Prvi predserijski primjerak bio je namijenjen Josipu Brozu Titu, a serijska proizvodnja Juga 45 počela je 28. 10. 1980. Jugo se temeljio na Fiatovu modelu 127, ali s iskoristivijom karoserijom dugačkom 349 cm. Bio je to suvremen narodski automobil, moderna zamjena za Fiću. Bio je vrlo tražena roba pa je za kupnju postojala lista čekanja, a za raniju isporuku tražila se i “veza”.
Godine 1985. počeo je izvoz JUGOu SAD, i to najsnažnije verzije s 1,3-litrenim motorom sa 65 KS, ali Amerikanci nisu bili ludi za Yugom (počeo se pisati s Y) i postao je većinom upamćen po nekoliko smiješnih filmskih scena. Godine 1988. Yugo 45 kupio je i Slavko Štefek, a njegov unuk Tin Koren upravo ga je obnovio.
– U obitelji je više od 30 godina i deda ga je vozio do smrti – rekao je Tin Koren. Osamdesete pamtimo i po gastarbajterskim limuzinama poput Opel Ascone ili Mercedes W123 Ford Scorpiona kojima su se vraćali iz pečalbe i susjedima izazivali zavist, a Mercedese su, osim Stojadina i Golfova, već vozili i taksisti.
Da mi je danas naći jedan Yugo Cabrio 65EFI u očuvanom stanju, platio bih ga suhim zlatom.