TRADICIONALNI TEST

Veliki HAK-ov test zimskih guma: Evo kako su prošli neki od najjačih proizvođača

HAK-ov test zimskih guma
Foto: HAK
1/5
05.10.2019.
u 12:09

Hrvatski autoklub i njegovi partneri testirali su zimske gume u dvije različite dimenzije (185/65 R15 T i 205/65 R16C T) namijenjene različitim tipovima vozila.

Na tradicionalnom testu zimskih gurma Hrvatskog autokluba i njegovih partnera našle su se dvije vrste gume: jedna dimenzija (185/65 R15 T) i jedna nešto rjeđe zastupljena dimenzija (205/65 R16C T)

Manji pneumatici voze vrlo širok spektar vozila iz B i C segmenta, kao što su Hyundai i20/i30, Kia Rio/Ceed/Stonic, Renault Clio/Kangoo/Zoe, Opel Adam/Corsa/Astra, Citroen C3/Berlingo/Nemo, Alfa Romeo Mito, Seat Ibiza, VW Polo (test–vozilo). Veći pneumatici avedeni u testu su namijenjeni kombi i lakim gospodarskim vozilima, poput Ford Transita, Renault Traffica, Opel Vivara, Mercedes Vita, VW T6 (test–vozilo), navodi HAK u priopćenju. 

Nijedna guma nije zavrijedila ocjenu - izvrstan

Kad je riječ o gumi dimenzije (185/65 R15 T) analizirano je 16 guma, od kojih ni jedna nije zavrijedila najvišu ocjenu – izvrstan. Tri su gume vrlo preporučljive, njih čak deset je preporučljivo, jedna se djelomično preporučuje, a dvije se ne preporučuju.

Od tri najbolje ocijenjene gume u testu zimskih guma HAK.-a, dvije dolaze iz tvornica premium brandova – Dunlop (pobjednik) i Pirelli, kojima se priključio Kleber. Preostala tri top-proizvođača nisu se našla u tom odabranom društvu zbog laganih podbačaja na ledu (Continental) i snijegu (Michelin i Goodyear). Od ostalih, Sava se samo djelomično preporučuje zbog priličnog kiksa na suhom, dok se Toyo i novak na tržištu Davanti ne preporučuju zbog ozbiljnih propusta na snijegu (Toyo) i mokrom (Davanti).

Foto: HAK

Kad je riječ analiza gume po kategorijama, na suhom se najbolje osjeća Kleber, kojega na maloj udaljenosti slijedi stabilna sedmorka u sastavu Michelin, Dunlop, Pirelli, Continental, Hankook, Goodyear i Viking. Falken, Gislaved i Kumho su nešto slabiji, a Vredestein, Nokian i Toyo su osjetno slabiji. Na dnu su britanski Davanti i Sava, pri čemu je potonja tvrtka upravo zbog lošeg testa na suhom zavrijedila najslabiju ocjenu koja glasi – djelomično se preporučuje.

Kako navodi Hrvatski autoklub, najveći problem Davantijevih i Savinih guma je definitivno slabo prianjanje uz podlogu, što u kritičnim situacijama rezultira podupravljanjem i preupravljanjem, pa je vozilo iznimno teško stabilizirati.

- Međutim, još više zabrinjavaju rezultati tijekom vožnje koja nije ni blizu limita, gdje ove dvije gume također ne briljiraju. Mala utjeha za Davanti stiže tek s testa kočenja na suhom (100 – 3 km/h), gdje je ova tvrtka s najkraćim zaustavnim putem od 39,1 metar za otprilike šest metara bolja od najslabijega Gislaveda, navodi se u priopćenju. 

Testiranje na snijegu i na mokrom

Na mokrom, pak, čak polovica od ukupno 16 guma nije pokazala nikakve slabosti. Pobjednik ovoga dijela testiranja je Continental, kojega s vrlo malim zaostacima slijede Dunlop i Goodyear, a tek za nijansu manje kvalitetni su Kleber, Pirelli, Hankook, Michelin i Falken. Među zadovoljavajućom sedmorkom su Toyo, Vredestein, Kumho, Sava, Nokian, Gislaved i Viking, koje je plasmana u viši razred koštalo uglavnom slabije prianjanje uz podlogu prilikom kočenja i slabije bočno prianjanje. Na samom kraju ovog ‘vlažnog’ redoslijeda je ponovno Davanti, koji se po kiši definitivno ne preporučuje, prvenstveno zbog značajne mogućnosti akvaplaninga, a onda i zbog čak 10 metara slabijeg rezultata u kočenju od pobjednika Michelina.

Na snijegu je točno polovica proizvoda, tj. osam testiranih guma, ispunila očekivanja. Letvicu su najviše postavili Dunlop i Sava (posebno dobri u bočnom prianjanju uz podlogu), koje s minimalnim zaostacima slijede Nokian, Continental, Pirelli, Kleber, Hankook i Viking. Upravo je slabiji bočni grip u zavojima pokrivenim snijegom razlog zašto je šestorka u sastavu Vredestein, Gislaved, Michelin, Falken, Goodyear i Kumho (pogotovo posljednja dva) smještena u nižu kategoriju te se samo – preporučuju (nisu vrlo preporučljivi kao ‘snježna’ osmorka s vrha). Na začelju je već tradicionalno Davanti, a ovoga puta još gori je Toyo.

Foto: Borna Filić/PIXSELL

Na ledu su se dogodila dva velika iznenađenja. Prvo, najbolje rezultate je ostvario dosad najgori – Davanti. I drugo, među čak 13 guma koje se vrlo preporučuju, nije se našao favorizirani Continental. Štoviše, slabiji na skliskoj i smrznutoj podlozi je samo Falken. Ujedno, to je Continentalu jedini minus na cijelom testiranju, koji ga je koštao i sveukupne pobjede.

Analizirajući samo potrošnju goriva, najštedljivije gume su sveukupno najbolja – Dunlop i sveukupno najlošija – Davanti. Najveći potrošač je, pak, Michelin.

I konačno, na testu trajnosti guma najboljim se pokazao najveći potrošač goriva – Michelin, koji je postigao gotovo 50% bolji rezultat od najslabijeg Nokiana (33.200 km/16.900 km). 

Testiranje guma većih dimenzija

Kad je riječ o gumama većoj dimenziji (205/65 R16C T) namijenjenoj kombijima i lakim gospodarskim vozilima, pobjedu je u konkurenciji 15 proizvođača guma odnio Continental, ispred Pirellija i Michelina. Dakle, vrh je okupirala premium trojka, no ni ona nije prošla bez problema, pa je njihova ukupna ocjena samo – preporučuje se (nitko nije izvrstan niti vrlo preporučljiv). Osam guma se preporučuje (Vredestein, Goodyear, Falken, Bridgestone, Kumho, Matador, Uniroyal i Yokohama), a čak četiri ne preporučuju (Sava, BF Goodrich, Goodride i Maxxis).

- Međutim, da ove brojke ne bi bile oslikane isključivo sivim tonovima, komparativni rezultati s nedavnim testiranjem ljetnih guma u ovoj dimenziji govore da su na mokrom i generalno gledano zimske gume ipak značajno bolje. Lošije su jedino po pitanju trajnosti, i to – znatno, navodi se u priopćenju HAK-a. 

Foto: HAK

U vožnji po suhom većini guma nedostaje preciznosti. Na zakretanje upravljača djeluju s malom vremenskom odgodom, posljedica čega je i otežana stabilizacija vozila jednom kad ispadne iz ravnoteže. Zbog toga su značku ‘vrlo preporučljivo’ zaslužili samo Continental, Pirelli i Maxxis (ujedno, ukupno gledano, najgora zimska guma na testu zbog teškog podbačaja na – snijegu).

I na mokrom je najbolji Continental, no ovoga puta bez konkurencije. Većina ostalih bila je solidna na poljima prianjanja uz podlogu, kočenja i ponašanja u zavojima, ali su se gotovo svi mučili s akvaplaningom. Što ne treba čuditi, jer ove gume moraju biti konstruirane za različite količine tereta, puno veće nego kod običnih putničkih automobila.

Na snijegu su vrlo uvjerljivi samo Uniroyal i Michelin, što je premalo za zimske gume. Continental se pomalo mučio s kočenjem, a ostali uglavnom s bočnim silama u zavojima prekrivenim bijelim pokrivačem. Na ledenoj podlozi su najbolji bili Falken, BF Goodrich i kanadski Goodride (ujedno i najštedljivija guma), dok je najgori bio sveukupni pobjednik – Continental.

Po pitanju trajnosti, najviše kilometara izdržao je Falken (40.000 km), ali nekog posebno razloga za otvaranje šampanjca nema jer je to otprilike dvostruko slabiji rezultat od najbolje ljetne gume ovih dimenzija i namjene (Sava Trenta 2/81.000 km). Osim na ledu, Continental nije blistao ni na području izdržljivosti pa u zaključku možemo reći da se radi o najboljoj zimskoj gumi za vozače kombija i lakih gospodarskih vozila koji godišnje ne rade previše kilometara, navodi se u priopćenju Hrvatskog autokluba. 

Ključne riječi

Komentara 10

Avatar comandante
comandante
12:46 05.10.2019.

svakako je hak testirao.... prepisamo sa auto bild.de

SO
soovls
10:51 06.10.2019.

S obzirom na rizike, uvijek kupim dobru gumu . Makar imam auto star 15 godina. Jedan udes mijenja cijelu kalkulaciju. I gume mi drže preko 50.000 km Evo, sada sam skinuo staru Fuldu Kristal Montereo, zimska guma, još je imala 5mm ripnu. Nova je Dunlop...

Avatar Ledeni
Ledeni
13:28 05.10.2019.

S ovih se sličica ništa ne može pročitati.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije