Novi Volkswagen T-Roc glavni je šminker u gradu. Jasno je to već nakon prvih kilometara prevaljenih po domaćim prometnicama jer na tržištu tradicionalno naklonjenom Volkswagenu svaki novi model s VW znakom privlači pažnju, a interes se udvostručuje kad novitet “upada” u vrući segment kompaktnih crossovera. Mali SUV, a Volkswagen – to već na prvu djeluje kao dobitna kombinacija. Isprobali smo (pre)bogatu izvedbu pokretanu 2-litrenim TDI strojem od 150 konjskih snaga, s 4Motion pogonom na sve kotače, DSG automatskim mjenjačem, te s obiljem dodatne opreme. Poduži popis napredne opreme i modernih sustava podrške vozaču razumljivim čini i cijenu od 289.943 kune. Početna izvedba T-Roca stoji 142.003 kune – s benzinskim motorom od 115 konjskih snaga, prednjim pogonom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Dodatan vjetar u leđa T-Rocu daje široka lepeza ponuđenih TSI i TDI motora, mjenjača, opreme, opcija (među ostalim i različite boje krova).
Ogolimo li ga do srži, T-Roc možemo nazvati Golfom na štulama. Donosi sve one prepoznatljive Volkswagenove elemente – kako dizajnerske tako i kvalitativne – pa se u kabini osjećamo kao u Golfu. Dobro opremljenom Golfu. Raspored svih komandi dobro nam je poznat, prirodan za korištenje. Odlična sjedala dobro podupiru tijelo, udobna su. Tvrdoća ovjesa, papučica, osjećaj na volanu – sve je kako treba biti, dovoljno tvrdo da pruži užitak u vožnji, a opet ne pretvrdo da ne ugrozi udobnost. Active Info Display s T-Rocom prvi put ulazi u ovaj segment, a čitavoj priči dodaje i premium osjećaj, posebno u kombinaciji s centralnim 8-inčnim dodirnim ekranom. T-Roc donosi i mogućnost indukcijskog punjenja mobilnog telefona, a popisu pomoćnika vozaču kao da nema kraja.
Na prednjim sjedalima prostora ima dovoljno, pravi položaj za upravljačem nije problem naći zahvaljujući mogućnostima podešavanja sjedala i kola upravljača. Odraslim osobama straga će biti malo skučenije, prvenstveno zbog kupeovske linije krova. No, s druge strane, taj detalj izvana čini Volkswagen T-Roc iznimno dopadljivim, mladenački orijentiranim. S obzirom na praktičnu i ergonomski organiziranu putničku kabinu, ništa manje nismo očekivali ni od prtljažnika. Prima 445 litara i – zahvaljujući pravilnom obliku i širokom otvoru, te smještaju rezervnog kotača ispod podnice – potpuno je iskoristiv. Ključ je T-Rocove prostranosti unutar 423,4 centimetra duljine u kratkim prevjesima, 259 cm međuosovinskog razmaka i 181,9 centimetara širine.
Sportska linija opreme nimalo ne miriši na odavanje off-road užicima. Taj stav dodatno jača pri pogledu na šminkerske 19-inčne lakometalne naplatke. No, preko DSG automatskog mjenjača snaga se šalje na sva četiri kotača. Dakle, možete – ako vam ih nije žao – zablatiti naplatke primjerenije cestovnoj jurilici. VW-ov 4Motion i na T-Rocu posao odrađuje besprijekorno te vozaču nudi mogućnost izbora postavki za različite podloge.
Na cesti je T-Roc također uvjerljiv, dinamičan i agilan. Stabilan je i pri oštrijim manevrima, zahvaljujući težištu niže postavljenom nego kod ostalih SUV-ova. U modu automatske vožnje DSG nas je iznenadio zadrškom pri kretanju. Kasnije stupnjeve izmjenjuje brže. U sport modu odziv je od samog starta bitno bolji.
Pogledajte i galeriju: Ovo su groblja dizelaša, 300.000 čeka svoju sudbinu:
Jedan od Volkswagenovih lošijih ponuda! Tijesan, bučan, pretvrd i precijenjen! Njemački tisak ga ne hvali kao naš. S razlogom.