Svakim danom sve više proizvođača uviđa da kupcima jedan od prioriteta pri kupovini postaje i utjecaj na okoliš, a neki su za održiviji proizvod spremni izdvojiti i znatno više novaca. Na tome nastoji kapitalizirati i autoindustrija, u ovom slučaju proizvođači guma, koji su otkrili kako ih proizvesti uz značajan udio prirodnih sirovina, ali i kako to istaknuti potrošačima.
Talijanski Pirelli zato je dizajnirao novi logotip za identifikaciju guma koje sadrže najmanje 50 posto materijala biološkog i recikliranog porijekla, piše HAK revija. Oznaka se sastoji od dvije strelice u krugu te sliči internacionalnom simbolu za recikliranje.
Novi simbol prvi je put upotrebljen na Pirellijevim gumama P Zero E koje sadrže više od 55 posto recikliranih ili prirodnih materijala, što je potvrdio Bureau Veritas, jedna od vodećih kompanija za provjeru sukladnosti i certificiranje na svijetu. Najveći izazov u razvoju takvih guma bio je pronaći savršeni spoj potrebe za održivošću i performansi koje kupci očekuju, a talijanskom proizvođaču u tome su pomogli razni novi materijali.
POVEZANI ČLANCI:
Lignin, nusproizvod u industriji papira, koriste za dulju trajnost guma i smanjenje otpora, a silicijev dioksid, široko korišten u gumama, umjesto iz fosila dobivaju od pepela rižine ljuske iz ostataka od uzgoja. Stare gume prerađuju procesom pirolize te ih koriste za optimizaciju stabilnosti, čvrstoće i trajnosti, čime smanjuju opterećenje na odlagališta otpada.
Fosilna goriva također su izbacili iz procesa dobivanja polimera, te kao zamjenu koriste bio-cirkularne polimere izrađene od monomera iz rabljenog ulja za kuhanje ili ulja za pirolizu guma. Gumu dobivaju iz lateksa stabla kaučukovca što je čini posve prirodnom, a koriste i biosmole dobivene iz sjemena ili smole za bolje performanse na suhom i mokrom. Konačno, za tekstilno ojačanje gume upotrebljavaju rayon, vlakna koja potječu od celuloze.
Taj simbol znači da se guma na autu okreće.