Gotovo cijela osvježena gama rumunjske Dacije, koja je već 12 godina u vlasništvu francuskog Renaulta, dočekala nas je u Šibeniku na međunarodnim prvim testnim vožnjama. Više od 500 novinara iz cijele Europe upoznat će se s novitetima Dacije na dalmatinskim cestama što je velika promocija i za hrvatski turizam.
A Dacia, čiji se modeli pod tim imenom prodaju u Europi i zemljama Magreba (u drugim dijelovima svijeta nose znak Renaulta), na krilima velikih tržišnih uspjeha kao proizvođač s diskontnim cijenama koji nudi najviše za uloženi novac i dalje raste. Pogotovo kod privatnih kupaca, primjerice, Sandero je najprodavaniji model od strane građana u Francuskoj, a drugi u Hrvatskoj.
Dacije su prema izgledu, komforu u unutrašnjosti i ponudi opreme sve bliže svojim uzorima, a još su uvijek cijenom najpristupačnije.
Automatizirani mjenjač
Prvo sjedamo u obnovljeni Sandero koji je dimenzijama (dužina 407 cm, prtljažnik 320 l) ostao identičan. Najviše je izmjenjen prednji kraj s novom atraktivnijom maskom motora i dnevnim LED svjetlima, dok je u unutrašnjosti novi upravljač s četiri kraka u čijem središtu se sada nalazi truba. Materijali su kvalitetniji, a u boljim paketima opreme nude i kromirane detalje i plastiku s uzorkom karbona. Položaj sjedenja je i dalje ugodan, a sama vožnja zbog robusnog ovjesa mirna i tiha čak i pri prelascima udarnih rupa i velikih uspornika. Novi 1-litreni atmosferac s tri cilindra preuzet iz Twinga zadovoljit će u gradskoj vožnji pa i svojom potrošnjom koja je manja od dosadašnjeg 1,2 16V. Birati se još mogu 0,9 TCe turbobenzinac sa 90 KS (doplata 6500 kn uz LPG) i 1,5 dCi dizelaš sa 90 KS (doplata 13.000 kn). Sada je uz multimedijski sustav dostupna i kamera za vožnju unatrag, a birati se može i automatizirani mjenjač Easy-R.
Doplata za EDC 12.000 kn
Podignuta šminkerska verzija Stepway još je atraktivnija, a cijena za 0,9 Tce iznosi 83.000 kuna. Slične dizajnerske promjene kao kod Sandera se odnose i na modele Logan i karavanski Logan MCV, ali i Dokker, Dokker Van i jednovolumen Lodgy.
Jedini model koji Dacia izgledom nije mijenjala jest njezina perjanica Duster. Ali, njihov kompaktni SUV je po prvi put dostupan uz automatski mjenjač i to najmoderniji – EDC automatik s dvije spojke poznat iz Renaultovih modela. Dolazi isključivo uz 1,5 dCi sa 110 KS i prednjim pogonom, a doplačuje se 12.000 kuna. Brz je i tih pa značajno pridonosi komforu u vožnji, a potrošnja nam je na testnoj ruti od 80-ak km iznosila oko 8 l/100 km.
>> Škoda je i dalje kraljica prostora, Dacia nudi najviše za uložen novac
"Perjanica" Duster već nakon samo 2 godine hrdja tako žestoko da ga niti u servisu u garantnom roku ne mogu popraviti! Dacija je ušminkani poluproizvod koji nije vrijedan ovih cijena ma koliko one izgledale niske!