Motociklisti i mopedisti više su nego dva puta ugroženiji u prometu nego vozači automobila. U 2010. svaka 104. prometna nesreća imala je smrtnu posljedicu. Prometnih nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti i mopedisti lani je bilo 3205, a na svakih 45,7 nesreća pogine jedna osoba. I ove godine ih je 14 već izgubilo život, a broj nesreća je u odnosu na lani 13,6 % veći.
Bez kacige 11.008 vozača
Iako je predrasuda da su "divlji" motociklisti jedini krivci, prema podacima MUP-a, lani su prouzročili 45 posto nesreća u kojima su sudjelovali mopedisti i motociklisti. Motociklisti, koji su krivi u 55% slučajeva, često se ne pridržavaju prometnih pravila. Pa je tako lani policija uhvatila 11.008 motociklista i mopedista koji su se vozili bez zaštitne kacige. A kako završavaju oni koji voze bez kacige dovoljno govori podatak da svaki četvrti poginuli motociklist lani nije imao kacigu.
Policiju i HAK pitali smo koje su najčešće pogreške i motociklista, a koje vozača automobila. Najčešće pogreške motociklista su precjenjivanje vlastite sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti, nekorištenje kacige, vožnja neprilagođenom brzinom, vožnja nogostupom, upravljanje neregistriranim motociklima i bez položenog vozačkog ispita te uklanjanje blokade s mopeda.
Motocikl je osjetljiviji
S druge strane, najčešće pogreške vozača automobila su nedovoljna provjera mrtvog kuta, skretanje i prestrojavanje bez žmigavca, oduzimanje prednosti motociklima te neoprezno otvaranje vrata u zaustavljenoj koloni. Motociklistu ne treba mnogo da izgubi ravnotežu i padne s motocikla. A treba imati na umu da je motocikl osjetljiviji na stanje podloge nego automobil, pa šahtovi, blato, šljunak na cesti, kolotrazi, kružni tokovi, rupe na cestama znatno otežavaju i ugrožavaju vožnju motociklima.
14 motociklista poginulo je u prva četiri mjeseca ove godine
451 motociklist ozlijeđen je u prva četiri mjeseca 2011. godine
1000 kuna je kazna za nekorištenje kacige
Savjeti MUP-a i HAK-a motociklistima:
1. Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu
2. Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti
3. Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti
4. Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima
5. Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično
Savjeti MUP-a i HAK-a vozačima automobila:
1. Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska
2. Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”
3. Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta
4. Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu
5. Često usporavaju bez kočenja, a stop svjetlo tada ne radi
ne, to su gluposti, motoristi su krivi za preko 90% njih!