rosječna starost hrvatskog voznog parka, na osnovi 2,327.515 vozila koja su lani pristupila redovnom tehničkom pregledu, čak je 13,83 godina, dok se u tome 1,728.911 vozila odnosi na osobne automobile čija je prosječna starost 12,58 godina. Čak više od 66% svih tih osobnih automobila staro je 10 i više godina!
Kako možemo pomladiti vozni park? Naravno, većim unosom/uvozom novih vozila te rješavanjem starijih vozila. I dok nam zadnjih godina lagano raste prodaja novih osobnih automobila, raste nam i unos rabljenih vozila. Lani je pored 62.938 novih osobnih automobila prvi put registriranih u Hrvatskoj stiglo i više od 82 tisuće rabljenih vozila. I to ne bi bio toliko “loš” podatak da istovremeno iz naše domovine nije otišlo 19.488 osobnih automobila. Tako ispada da je od ukupno pridošlih novih vozila, njih 30,96% u istoj godini i izvezeno/izneseno iz Hrvatske. Znači, nema riječi o tome da se radi na ozbiljnijem pomlađivanju domaćeg voznog parka.
Detaljnu analizu stanja na našim cestama, odnosno pregled svih automobila koji su lani na našem tržištu evidentirani kao novoregistrirani, da bi potom u tišini otišli u neku drugu državu donosimo u srijedu u novom broju magazina AutoStyle.
Novi broj magazina AutoStyle u srijedu, 18. ožujka, na dar će dobiti svi kupci Večernjeg lista.
Uz analizu hrvatskog voznog parka, pročitajte i na kojim detaljima automobili najčešće padaju na tehničkom pregledu, kakve sve hibride razlikujemo, kako zakoni gledaju na električne romobile i još mnogo zanimljivih tema.