U virtualnom svijetu, kao i u onom fizičkom, mnogima je važno biti u trendu ili u pravo vrijeme na pravom mjestu. Većina uspijeva svoje pojavljivanje moderirati na svim društvenim mrežama koje se danas nude, no ipak, mnogi su odabrali svoje omiljeno online mjesto pojavljivanja ili pak još vrludaju.
Rat Facebooka, Instagrama i Snapchata za naklonost korisnika je u tijeku. Ono što je sigurno jest da Snapchat gubi na popularnosti. Posljednji podaci kažu da ubrzano gubi korisnike. Sa Snapchata je “nestalo” pet milijuna korisnika samo u ovoj godini. Pad je uslijedio sa 191 milijuna korisnika iz prvog kvartala, da bi na kraju trećeg taj broj bio 186 milijuna korisnika. Prema objašnjenju Evana Spiegela, osnivača te društvene mreže koja je popularnost stekla zbog mogućnosti dijeljena fotografija koje se brišu u nekoliko sekundi, pad se dogodilo zbog redizajna koji nije naišao na dobar odziv korisnika, a sam osnivač nazvao ga je preuranjenim i frustrirajućim.
Ipak, dok je Snapchat sam sebe unazadio krivim procjenama, djelomičan odljev korisnika treba zahvaliti i kreativnoj konkurenciji. Prije svega se to odnosi na Instagram i sveprisutni Facebook. Za početak, valja reći da je Instagram u vlasništvu Facebooka te nije čudno da su čelni ljudi tih platformi u zajedničkom nastajanju ugrožavanja konkurencije bili iznimno uspješni. I ne, uopće se nisu obazirali na korektnost, jednostavno su vidjeli što funkcionira kod Snapchata i u moderiranom obliku to plasirali na svoju platformu.
Opcija Story ili Priče za videouratke korisnika, koje nestanu nakon 24 sata s korisničkih feedova, glavni je oteti element koji je sada ujedno i najpopularniji oblik komunikacije na društvenim mrežama. Tako da, kada je riječ o onima koji tek ulaze u svijet društvenih mreža, ili onima do 30 godina, Instagram postaje glavni oblik komunikacije. Facebook s druge strane, koliko god ga njegov osnivač i vlasnik svojim istupima ili potezima ugrožava, i dalje je globalno najjača i najmoćnija društvena mreža s više od dvije milijarde korisnika.
Kazne zbog Cambridge Analytice i curenje podataka, optužbe da utječe na izbore diljem svijeta, niz nepopularnih poteza, nisu poljuljale popularnost Facebooka. Da, tinejdžeri nisu više skloni Facebooku, povjerenje u dionicu nije na vrhuncu, pritisci o zaštiti privatnosti enormni su, a egzodus direktora i dalje traje, no brojke koje ostvaruje Facebook impozantne su još uvijek. Mark Zuckerberg, osnivač Facebooka, dospio do pozicije da ga mali dioničari žele maknuti, dok je on ugled odlučio “peglati” uz pomoć britanskog bivšeg vicepremijera Nicka Clegga.
Twitter je, pak, društvena mreža izvan masovne konkurencije svih dobnih skupina, no i dalje globalno popularan.
Protivno jednostavnoj logici, Twitter je protekli kvartal uz gubitak korisnika ponovno ostvario zaradu, i to četvrto tromjesečje zaredom. Tome im je uvelike pridonijela orijentacija prema izravnim prijenosima sportskih događaja i zaradi od oglašavanja. No valja reći i da se pad korisnika dogodio jer je Twitter prionuo “čišćenju”. Zatvorili su niz „neželjenih i sumnjivih” profila, a procjenjuje i da će taj broj dodatno pasti jer je tvrtka suočena s intenzivnim pritiskom da pročisti platformu nakon što se otkrilo da su Rusija i Iran koristili mrežu da bi utjecali na strane izborne kampanje. Zbog svega toga u trećem kvartalu broj aktivnih mjesečnih korisnika pao je za 9 milijuna i stao na 326 milijuna korisnika.
Kad već nabrajamo društvene platforme, LinkedIn kao poslovno okupljalište s poprilično skupim alatima stabilno održava svoju zajednicu. Platforme koje rastu iako nisu temeljno napravljene da budu društvene mreže jesu Messenger i WhatsApp, koji su poput Instagrama u vlasništvu Facebooka, te Viber. Srednjoškolci i studenti pokušavajući pronaći vlastitu intimnu društvenu nišu i uglavnom komuniciraju tim mrežama, stoga je logično da su podložni i javnim objavama koje sve više uzimaju maha.
Pogledajte video o misterioznim ljudima - tko su zelena djeca, svjedokinja Kennedyjeva ubojstva...