zabava budućnosti

Svijet igara odavno nije rezerviran samo za usamljene geekove

07.09.2017.
u 12:59

Mnogi analitičari uvjereni su da su igrače konzole poput Playstationa i Xboxa imale ključnu ulogu u demokratizaciji tog medija

Predrasude o svijetu kompjutorskih i videoigara kojima vladaju usamljeni geekovi odavno su prevladane iako afere poput famoznog “Gamergatea” podsjećaju da i u gamerskom svijetu vlada određena količina toksičnog seksizma. Tako su se i na jučerašnjoj promociji igre “Destiny 2” u zagrebačkom Arena centru za testnim konzolama mogli vidjeti odrasli i djeca, muškarci i žene, ukratko najrazličitije društvene skupine kojima se gaming industrija, kao jedna od najpropulzivnijih grana industrije zabave uopće, sve otvorenije obraća.

Uloga Playstationa i Xboxa

Prema nekim procjenama, pola osoba koje redovito igraju videoigre danas su žene, dok je ovogodišnja studija dobi američkih korisnika igraćih konzola pokazala da osobe starije od 50 godina čine više od četvrtine igrača, baš kao i osobe u dobi od 18 do 35 godina. Oko trećine otpada na one mlađe od 18, dok je najmanje igrača, njih oko dvadeset posto, u dobnoj skupini od 36 do 49 godina, koja je ujedno najopterećenija egzistencijalnim brigama – ganjanjem karijera i brigom za potomstvo, stavljajući često sami sebe na sam kraj ljestvice životnih i vremenskih prioriteta.

Mnogi analitičari uvjereni su da su igraće konzole poput Playstationa i Xboxa imale ključnu ulogu u demokratizaciji tog medija, a razvojem tehnologije došlo je i do sve većeg porasta kvalitete i kompleksnosti scenarija i režije igara približavajući ih sve više interaktivnom filmskom iskustvu.

Stoga ne čudi da je njihovu vrijednost između ostalih prepoznala i Kreativna Europa, krovni program Europske unije za financiranje kulturnog i kreativnog sektora koji iz godine u godinu sve izdašnije financijski podupire razvoj europske gaming industrije, planski osnažujući njenu snagu u odnosu na ogromnu američku i azijsku produkciju.

Sedam naših proizvođača

Na nedavno završenom Gamescomu, velikom sajmu gaming industrije u Kölnu koji je osobno otvorila njemačka kancelarka Angela Merkel, ove je godine u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom izlagalo čak sedam hrvatskih proizvođača računalnih igara.

Na sajmu je najavljen i čitav niz novih igara koje će u bližoj budućnosti biti dostupne i hrvatskim gamerima koji se već financijski pripremaju za bogatu jesensku sezonu premijera. Među prvima u nizu prije desetak dana lansirana je nova inačica megapopularnog avanturističkog “Uncharteda”, upravo je stigla futuristička akcijska avantura “Destiny 2”, a slijede nogometni blockbuster “FIFA 18”, crnohumorni “South Park: The Fractured but Whole”, ratni “Call of Duty: WWII”, znanstvenofantastični “Star Wars Battlefront II”... Igre svih žanrova spremne su za najširu publiku.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije