Cilj EU-a je je modernizirati, nadomjestiti i integrirati odredbe kojima se uređuju pravila u sektoru cestovnog prijevoza i to prvenstveno osiguravanjem odgovarajućih radnih uvjeta za vozače i usklađivanjem administrativnih zahtjeva i pristupa tržištu cestovnog prijevoza.
Hrvatska se na takav novi oblik poslovanja već počela prilagođavati. Naime, u AKD-u je razvijeno jedinstveno potpuno hrvatsko rješenje za podršku i praćenje tahografskih podataka u cestovnom prometu - SOTAH (Sustav za središnju obradu tahografskih podataka). SOTAH se temelji na suvremenim informacijskim i komunikacijskim tehnologijama izvedenima u obliku servisno orijentirane arhitekture. S korisničkog gledišta, sustav je platformno neovisan što znači da mu se može pristupiti s različitih uređaja te stacionarnih i mobilnih radnih mjesta. Navedeni sustav pohranjuje, obrađuje i analizira cijeli niz podataka koje bilježe sve vrste tahografa (analogni, digitalni, pametni) koje se danas nalaze na cestama unutar Republike Hrvatske. Brzi pristup tahografskim podacima kroz SOTAH uvelike olakšava svim sudionicima provođenje Paketa mobilnosti.
AKD također uspostavlja analitičke sustave u prometu i provodi projekte digitalne razmjene prometnih podataka u EU. Tako primjerice kao punopravni član CORTE-a, međunarodne platforme za cestovni prijevoz, sigurnost i zaštitu je postao dijelom EU projekta TRACE 2 (Transport Regulators Align Control Enforcement). Novi projekt nadograđuje i prati uspjeh TRACE-a, koji je odigrao važnu ulogu u usklađivanju provedbe pravila EU-a o vremenima vožnje. TRACE 2 će biti implementiran pod vodstvom CORTE-a i u bliskoj suradnji s partnerima IRU (Međunarodna unija cestovnog prijevoza), ETF (Europska federacija radnika u prometu) i SQUARIS Consultants.
Cilj projekta je učinkovita i usklađena provedba već spomenutog paketa mobilnosti s naglaskom na pravilima o vremenima vožnje i odmora vozača, upućivanju vozača, ali i pravilima o pristupu tržištu i profesiji. Materijali koji će nastati u sklopu ovog projekta biti će temelj usklađivanja provedbe na razini EU.
Prikupljanje, obrada i razmjena podataka te interoperabilnost raznih sustava na razini EU pomoći će da se promet učini sigurnijim, pametnijim i održivijim. Za daljnji razvoj obrade prometnih informacija u cijeloj Europskoj uniji potrebne su dodatne vrste podataka ili novi izvori podataka poput novih podataka generiranih u vozilu. Hrvatska i AKD sa vlastitim rješenjem SOTAH-om i sudjelovanjem u harmonizaciji pravila iz Paketa mobilnosti počinje sudjelovati u novom viđenju upravljanja prometom.