Promašen cilj

Trošarine skupe, novi auti loše se prodaju

Još su najtraženiji rabljeni automobili iz unosa stari blizu 10 godina
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
1/2
11.07.2017.
u 07:14

Od 36.848 novih automobila registriranih u Hrvatskoj u prvoj polovini 2017., 30.006 su kupile tvrtke većinom za rent-a-car djelatnost

Nove trošarine na automobile koje se primjenjuju od 1. siječnja 2017. nisu donijele ništa novo osim poskupljenja novih automobila i to prvenstveno onih jeftinijih, pa većina građana sada državi plaća još veće namete nego prije Nove godine.

Glavna intencija izmjena Zakona o posebnom porezu na motorna vozila koji je donesen u sklopu porezne reforme ministra financija Zdravka Marića bila je da Hrvati kupuju ekološkija vozila, međutim, svrha se u prvih šest mjeseci nije postigla. Od 36.848 novih automobila registriranih u Hrvatskoj u prvoj polovini 2017., 30.006 su kupile tvrtke većinom za rent-a-car djelatnost, a veći broj automobila, kako neslužbeno doznajemo, registrirana je u Hrvatskoj te potom izvezena na druga tržišta EU. To nije novost, ali daje fiktivnu sliku o većoj prodaji novih automobila.

Još su najtraženiji rabljeni automobili iz unosa stari blizu 10 godina
1/1

Građani kupili tek 6842 auta

U isto vrijeme građani su kao privatne osobe kupili tek 6842 automobila. Unos rabljenih je i dalje na istoj razini kao i lani. U prvih pet mjeseci u Hrvatskoj je registrirano 23.479 automobila koji su mahom uneseni iz EU, pogotovo iz Njemačke, naspram 23.336 rabljenih automobila u istom razdoblju 2016. Dakle, unesen je gotovo istovjetan broj polovnjaka kao i lani, pa se barem zaustavio trend rasta unosa rabljenih automobila, koji je rapidno rastao od ulaska Hrvatske u EU. Ipak, novi su propisi donijeli mnogo skuplje trošarine za najveće zagađivače, najčešće automobile starije od 15 godina koji se više zbog većih nameta ne isplate unositi u Hrvatsku, pa Hrvatska bar više nije odlagalište najstarije “krame” iz EU.

Još su najtraženiji rabljeni automobili iz unosa stari blizu 10 godina
1/4

Iako su još najtraženiji rabljeni iz unosa automobili stari blizu 10 godina. A znamo da je prosječna starost našeg voznog parka u samo osam godina s 10 godina povećana na zabrinjavajućih 12,5 godine. Da su Hrvati željni luksuznih automobila koje si kao nove u Hrvatskoj ne mogu priuštiti, dokazuje popis najpopularnijih marki vozila iz unosa. Na prvom mjestu je Volkswagen od kojeg je najtraženiji model i dalje Golf, slijedi Renault, a na trećem mjestu nalazi se Mercedes. Peti je BMW s 1709 unosa, a na sedmom mjestu s 1512 unosa Audi.

Češka i Poljska bez trošarina

Za građane bi najbolje bilo da se trošarine sasvim ukinu kao što je to, primjerice, u Slovačkoj, Češkoj i Poljskoj ili bitno smanje, kao u Sloveniji. Ali, znamo li da je lani država na ime trošarina od motornih vozila, novih i rabljenih, ubrala 813,6 milijuna kuna, moramo biti svjesni da će se tog harača birokrati teško odreći. Ministar financija Zdravko Marić krajem svibnja najavio je zamjenu poreza na stjecanje vlasništva rabljenih automobila, koji se plaćao u Poreznoj upravi po stopi od 5% vrijednosti vozila, upravnom pristojbom koja će se plaćati u policiji.

Prema najavi Marića, ta pristojba bi trebala biti “nešto manja” od poreza. Ali, kolika će točno biti, još se ne zna, jer tog podatka nema u prijedlogu Zakona puštenog u javnu raspravu, a bio je predviđeno da će se izglasati 1. srpnja. Zbog čega se od toga odustalo, ne zna se, a Porezna uprava nam je odgovorila: “Novi zakon je u pripremi te će zainteresirana javnost o svemu biti na vrijeme obaviještena.” U 2016. od tog je poreza ukupno ubrano 193,780.651,76 kuna, odnosno u prosjeku 1001,71 kunu po automobilu.

Foto: VLm

Komentara 75

DA
dado56
08:23 11.07.2017.

Jos je intersantnije da na jahtu od 20 metara necete platiti ni lipe trosarine a na obiteljski auto placate , tko je tu lud...

PU
Pukovnik
08:09 11.07.2017.

Visoke trosarine i druga davanja kod uvoza vozila inace koriste drzave koje stite domacu autoindustriju. Mi niti krompir "proizvodimo" u dovoljnim kolicinama. Drzava bez ideja koja samo moze "uzeti" kako bi prehranila svoje zaposlene reagira kao Hrvatska. Sa uvozom vise i novijih vozila svi bi profitirali: Manje zagadenje okolisa, vise prodaje osiguranja, vise tehnicki, vise punjenje goriva, vise posla za automehanicare, vise prodaje autopribora, pranja etc. Tako bi i drzava profitirala od dodatnog zaposljenja, PDV-a itd. Samo pameti nema

PU
paul-umpe
07:35 11.07.2017.

Passat Higline 2.0 tdi 4 motion 2011 euro 5 177 g/100km.Auto kostao u Njemackoj 12000€ u Zagrebu jos 5500€ davanja.I onda se pitamo zasto se vozi golf 2 dizel sa 400g/100km i vozit ce se jos godinama.Ili cemo kupovat auta sa 1.0 motorom da je ispod 119g.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije