Umjetna inteligencija područje je koje se bavi izradom inteligentnih sustava za pomoć ljudima pri rješavanju raznih kompleksnih zadataka. Postoji mnogo područja primjene, odnosno potpodručja umjetne inteligencije. Neka od njih su računalni vid (vizualno prepoznavanje, tj. detekcija objekata na slikama i njihova klasifikacija), prediktivna analitika (primjerice predviđanje potražnje ili detekcija rizika, prijetnji i prijevara) te obrada prirodnih jezika (razumijevanje ljudskih jezika). Obrada prirodnog jezika (eng. Natural Language Processing – NLP) zajedničko je potpodručje jezikoslovlja i umjetne inteligencije, kojemu je zadatak dati kompjutorima vještinu čitanja i razumijevanja ljudskih jezika. NLP se primjenjuje u razne svrhe, a najčešće su to analiza sentimenta u analizi zadovoljstva korisnika, virtualni asistent radi automatizacije korisničke podrške ili kao asistencija pri inteligentnoj pretrazi dokumenata te razne operacije poput sažimanja, prevođenja i klasifikacije tekstualnih podataka.
IBM Watson
Ovdje kao vodeću svjetsku platformu za rješavanje NLP problema i integraciju NLP-a u vlastite poslovne procese valja istaknuti IBM Watson. IBM Watson kao sustav za umjetnu inteligenciju popularan je među organizacijama u različitim industrijskim granama zbog jednostavnosti njegove primjene u vlastitom poslovnom okruženju. Na vrlo jednostavan i brz način možete razviti vlastiti program za asistenciju u radu s podacima na kojem mogu sudjelovati stručnjaci iz različitih područja. IBM Watson platforma sadrži raznolik izbor alata za obradu prirodnog jezika, s manjim ili većim opsegom njihove primjene, te nekoliko dodatnih servisa izvan NLP područja, poput servisa Visual Recognition za rad s vizualnim podacima.
Alat za chatbotove
IBM Watson Natural Language Understanding i IBM Watson Natural Language Classifier dva su servisa za razne NLP operacije na podacima te je njihova primjena “najšira”. IBM Watson Discovery vrlo je moćan alat za semantičku pretragu većih količina informacija zakopanih u raznim strukturiranim i nestrukturiranim izvorima. IBM Watson Language Translator intuitivan je alat za identifikaciju jezika teksta i prijevod teksta između više od 40 različitih jezika. Postoje i razni servisi za specifičnu primjenu, poput servisa IBM Watson Personality Insights i IBM Watson Tone Analyzer, koji za ulazni tekst (primjerice motivacijsko pismo kandidata za radno mjesto) vraćaju analizu dimenzija osobina ličnosti te osobnih potreba i vrijednosti, odnosno sentiment osobe koja ga je napisala. IBM Watson Studio još je jedan IBM-ov alat koji se primjenjuje za korištenje benefita umjetne inteligencije, točnije strojnog učenja na vlastitom skupu podataka, ali njegova je najveća prednost mogućnost kombiniranja različitih IBM Watson servisa te vanjskog programskog koda u jednom AI okruženju.
Nama najbliži IBM Watson servis, tj. servis s kojim smo proveli najviše vremena, jest IBM Watson Assistant, zaokruženi alat za izradu konverzacijskih sučelja, tzv. chatbotova, koji simuliraju ponašanje čovjeka u razgovoru. Assistant je intuitivan alat pomoću kojeg je moguće u samo sat vremena napraviti svoj vlastiti chatbot i postaviti ga u razne komunikacijske kanale, poput Messengera ili Slacka.
Ako želite saznati više o umjetnoj inteligenciji ili Watson platformi i kako ona može pomoći vama, slobodno se obratite stručnjacima tvrtke Megatrend poslovna rješenja na tel. +385 1 4091 300 ili na poslovna.rjesenja@megatrend.com.•