Prilazite automobilu, a u trenutku prije otvaranja vrata kutkom oka spazite udubinu, ogrebotinu ili rupicu na blatobranu ili nekoj drugoj površini karoserije. Za početak, pomirite se s činjenicom da su takve situacije i oštećenja uobičajen dio posjedovanja motornog vozila. Uostalom, ako baš nije razbijeno svjetlo i odvaljen odbojnik u većini slučajeva zaista nije potrebno očajavati. Ako ste imalo vješti, manje (plitke) ogrebotine možete sami popraviti – ovo je rješenje ujedno i najjeftinije. Na hrvatskom se tržištu danas mogu pronaći brojni učinkoviti i iznenađujuće pristupačni proizvodi namijenjeni upravo saniranju manjih oštećenja. Osim dobro poznatih korektora, tu su posebne paste i naljepnice, odnosno samoljepljive folije kojima je moguće popraviti štetu. Ti se proizvodi mogu pronaći u supermarketima, na benzinskim postajama, u ovlaštenim prodajno-servisnim salonima i trgovinama s građevinskom opremom. Iako im cijene variraju, najčešće se kreću od 45 kuna za korektore, od 70 do 100 kuna za paste te od 190 kuna za samoljepljive folije koje se, u skladu s očekivanjima s obzirom na cijenu, najčešće pokazuju najboljima.
Korektor prekriva rupice
Ako su ogrebotine dublje, jedino je rješenje (pod uvjetom da želite kvalitetan popravak) da se s automobilom uputite limaru koji će popraviti oštećenje i nanovo lakirati zahvaćenu površinu. Cijena takvog popravka može iznositi između 700 do 1500 kuna, ovisno o veličini, dubini i vrsti oštećenja.
Slična je situacija s rupicama uzrokovanima udarcima kamenčića koje u najvećem broju nastaju upravo tijekom zimskih mjeseci zbog povremenog posipanja prometnica sitnim šljunkom. Manje rupice relativno jednostavno i sami možete popraviti, primjerice posebnim korektorom, za manje od 10 minuta i svega 50 kuna, no ako je rupica veća ili dublja, najbolje je potražiti savjet i usluge limara.
Dublje oštećenje, veći trošak
Popravke udubina na, primjerice, vratima, blatobranu, krovu ili poklopcu motora također je najbolje prepustiti profesionalcima, kao i sitna udubljenja od, nasreću, posljednjih godina vrlo rijetkih tuča. Sve u svemu, kako i sami možete zaključiti, vrijeme i novac koje ćete morati uložiti u saniranje oštećenja limarije vašeg automobila proporcionalni su težini, odnosno dubini samih oštećenja. Kao što smo već spomenuli, za početak je najbolje pomiriti se s time da će se, neovisno o tome koliko ste oprezni i pažljivi, oštećenja događati. U većini slučajeva radi se o oštećenjima koja su jednostavno, brzo i jeftino popravljiva, sada više nego ikad prije ponajprije zbog spomenutih “uradi sam” proizvoda.
Ništa konkretno i ništa novo niste napisali.Samo još fali da reklamirate ono smeće od olovke za prikrivanje ogrebotina!