U Zagrebu upravo traje Reboot InfoGamer, sajam igara i igraće opreme koji je od paralelnog događaja podčinjenog famoznom Interliberu postao odvojeni event koji je površinom već dosegnuo matični sajam iako brojem posjetitelja i dalje kaska za impresivnih 130.000 osoba koje su se iz svih krajeva Hrvatske slile na prošlotjednu svetkovinu knjige.
Međutim, gledajući goleme korake kojima InfoGamer grabi prema potpunoj regionalnoj dominaciji u svojem sajamskom segmentu, ne bi nas trebalo čuditi da u idućim godinama i brojem posjetitelja dostigne i prestigne Interliber.
VIDEO Svjetska premijera za Phageborn na Infogameru
Ovogodišnji InfoGamer na dvadeset tisuća četvornih metara nudi više od tisuću mjesta za igranje, brojne prezentacije novih igara i opreme, velike i male turnire, među kojima krovno mjesto zauzima finale A1 Adria Lige na kojem se navija kao u boksačkim arenama, uz izravni prijenos okršaja (uglavnom mladih) gamera.
U kategoriji mobilnih igara jučer smo gledali okršaje u Clash Royaleu i Hearthstoneu, večeras nas čeka finale Counter Strike: Global Offensive, a u nedjelju, zadnji dan InfoGamera, na rasporedu je završnica u igri League of Legends.
Pogledajte fotografije s ovogodišnjeg InfoGamera:
Da ovakva natjecanja uskoro neće mnogo zaostajati za finalima velikih sportskih natjecanja, potvrđuje i najnovija vijest da je malezijska vlada u 2019. godini odlučila uložiti vrtoglavih 2,4 milijuna dolara za poticanje eSporta u svojoj zemlji, a slične poticaje već izdvajaju i brojne druge razvijene zemlje svijeta u kojima se sport redovito prenosi i na brojnim TV kanalima, što u zadnje vrijeme slijede i domaći provideri televizijskih usluga.
Hitovi iz Utrine
Da su igre profitabilan i izuzetno brzo rastući biznis prepoznali su odavno i hrvatski developeri, a središnji položaj i najviše interesa na ovogodišnjem InfoGameru zauzima hrvatski studio Gamepires svojom hit-igrom S.C.U.M. koja je u prvim mjesecima ostvarila milijunsku prodaju i isto takvu zaradu, u jednom trenutku zauzevši i prvo mjesto na streaming platformi Twitch, što je u svijetu igara uspjeh jednak tome da mala hrvatska serija postane najgledanija na Netflixu.
Autor igrice SCUM Andrej Levenski iz tvrtke Gamepires:
– Studio je toliko brzo narastao da više ne stanemo u improvizirani poslovni prostor u jednom zagrebačkom stanu, zbog čega su neki od nas morali jedno vrijeme raditi od doma. Sada se selimo u veće urede i očekujemo još veći rast. Ovo je zaista nestvaran uspjeh, ljudi nam konstantno prilaze i raspituju se za S.C.U.M., ali i druge naše igre – kazala nam je Tena Žigmundovac, marketinška menadžerica Gamepiresa koja je i sama velika zaljubljenica u igre, pa novopridošlim igračima rado daje savjete koje oružje odabrati ili kako se suprotstaviti neprijateljima u ovoj igri preživljavanja koja se zbiva na hrvatskoj obali, u kojoj nije neobično pronaći domaće craft pivo ili bocu pelinkovca kojom možete utjecati na borbenu spremu svojeg lika.
Odmah do izložbenog prostora Gamepiresa, koji je oko svojih testnih kompjutora podignuo pravu bodljikavu žicu (namijenjenu zadržavanju opasnih zatvorenika koji su glavni likovi u igri), ponosno se ističe i izložbeni prostor Croteama, jednog od najstarijih hrvatskih studija za proizvodnju igara koji je koprodukcijski sudjelovao i u razvoju S.C.U.M.-a.
Ondje je svaki kompjutor rezerviran za jednu od igara koje su croteamovci nudili svijetu, neke od njih i s vrlo velikim međunarodnim uspjehom.
Golem put prešli su od osnivanja 1993. godine u Utrinama, preko prve objavljene igre Football Glory iz 1994., pa iznimno uspješnog serijala Serious Sam, koji je već u testnoj fazi 2000. godine postao najskidanija igra na internetu, da bi svoju priču o uspjehu “zakucali” osnivanjem Croteam inkubatora i razvojem niza VR igara od 2015. do 2018. godine.
Uz velike domaće studije izlažu i manji developeri iz cijele regije, među kojima nas je posebno razveselilo iznova vidjeti entuzijaste iz studija Thorium, koji su nam prošle godine na InfoGameru predstavili radnu verziju prve novosadske point and click avanture Within Whispers.
Novosadski entuzijasti
– Jako smo napredovali od onoga što ste isprobali prošle godine, grafika je neusporedivo bolja, priča je razvijenija... San nam je uskoro pustiti sve dosadašnje projekte i posvetiti se razvoju samo ovakvih igara, po uzoru na Telltale Games, ali uz nadu da nećemo propasti poput njih – smiju se Jasmina Milivojević i Igor Dugonjić upadajući jedno drugome u rečenice.
I zaista, njihova igra neusporedivo bolje izgleda pokazujući ne samo napredak nego i važnost sajmova poput infogamera na kojima developeri mogu o svojim nedovršenim proizvodima razgovarati sa zahtjevnom i zainteresiranom publikom.
Brojni izlagači koji su prošle godine imali samo male štandove sada zauzimaju cijele paviljone, a mjesta se našlo i za nostalgičare, kojima se nude brojne retroigre, kao i igre na ploči, s pravim, a ne virtualnim junacima.
Pogledajte video: Atmosfera na Reboot Infogameru