Povijest Opelovih kompaktnih automobila seže u davnu 1936. godinu kad je predstavljena prva generacija Kadetta. Ovaj je kompakt nakon šest generacija postao Astra, koja je od 2015. tu u petom izdanju. Sada je i ono pomlađeno u brojnim sitnicama koje bi ovom kompaktu trebale pomoći u daljnjem nizanju vrlo dobrih prodajnih rezultata. Podsjetimo kako je Opel već tri godine dio PSA grupacije, što je dovelo i do poslovanja s profitom već tri godine.
Promjene su brojne
Redizajnirana Astra svjetsku je premijeru doživjela u Frankfurtu gdje još traje, na svjetskoj razini, najznačajniji salon automobila u drugoj polovici godine. Mi smo obnovljenu Astru i prije premijere imali priliku isprobati na prometnicama u okolici Frankfurta. Promjene su brojne, iako mnoge i ne toliko velike. No, Astri je svakako udahnuta nova snaga zahvaljujući kojoj bi i dalje trebala biti tražena. Prema službenim podacima, obnovljeno izdanje najefikasnije je do sada, što u brojkama potvrđuju podaci o motorima koji ispuštaju do 21 posto manje CO2 od dosadašnjih.
Za sada su na raspolaganju po dva benzinska i jedan dizelski motor, s time da 1,2-litreni turbom opremljen benzinac dolazi u tri verzije snage (110, 130 i 145 KS), dok jedini dizelaš, 1,5-litreni dolazi u dvije verzije snage (105 i 122 KS). Oba modela imaju, prema NEDC-u, razinu emisije CO2 od 90, odnosno 92 g/km. Oba stižu uz 6-stupanjski ručni mjenjač. Snažniji dizelaš raspoloživ je i uz 9-stupanjski automatik koji emitira 109 g CO2/km u hatchback verziji, odnosno 112 g/km u karavanskoj verziji. Vozili smo ga i djeluje vrlo uglađeno, bez trzanja, a riječ je o prvom 9-stupanjskom automatiku u kompaktnoj klasi.
Najsnažniji 1,2-litreni benzinac ima 145 KS, a istom snagom raspolaže i 1,4-litreni model, no u odnosu na sve 1,2-litrene modele koji dolaze isključivo uz 6-stupanjski ručni mjenjač, on dolazi uz novi Stepless automatik, što je zapravo poznati ‘kućni’, PSA-ov CVT mjenjač. U vožnji ova kombinacija djeluje vrlo dobro, a za pohvalu je i nešto reskiji zvuk motora. Opelovi su stručnjaci naglasili kako im je primaran cilj pri razvoju obnovljene Astre bilo smanjenje emisije CO2 i povećanje efikasnosti, a na kraju su uspjeli postići i izvrsne rezultate po pitanju aerodinamičnosti. Već je dosadašnja izvedba imala niski otpor zraka (0,29 hatchback/0,285 karavan), a sada je on još manji. Hatchback ima Cd 0,26, a SportsTourer 0,255. Izvrstan je to rezultat jer sada karavanska Astra ima najniži otpor zraka među svim karavanima.
Poboljšana pomagala
Novi su paketi opreme te opcije uređenja Astre, a tu su i brojna poboljšana pomagala. Primjerice, Astra ima novu generaciju prednje kamere, sustav automatskog kočenja uključuje i prepoznavanje pješaka, adaptivni tempomat ide i uz Stop&Go opciju, u putničkoj kabini su nove presvlake, poboljšan izgled središnje konzole uz dorađeni infotainment, novu instrumentnu ploču. Uglavnom, napravljen je dobar i siguran korak naprijed. Obnovljena Astra stiže u studenom, po cijeni od 144.000 kuna.
Pogledajte i video sa sajma u Frankfurtu:
Olujni pa da je valjao Opel nebi se prodavao kao sto rece od kad su u PSA grupi prihodi im rastu.aa dali znate da se u mercedese ugradjuje PSA motori to vam sve govori o kvaliteti francuskih automobola.Ja osobno vozim citroena i evo 5 god nikakvog kvara dok drugi novi automobili imaju provlema cak su morali i lagati za co2