Usporedba cijena

U Sloveniji je kompaktni dizelaš više od 13.000 kn jeftiniji nego u Hrvatskoj

Škoda Octavia
Foto: Škoda
10.01.2018.
u 11:48

Zbog manjeg PDV-a – 22 posto za razliku od hrvatskih 25 posto – i zbog manjih trošarina u Sloveniji, automobili su jeftiniji

Dok očekujemo nove službene tablice trošarina koje bi trebale sniziti cijene novih automobila u Hrvatskoj, zanimljivo je vidjeti koliko u Sloveniji stoje auti koji su u Hrvatskoj protekle godine bili najprodavaniji.

Clio ima skoro istu cijenu

Novi su automobili jeftiniji u Sloveniji u odnosu na Hrvatsku prije svega zbog manje stope PDV-a koja kod susjeda iznosi 22% u odnosu na naših 25%, ali i zbog manje trošarine koja se u Sloveniji plaća samo prema ispustu CO2, a ne i prema vrijednosti vozila. Budući da je najavljeno da će i kod nas uskoro biti ukinuta “vrijednosna trošarina” za automobile do 150.000 kuna vrijednosti, očekuje se smanjenje razlike u cijeni auta u Sloveniji i Hrvatskoj.

Pogledajte kakve skupocjene automobile voze hrvatski nogometaši:

Škoda Octavia
1/2

U Sloveniji se trošarina, koja se tamo naziva “davek na motorna vozila” (DMV) plaća prema ispustu CO2 prema dvije tablice – za benzince i dizelaše. Tako se plaća 0,5% od osnovne cijene vozila za benzince koji ispuštaju od 0 do 110 g/km CO2 (za dizelaše u toj kategoriji 1%), za aute od 110 do 120 g/km 1 posto za benzince te 2 posto za dizelaše, od 120 do 130 g/km 1,5% za benzince a 3% za dizelaše... U Hrvatskoj se naš poseban porez na motorna vozila (PPMV) osim prema ekološkom kriteriju, dakle prema ispustu CO2, plaća i prema kriteriju vrijednosti vozila. Upravo će se prema tom kriteriju uskoro uvesti promjene u Hrvatskoj, pa se prema najavama, za automobile do 150.000 kuna neće plaćati trošarina prema vrijednosnom kriteriju, dok bi tablice prema ekološkom kriteriju trebale ostati iste.

Dakako, cijene vozila u jednoj i drugoj državi ovise i o marži odnosno zaradi prodavača, pa tako osnovna cijena za istovjetan automobil prije zaračunavanja PDV-a i trošarina ne mora u obje države biti ista. Tamo gdje opreme nisu identične, uzeli smo najsličnije pakete. Vidimo to kod primjera VW Golfa 1,6 TDI koji u Sloveniji stoji 21.263 eura (159.472 kuna), a u Hrvatskoj 162.860 kuna. Dakle, razlika u cijeni ta dva modela je manja nego razlika u davanjima u Hrvatskoj i Sloveniji, što znači da trgovac u Sloveniji na istom Golfu zarađuje više od trgovca u Hrvatskoj.

Razlike su kod nekih modela - a usporedili smo šest najprodavanijih novih automobila u 2017. u Hrvatskoj - vrlo su značajne.

Najveću razliku u cijeni našli smo kod Škode Octavije 1,6 TDI Active, koja u Hrvatskoj stoji 149.859 kuna, a u Sloveniji 18.209 eura (136.567 kuna). U Hrvatskoj dizelski Ford Focus 1,5 TDCI s 95 KS i Trend paketom opreme stoji 135.900 kuna, a u Sloveniji 17.250 eura odnosno 129.375 kuna. Jeftinija je u Sloveniji i Opel Astra s dizelskim motorom od 110 konjskih snaga i Enjoy paketom opreme. Kod susjeda ovaj model stoji 18.695 eura (140.212 kn), dok mu je u Hrvatskoj cijena 145.212 kuna.

Ništa od kupnje u Sloveniji

I jedan od najpopularnijih automobila kod privatnih kupaca u Hrvatskoj, mali SUV Suzuki Vitara s početnim motorom i početnom opremom Comfort koji se u Hrvatskoj može kupiti po cijeni od 111.347 kuna, u Sloveniji stoji 14.000 eura, odnosno 105.000 kuna. Renault Clio 1,2 16 V sa Zen opremom u Hrvatskoj stoji 96.900 kuna, dok u Sloveniji isti automobil stoji 12.790 eura ili 95.925 kuna, odnosno gotovo 1000 kn manje nego kod nas.

Ako ste pomislili da biste mogli u Sloveniju po novi auto, moramo vas razočarati, jer ćete pri unosu vozila i prije njegove registracije u Hrvatskoj morati platiti naša davanja pa ćete u konačnici proći istovjetno kao da ste auto kupili u Hrvatskoj. Također, u primjere izračuna uključili smo i izračune hrvatskih cijena prema nacrtu novih trošarina. Iz toga vidimo da će u Hrvatskoj auti pojeftiniti pa će se razlika u cijeni smanjiti, a kod Golfa i Clija gotovo potpuno izjednačiti sa slovenskim cijenama.

Pogledajte i galeriju noviteta koji nas očekuju 2018.:

Škoda Octavia
1/12

Komentara 9

DA
dado56
12:33 10.01.2018.

zato dragi naši mladići pravac njemačka tamo Vas nitko neće opljačkati za kvazi trošarinu i ekologiju ... slovaci,česi ,njemci, francuzi, talijani ne plaćaju ništa osim pdv na nova vozila... sve ostalo je penaliziranje gradjana hrvatske prvo sa tim pdvom od 25% a ovo ostalo da ne pričam... jadni smo zato nam je vozni park 15 godina u prosjeku star...i ljudi ginu u vozilima bez ikakvih sigurnosnih sustava... e evropi će te na prijepis polovnog auta platiti 50eur takse i to je to...

LI
liskovaca
12:03 10.01.2018.

uskoro stiže novi obračun za CO2 tako da možemo očekivati poskupljenje vozila! Vjerujem već za 3-4 mjeseca!

Avatar ivo587
ivo587
12:29 10.01.2018.

Kad bude pdv na aute 5% onda budem kupio. Samo po sebi gubim 30% čim sam ga kupio, još mi treba da dam 50% državi i izgubio sam skoro svu stvarnu vrijednost. Auto je trošak kao kruh i mljeko i tako ga treba oporezivati. Nužan je jer mi ne proizvodimo aute i tako nemamo šta štititi porezima. I to auti koji su luksuzni njih zreba staviti 3% pdv-a, jer kupujem kvalitetu i to treba nagraditi, političari vidimo kupuju samo takve, treba se na njih ugledati a ne kupovati neke škode koje su do jučer bile smeće od marke..

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije