TRŽIŠTE

Prodaja auta raste zbog obnove voznog parka države i rent-a-cara

Škoda
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
14.08.2014.
u 10:23

Još se čeka veća kupnja fizičkih osoba koje su ove godine registrirale 7162 nova auta

Na prvi pogled 30,1 posto rasta prodaje novih automobila u prvih sedam mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani izgleda jako dobro. Netko bi pomislio da se Hrvatska izvlači iz gospodarske krize i da građanima raste kupovna moć.

Ali, nažalost, građani, odnosno fizičke osobe, od 24.193 automobila prodanih do 1. kolovoza, prema podacima Promocije plus, kupili su samo 7162 automobila (29,7 %). Mnoge tvrtke su izgleda odlučile prestati čekati bolja vremena i obnoviti svoje vozne parkove pa 17.031 auta ili 70,3 % posto ovogodišnje prodaje otpada na pravne osobe, odnosno državne institucije, poludržavne tvrtke, privatne firme, taxi poduzeća i prije svega rent-a-car tvrtke. Daleko najveći broj novih osobnih automobila registrirano je za rent-a-car namjenu, pa tako posredno, naš turizam izvlači iz problema i auto branšu. Ali, samo prividno, jer nakon ionako kratke turističke sezone većina tih automobila će se vratiti u salone i prodavati kao tzv. jednogodišnjaci, do godinu dana stari polovni automobili sa relativno malo kilometara.

Octavia najtraženiji model

U veljači su samo temeljem jednog natječaja vrijednog 271,156.904 kuna počele isporuke 1581 automobila državnim institucijama. Od toga 20 spornih luksuznih Audija A6 quattro S-tronic za Vladu i ministre, koji su na koncu, završili u MUP-u. Policija je, pak, od 1009 vozila na tom natječaju u leasing uzela 764 Škode Octavije, što je glavni razlog što je češka kompaktna limuzina u prvih sedam mjeseci ove godine sa 1662 primjerka najprodavaniji model u Hrvatskoj.

Nakon države, drugi najveći flotni kupac ove godine je poludržavna tvrtka Ina, koja je promijenila veći dio svog voznog parka. Hrvatsko-mađarska kompanija je preko najvećeg dilera VW grupe AutoZubaka uzela u leasing uz održavanje više stotina automobila, najvećim dijelom Volkswagen Golf i Polo.

– Pri obnovi voznog parka vodili smo se principom racionalnosti u suradnji s pouzdanim partnerima, te smo osigurali kvalitetna vozila uz manje troškove leasinga i ugovore koji pokrivaju i troškove održavanja vozila – šturo su odgovorili iz Ine.

Porsche u padu

Kako neslužbeno doznajemo i visokopozicionirani u tvrtci su se zbog mogućeg negativnog publiciteta, nakon Vladine afere s naručenim Audijima A6 3,0 TDI, morali zadovoljiti s Volkswagen Passatima 2,0 TDI.

Na krilima flotne prodaje VW je suvereno najprodavanija marka u Hrvatskoj sa 3997 registriranih automobila odnosno 16,92 % ukupnog udjela, a u prvih 11 najprodavanijih modela imaju čak četiri predstavnika – Golf (2.), Polo (5.), Up! (7.) i Passat (11.).

Ove godine je i primjetno manje prodanih superluksuznih automobila. Nema nijednog Ferrarija, a Porsche je prodao 19 naspram lanjskih 34 automobila.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije