POTROŠENO 14 MIL. KN

Planule subvencije za ekološka vozila: Ostalo još samo 900.000 kn

Mitsubishi i-Miev
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
1/2
07.07.2014.
u 11:00

Fizičke osobe zatražile su sufinanciranje za 258 vozila

Jedna od rijetkih odluka ove vlade koja je polučila brz uspjeh poticaji su za kupnju električnih i hibridnih vozila. U samo tri mjeseca Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost predano je 355 ponuda za kupnju ukupno 376 vozila. Iako je isprva planirani iznos sufinanciranja od 7 milijuna kuna povećan na 14 milijuna kuna, do 1. srpnja na raspolaganju je ostalo samo 900.000 kuna za kupnju ekološkog automobila uz subvenciju države.

Podsjetimo, država je – radi poboljšanja kvalitete zraka u gradovima smanjenjem emisije CO2 u prometu, odnosno ukupne emisije stakleničkih plinova na razini države – kupcima električnih vozila odlučila sa 70.000 kuna sufinancirati kupnju hibridnih vozila sa 50.000 kuna, a hibridnih vozila s emisijom do 10 g/km CO2 sa 30.000 kuna.

– Fizičke osobe zatražile su sufinanciranje za 258 vozila, većinom hibridnih, a pravne za 118, od čega je 45 električnih – odgovorili su nam iz Fonda za zaštitu okoliša. Najviše se traže hibridne Toyote, ali ima i kupaca potpuno električnih vozila Mitsubishi i-Mieva, Smarta ED, ali i nekoliko sportskih automobila Tesla.

Najviše građana zatražilo je poticaj za kupnju najjeftinijeg hibrida na našem tržištu, Toyote Yaris Hybrid, čija je redovna cijena 120.900 kuna, a uz pomoć države može se kupiti za 90.900 kuna. Iz Toyote doznajemo da je u njihovim salonima od početka ožujka do danas ugovorena kupnja 278 hibrida i plug in hibrida. Hibridnih Yarisa izabrano je 209. Auris Hybrid prodan je u 65 primjeraka, Prius u dva, dok se po jedna osoba odlučila za Prius+ i Prius plug in. Svi ti automobili još nisu isporučeni jer neki kupci još čekaju subvenciju ili dogovaraju način financiranja. Neki čekaju i dolazak novog Yarisa u rujnu. Kad je riječ o Yarisu i Aurisu, 3/4 su privatni kupci. Za Prius se većinom odlučuju tvrtke. Tvrtka je kupac i jednog Citroënova modela DS5 Hybrid4.

>>Zbog subvencija u Hrvatskoj se prvi put javio interes za elektromobilima

>>Za električna vozila država daje poticaje i do 70.000 kuna!

Komentara 4

IZ
Intruder_ZD
11:28 07.07.2014.

Fuj i te subvencije!! Mi koji vozimo na plin manje zagađujemo nego ti hibrid auti a ipak smo kažnjeni s dodatnih 500kn na rergistraciji + atest što me koštao 1200kn!!

OK
okvardz
17:42 07.07.2014.

Gospoda su si složila kako mukta do auta.Ovo treba svima koji su dobili oduzeti i usmjeriti novce u školstvo,znanost(istraživanja),Zdravstvo ,vojsku,poštenu policiju itd. a nikako debelim guskama još i dodatno mazati vratove.Zbog ovakovog ponašanja vlade i Saborskih zastupnika Hrvatska je u raspadajučem stanju na svim poljima od privrede,školstva,vojske,policije,financija,ma nema resura gdje sve funkcionira i u plusu je.Naša draga Hrvatska je jednostavno opljačkana,rasprodana i uništena.Ono što su generacije stvarale od 1945 pa do 1990 godine sve je uništeno a ono malo što je još ostalo i to se trude da unište. Kada se pojavi neka stranka sa poštenim namjerama ona nemože postići nikakve rezultate jer u Hrvatskoj nema toliko poštenih ljudi da bi pobjedili zlo i mafiju koja je financirana od strane istih i koja ne želi Hrvatskoj dobro.

DU
Deleted user
11:38 07.07.2014.

Umjesto da ukinu trošarine i smanje porez za hibridna i električna vozila pa da svi mogu proći jeftinije uveli smo varijantu tristo odabranih. To mi liči na priču: Caca cola i sendvić 6 kn

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije