Marko Valentić:

'U Hrvatskoj nema 
PR poslova u kojima 
se mogu brinuti o 30 milijuna igrača, to 
je moj posao iz snova'

Marko Valentić
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
1/6
28.11.2019.
u 22:24

Iako je Marko prihvatio posao na Cipru zbog želje da svaki dan nakon posla može na plažu, uživa u Pragu i svemu što nudi ovaj kozmopolitski grad

Brojne su priče o odlascima Hrvata u druge države u potragu za poslom, ne nužno boljim, nego poslom koji će omogućiti nekakav pristojan život koji u nas ljudima sve češće izmiče. No ima i razočaranih, onih koji su se vratili natrag u domovinu, kao što ima i mnogo pozitivnih primjera. Ima i ostvarenih snova ili barem dobivanja posla iz snova.

Nedavni je Reboot InfoGamer na Zagrebačkom velesajmu bio prilika da porazgovaramo s ljudima koji su u Hrvatskoj radili dosta dobro, a onda otišli, ne iz nužde, nego u potrazi za izazovom, tj. upravo za poslom iz snova. Jedan od njih je Marko Valentić koji je radio kao PR savjetnik u PR agenciji Komunikacijski ured Colic, Laco i partneri. HUB385 bio je samo jedan od klijenata za koje je radio, kao i Vipnet (prije rebrandinga), Oradian, AZ fond, Hrvatski skijaški savez…

Htio sam baš svaki dan na plažu!

No Marko je želio nešto drugo, bolje i počeo je tražiti. Platforma LinkedIn pruža i takve mogućnosti za one koji se njome znaju služiti. Tamo je Marko stupio u kontakt s Wargamingom, ljudima koji razvijaju igre kao što su World of Tanks ili World of Warships. Te igre na platformi koju je osmislio Bjelorus Viktor Kisli danas igra 200 milijuna ljudi, a Marko je dobio posao odnosa s javnošću za igru World of Warships koja ima 30 milijuna registriranih korisnika.

Na Reboot Infogameru razgovarali smo u velikom Wargamingovu prostoru.

– Ovdje je i naša prva igra za konzole, update za World of Warships s podmornicom čiji će sadržaj igri dati dodatni sloj i novo lice, najbolje je da ih čim prije testiraju korisnici – rekao nam je dočekavši nas na prostoru.

Zašto Wargaming, pitamo ga.

– Zbog Cipra! Želio sam posao nakon kojega mogu otići na plažu. Svakog dana. I to je bio – Wargaming.

Vraćamo ga na početke, kako je dobio posao, je li bio raspisan natječaj?

– Posao u Wargamingu dobio sam preko otvorenog natječaja koji sam vidio na LinkedInu. Neko sam vrijeme pratio razne oglase za međunarodne pozicije u PR-u s fokusom na tehnologiju i gaming industriju. S obzirom na to da je Wargaming jedna od vodećih gaming kompanija čije su igre veoma popularne i u Hrvatskoj, nisam dugo razmišljao kad sam ugledao oglas za posao u struci u sjedištu kompanije na sunčanom Cipru. Nakon nekoliko mjeseci, višestrukih razgovora s glavnim dionicima te rješavanja opsežnog projektnog zadatka, pozvan sam na Cipar na finalni razgovor i razgledavanje destinacije. Dva mjeseca kasnije spakirao sam kofere i preselio se u Nikoziju – kaže Marko. Wargaming je tvrtka koja djeluje na više od 20 lokacija u Europi pa nas je zanimalo gdje Marko provodi najviše radnog vremena.

– Kao globalni PR menadžer za World of Warships (PC) i World of Warships Legends (konzole) odgovoran sam za globalnu strategiju odnosa s medijima i organizaciju lokalnih agencija i timova koji konstantno rade ne bi li novosti o igrama World of Warships doprle do što šireg kruga ljudi – kaže te nastavlja da je, nakon šest mjeseci, radi poslovnih razloga i praktičnosti premješten u Prag, gdje se nalazi sjedište europskog izdavaštva za World of Warships.

– I dalje obnašam istu poziciju radi koje sam došao u Wargaming, samo što mi u Pragu svakodnevni rad s kolegama iz izdavaštva i upravljanja zajednicom pomaže da bolje osjetim bilo naših igrača. Uz arhitekturu i mnoštvo kulturnih i zabavnih sadržaja, Prag me osvojio svojim kozmopolitskim duhom. Naime, stranci čine gotovo 30% stanovništva i ta je zajednica jako dinamična tako da je veoma lako stvoriti vlastiti društveni krug i uvijek imati nekoga za izlazak na piće, vožnju motorom ili odlazak u kino ili muzej – opisuje nam svoje dojmove o gradu u kojem provodi najviše svojega radnog vremena.

Najveći neboder na otoku

Uz Prag najviše je vremena u Sankt Peterburgu gdje se nalazi studio koji je razvio World of Warships. Na Wargamingovoj Wikipediji ističe se njihova zgrada na Cipru koja je navodno i najviša na otoku. Jasno da nas je zanimalo je li to doista točno i kako to izgleda. – Tako je, Wargaming HQ neboder je najviša zgrada u Nikoziji, a tijekom mog života na otoku tamo sam i radio. Zgrada ima 13 katova, podzemnu garažu, restoran, kafić, teretanu i wellness centar. Novopridošlim zaposlenicima na raspolaganju je služba za preseljenje koja se brine o svim administrativnim pitanjima, od traženja stana do npr. prijavljivanja djece u vrtić. Također, službeni vozači na raspolaganju su kako bi olakšali kretanje po otoku. S obzirom na to da je Wargaming jedna od najvećih kompanija i poreznih platiša na otoku, s odličnim pogodnostima za zaposlenike, nije teško zaključiti da se radi o jednom od najpoželjnijih poslodavaca. Ukratko, na vama je da dođete i radite najbolje što možete, a za ostala životna pitanja kompanija je tu da vam pomogne – otkriva najveće razloge zašto je posao koji radi posao iz snova.

Wargaming, inače, ukupno zapošljava više od 4500 ljudi. Zanimalo nas je je li vidio išta slično, odnosno po čemu se Wargaming razlikuje od ostalih tvrtki u kojima je radio.

– I prije nego što sam postao dijelom Wargamingova ”stroja”, znao sam da se radi o jednom od nAajpoželjnijih poslodavaca u ovoj industriji. Moje iskustvo to je samo potvrdilo. No ono što me posebno iznenadilo jest činjenica u kojoj mjeri se brinu o zadovoljstvu igrača. Sve je podređeno tome da komunikacija s igračima bude iznimno transparentna, a odluke o daljnjem razvoju igre uzimaju u obzir poslovni plan, ali i mišljenje korisnika. Za zaposlenike pak postoji cijeli niz servisnih usluga koje su tu s ciljem da im omoguće da se bezbrižno posvete poslu i pruže najbolje moguće rezultate. Usto, jasno definirane uloge i ciljevi za svaku radnu poziciju, redoviti feedback nadređenih te transparentno nagrađivanje, kao i mogućnosti napredovanja, Wargaming stavljaju u posebnu ligu, objašnjava. Pitamo ga ima li u Wargamingu još Hrvata.

– Znam za samo još jednog kolegu Hrvata koji radi u pariškome uredu i bavi se odnosima s vojskom. Nažalost, nisam ga upoznao uživo, samo smo razmijenili nekoliko mailova, ali svi kolege koji su surađivali s njime imaju samo riječi hvale – govori Marko.

Ima li kakvih razlika u izgledu radnog mjesta i radnom danu u odnosu na druge tvrtke gdje je radio?

– Moje radno mjesto je jednostavno ali funkcionalno. Stol L oblika, s dva ekrana i laptopom smješten u open space uredu. Okružen sam veselim društvom kolega koji za World of Warships rade u marketingu, upravljanju zajednicom, korisničkoj podršci i izdavaštvu. Svi sjede zajedno, neovisno bili vi direktor, menadžer, specijalist ili asistent. Wargaming Prag sada ima oko 150 zaposlenika, s time da stalno zapošljavamo nove djelatnike. Ured se nalazi u popularnoj praškoj četvrti Karlin koja okuplja sve više međunarodnih kompanija i mladih profesionalaca, tako da se uvijek nađe netko za trening ili neizostavno pivo poslije posla – kaže nam Marko, ali i otkriva kako su plaćeni.

– Primanja su sukladna poziciji koju obnašam i odgovornosti. Teško mi je usporediti sa situacijom u Hrvatskoj jer ovakvih poslova u kojima vodite računa o globalnoj PR strategiji i svim tržištima kod nas i nema. To je i bio jedan od razloga zbog kojeg sam se odlučio na ovaj karijerni korak. U svakom slučaju, zadovoljan sam i motiviran, a poslodavac se brine o tome i da svakog dodatno nagradi sukladno učinku i feedbacku ostalih kolega – kaže Marko Valentić.

Pogledajte video o misterioznim ljudima - tko su zelena djeca, svjedokinja Kennedyjeva ubojstva...

Ključne riječi

Komentara 2

DU
Deleted user
05:19 29.11.2019.

to nisu "igraci". to su ovisnici i kockari. ali ovako vama i njima ljepse zvuci.

ZE
Zekonja
22:50 28.11.2019.

Nije naveo, najbitnije - kolka je plata stricek ? Cim netko pocne hvaliti bezvezarije tipa teretana u zgradi i slicno, a zaobilazi najbitnije vec si mogu misliti kolika je. Inace, place u Pragu su u prosjeku podjednake kao u Zg. Znaci osrednja tuga.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije