Poslovanje

Prihodi Alphabeta skočili 26 posto, dobit veća od očekivanja

Alphabet
Foto: Reuters/PIXSELL
24.07.2018.
u 08:50

Europska komisija zatražila je od Alphabeta velike promjene na njegovoj Android platformi, koje bi mogle znatno utjecati na prihode tvrtke od pretraživanja

Alphabet je u proteklom tromjesečju ostvario prihode od 32,7 milijardi dolara, 26 posto više nego godinu dana prije, što se ponajviše zahvaljuje rastu oglašavanja i jačanju 'cloud' poslovanja, pri čemu je dobit kompanije veća nego što se očekivalo.

Prema poslovnom izvješću objavljenom u ponedjeljak, čista dobit te krovne kompanije Googlea iznosila je u drugom ovogodišnjem kvartalu 3,2 milijarde dolara, ako se uključi nedavna kazna Europske komisije od 5 milijardi dolara zbog nezakonitih ograničenja na mobilnim uređajima s operativnim sustavom Android.

Isključujući tu kaznu, dobit Alphabeta iznosila bi oko 8,3 milijarde dolara, više nego što su analitičari očekivali i znatno više u odnosu na 3,5 milijardi dolara, koliko je iznosila u drugom kvartalu prošle godine.

Europska komisija zatražila je od Alphabeta velike promjene na njegovoj Android platformi, koje bi mogle znatno utjecati na prihode tvrtke od pretraživanja.

Alphabet je poručio da će se žaliti na odluku Komisije, dok je izvršni direktor tvrtke Sundar Pichai kazao da je prerano za zaključke kako će zahtjevi regulatora utjecati na poslovanje kompanije u dugoročnom razdoblju.

U međuvremenu, nastavlja se snažan rast prihoda kompanije od oglašavanja, a oglašavanje na Googleu čini 86 posto ukupnih prihoda Alphabeta.

Snažan rast gospodarstva potaknuo je kompanije da više troše na oglašavanje, a pritom se odmiču od oglašavanja putem tradicionalnih medija prema online i oglašavanju na društvenim mrežama. Google pritom dominira kako u mobilnom, tako i desktop pretraživanju.

Rezultati pokazuju, kažu analitičari, da se Alphabet dobro nosi sa žestokom konkurencijom Facebooka na tržištu mobilnog i video oglašavanja, koje snažno raste jer su oglašivači spremni dobro platiti za nekoliko sekundi pažnje ciljanih gledatelja sadržaja.

Prema podacima analitičke tvrtke eMarketer, Google će u ovoj godini imati 37-postotni udio na tržištu digitalnog oglašavanja u SAD-u, što je, doduše, manje u odnosu na lanjskih 39 posto, ali i dalje najveći udio.

Izvješće je pokazalo i da, osim samog Googlea, koji obuhvaća internetsku tražilicu i YouTube, i ostali poslovni dijelovi Alphabeta u koje tvrtka puno investira, kao što su hardware i 'cloud' usluge, bilježe rast.

Zahvaljujući boljim nego što se očekivalo poslovnim rezultatima, cijena dionice Alphabeta porasla je u ponedjeljak u produženom trgovanju na Wall Streetu gotovo 4 posto.

Alphabet
1/10
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije