slavna kreacija

Priče i mitovi o slavnoj jabuci: Kako je nastao Appleov logo?

'Apple CEO Tim Cook speaks about the iPhone 4S at Apple headquarters in Cupertino, California October 4, 2011. REUTERS/Robert Galbraith (UNITED STATES - Tags: SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS)'
'ROBERT GALBRAITH'
06.10.2011.
u 22:46

Stoji li iza zagrižene jabuke posveta Alanu Turingu? Je li pak riječ o referenci na Adama i Evu ili Newtona?

Smrt Stevea Jobsa, legendarnog osnivača Applea, stavila je tu tvrtku u središte pozornosti, a i priča o nastanku njezinog loga u obliku zagrižene jabuke ponovno postaje zanimljiva. Koje je podrijetlo slavne jabuke? O tome postoje različite priče i mitovi.

Kako piše CNN, prema jednoj popularnoj teoriji zagrižena jabuka je posveta Englezu Alanu Turingu, znanstveniku koji je među prvima istraživao umjetnu inteligenciju te je umnogome zaslužan za razvoj modernih računala. U Drugom svjetskom ratu proslavio se razbijajući šifre njemačke vojske.

Unatoč ogromnim zaslugama, Turing je nakon rata bio izložen šikaniranju zbog svoje homoseksualnosti, koja je u to vrijeme u Ujedinjenom Kraljevstvu bila zakonom zabranjena. Turing je 1954. godine umro od trovanja cijanidom, no, iako okolnosti njegove smrti nisu točno utvrđene, vjeruje se da se ubio zagrizavši u otrovanu jabuku.

Postoje i druge logične teorije - da je jabučni logo zapravo referenca na biblijsku priču o Adamu i Evi, ili pak na komad voća koji je Isaaca Newtona doveo do razvijanja koncepta gravitacije.

No, sva je vjerojatnost da je istina ipak nešto prozaičnija.

Rob Janoff, čovjek koji je početkom 1977. dizajnirao logo tvrtke, u intervjuu za CreativeBits priznao je kako u trenutku njegova osmišljanja nije bio upoznat s pričama o Alanu Turingu. Što se tiče odgrizenog dijela jabuke, razlog za njegovo dodavanje zapravo je praktične prirode - Janoff se plašio kako bi jabuka u manjoj veličini mogla izgledati kao trešnja. Tek kasnije shvatio je zanimljivu fonetsku podudarnost između riječi za ugriz (engl. bite) i mjernu jedinicu za količinu podataka (engl. byte).

Komentara 1

OB
-obrisani-
10:07 07.10.2011.

kako to i obicno biva sa njegovom smrcu preselio se u nedohvatljive i vjerojatno ce kompanija sada prijecu u mitsku kompaniju koja ce bez obzira na bilo sto sto izda zgrcati novac. njegovo ime i zivot postace ali veci sad jeste brend. Ni svi novci ovoga svijeta nidu mu pomogli da ostane jos neko vreme ovdje. A tko zna, na toj razini mozda covjek vec i nem nekih iluzija i ambicija nego li jednu da se preseli u legendu. U svakom slucaju nek mu je laka zemlja a ovozemaljski grijesi neka mu budu oprosteni, jer umrijeti nije mala stvar.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije