomu će nuditi nova „IQ.LIGHT – LED matrix glavna svjetla“ sa svojim djelomično interaktivnim svjetlosnim funkcijama.

Mnoge novosti novi Golf donosi i ispod poklopca motora, a osim još boljih i štedljivijih turbobenzinskih TSI motora i turbodizelskih TDI motora u ponudi će biti i 5 hibridnih verzija, kao i pogon na zemni plin (TGI).

Benzinci i dizelaši će razvijati od 90 do 300 KS. Novost su dva 3-cilindrična TSI turobenzinca sa 90 i 110 KS te dva 4-cilindrična TDI turbodizelaša sa 115 i 150 KS. Novi TSI motori odlikuju se posebno niskim vrijednostima potrošnje i emisija ispušnih plinova zahvaljujući, između ostalog, inovativnom “TSI Miller postupku izgaranja“. Novost kod TDI motora jest tehnologija Twindosing – dvostruko ubrizgavanje sredstva AdBlue – znatno smanjuje emisije dušikovih oksida (NOx). Poboljšanje potrošnje novih TDI motora: do 17 posto u usporedbi s prethodnima.

Hibridna ofenziva Volkswagena donosi tri eTSI “blaga hibrida” s 48-V tehnologijom koja spaja 48-V starter generator s remenskim prijenosom, 48-V litij-ionskom baterijom i najnovijom generacijom učinkovitih TSI motora. Osjetne prednosti ovog djelomičnog hibridnog pogona su 10% manja potrošnja prema WLTP ciklusu te iznimno agilne i komforne performanse tijekom kretanja. Nudit će se u tri stupnja snage eTSI motora sa 110 KS, 130 KS i 150 KS.

Dvije plug-in hibridne verzije Golfa eHybrid stižu sa snagom od 204 KS i sportskom verzijom GTE sa 245 KS. Oba modela Golf s eHybrid pogonom imaju novu litij-ionsku bateriju kapaciteta 13 kWh koja omogućuje velike električne dosege te Golf privremeno pretvara u vozilo s nultom stopom emisije.

Volkswagen će u novom Golfu promijeniti i nazive paketa opreme. Umjesto dosadašnjih Trendline, Comfortline i Highline zvat će se “Golf”, “Life” i “Style”, dok će se sportska oprema i dalje nazivati “R-Line”.

Svi paketi donose mnogo više od usporedivih dosadašnjih pa će tako Golf serijski u početnoj opremi nuditi: su LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla, sustav „Keyless Start“, „Innovision Cockpit“, mobilne online usluge i funkcije “We Connect“ i “We Connect Plus“, višenamjensko kolo upravljača, automatski klima-uređaj, potpora zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist“, nova potpora za skretanje, sustav nadzora okoline “Front Assis“ s prediktivnim sustavom zaštite pješaka i funkcija Car2X.

Tijekom sljedeće godine uslijedit će samostalni modeli Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE i Golf R.

Na europsko tržište novi Golf stiže u prosincu, a cijena još nije poznata.

Komentara 16

Avatar ŽutiKarton
ŽutiKarton
20:08 24.10.2019.

Za deset godina će biti moj.

DU
Deleted user
20:12 24.10.2019.

Nisam fan golfa ,a niti volim kad je sve digitalno. Volim i pokoji prekidač. No, jedno moram priznati, ovo je zaista lijep i oku ugodan uradak.

GR
gragakarlovac
20:01 24.10.2019.

Golf kao Golf. Dosadan. Kutija šibica.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije