Upitali smo domaće zastupnike automobila što predviđaju o kretanju tržišta u 2010

Tržište automobila: Očekivanja su stagnacija ili dodatni pad od 13 posto

autosalon
Renato Branđolica
01.01.2010.
u 13:21

Svi su uvjereni kako imaju dobre proizvode kojima će sljedeće godine uspjeti povećati vlastiti tržišni udio

Činjenice su vrlo bolne. Do 22. prosinca registrirano je 44.159 novih osobnih automobila, dok ih je u istom razdoblju lani, točnije do 23. prosinca, bilo 87.440. To znači pad od 49,5 posto.

Automobilski sumrak
Prije godinu dana mnogi su predviđali krizu, ali ni najcrniji scenariji nisu ovako loši. Stoga smo upitali domaće zastupnike kako su zadovoljni ovom godinom i što predviđaju za sljedeću.

- Očito je kako tržište automobila u Europi nije funkcioniralo u zemljama gdje nije bilo državnih subvencija. Kako je u nas izostala potpora države u tom segmentu, izostala je i ozbiljnija prodaja, te sve što za sobom ona povlači - punjenje državnog proračuna, prodaja osiguranja, goriva, te veći dio marketinških aktivnosti,... – istaknuo je Miljenko Gvozdić iz Suzukijeva predstavništva.

Zadovoljan je samo dio predstavništava, i to onih koji su uspjeli zadržati ili pak lagano povećati tržišni udio.

- Teško je govoriti o zadovoljstvu u ovako teškoj godini. Zadržali smo tržni udio, ali nismo mogli u potpunosti iskoristiti efekt lansiranja 7 novih modela. Isto tako, djelomično smo zadovoljni prodajno-servisnom mrežom jer su neki pokazali znanje i spremnost za rad u ovom ozračju, a drugi to nisu uspjeli. Ako ništa drugo, ovo je sjajna prilika da osnažimo postojeće partnere i osvježimo mrežu, što ćemo u 2010. i činiti – odgovor je Gorana Krizmanića iz Toyotina predstavništva.

Gašenje salona
To su pokazatelji kako mnogi zastupnici vode bitku s prodajno-servisnim mrežama jer se dobar dio njih počeo baviti širokim spektrom poslova, a samim time zapostavili su osnovnu djelatnost – prodaju automobila te dalju brigu o vlasnicima i njihovim metalnim ljubimcima. Stoga ovu godinu nisu preživjeli neki, inače vrlo jaki, dileri, a predviđanja su da će se u prvoj polovici iduće godine tek dogoditi “potop” ovlaštenih partnera.

Govorimo li o predviđanjima tržišta tijekom 2010., zanimljivo je da gotovo svi odgovaraju “na razini 2009.”. Ipak, dio njih predviđa crnji scenarij, odnosno dalji pad od 5 do 10 posto, a rijetki optimisti govore o mogućem rastu do maksimalno četiri posto.

Najteža će biti prva polovica godine, dok se svjetlo na kraju tunela očekuje tek krajem godine. Jedinstveno je da svi očekuju porast udjela vlastite marke, što temelje na novim modelima i boljim ponudama postojećih.

Ključne riječi

Komentara 2

US
Uman SS
15:52 02.01.2010.

Sve dok naša država dozvoljava lihvarske kamate banaka nema ni proizvodnje ali ni potrošnje! Vratio sam se neki dan iz Italije i tamo npr. Toyota prodaje svoje modele uz kamatu 4,99%. Eto, pametnome dosta!

LO
loza
14:15 01.01.2010.

e pak nema prođe onda ćeš i prodati sa minusom samo da roba ne stoji i da dobiješ novac. Ako su to učinili i ne ide onda stvarno nema pomoći, ako su srezali toliko cijene da opet imaju neku sitnu dobit onda nema razloga za žaljenje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije