Građevinski sektor se, prvenstveno zahvaljujući velikim investicijama u turizmu, oporavio od višegodišnje krize. No, kada su napokon krenule investicije, sektor se suočio s nedostatkom radne snage. Zbog toga se mnogi investitori okreću jednostavnijoj i brzoj gradnji primjenom gipsanih tehnologija, a lider u tom segmentu tvrtka je Knauf. Kakva im je pozicija na tržištu, kakvi trendovi su u građevini te što očekivati u narednom razdoblju, govori nam Nebojša Kereš, direktor Knaufa za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu.
Statistički građevinski se sektor u Hrvatskoj oporavlja. Kako vi ocjenjujete stanje?
Građevinski sektor dio je gospodarstva koji je bio prilično pogođen višegodišnjom gospodarskom krizom u Hrvatskoj. Sredinom 2016. godine pojavile su se naznake oporavka građevinskog sektora, a aktivnosti su bile povezane s pozitivnim kretanjima u turizmu, obnovom i gradnjom turističkih kapaciteta i industriji, aktivnostima na infrastrukturnim projektima. Nastavak oporavka i pozitivnih kretanja vidljiv je ne samo po porastu cijena nekretnina, već i najavljenim velikim infrastrukturnim projektima poput LNG terminala na Krku i Pelješkog mosta. Također, oporavku građevinskog sektora u Hrvatskoj svakako će pridonijeti zdravo mikroekonomsko okruženje u Europi, kao i rekordno niske kamatne stope. Tržište suhe gradnje u kojem je Knauf predvodnik ostvarilo je blagi rast što nas izrazito veseli.
Koliko su se trendovi u građevini promijenili u proteklih 10 godina?
Kao predvodnik u inovacijama na svjetskom tržištu građevinskih materijala, Knauf je posljednjih desetljeća uvelike pridonio razvoju suhe gradnje na temelju gipsanih ploča u Hrvatskoj i Europi te su njegova rješenja prepoznata kao garancija visoke kvalitete i učinkovitosti. To nam je omogućilo stjecanje vodeće pozicije na tržištu suhe gradnje u Hrvatskoj i u regiji. Dokazane prednosti suhe gradnje vidljive iz unaprijeđene zvučne izolacije, zaštite od požara kao i sigurnost u svakodnevnoj uporabi doprinijele su da suha gradnja postane sinonim za brzu, sigurnu i kvalitetnu gradnju. Knauf je prepoznat ne samo kao proizvođač građevinskih materijala, već kao i pružatelj usluga savjetovanja tijekom faze projektiranja i izvođenja.
Imate li vlastite projekte obrazovanja ‘knauf majstora’?
U suradnji sa strukovnim školama imali smo ključnu ulogu u pokretanju prvih odjela i kod izrade nastavnih planova za prve generacije učenika. Smatramo da je potrebno više raditi na popularizaciji ovog zanimanja kako bi se povećao broj upisanih učenika u strukovne škole. Zanimanje je i dalje vrlo traženo i prema našim saznanjima nema nezaposlenih montera suhe gradnje. Sponzori smo Hrvatskoj udruzi montera suhe gradnje i aktivno sudjelujemo u njenom radu kroz edukacije te držimo specijalističke seminare u Knauf tvornici u Kninu i na gradilištima.
Kako posluje Knauf u Hrvatskoj i kakvi su vam planovi?
Moramo se pohvaliti izvrsnim rezultatima. Prihodi su u prošloj godini porasli za 17% dok je neto dobit porasla za 16%. U 2018. broj zaposlenih porastao je za 19%, čime je ukupan broj dosegao 117. Imamo ambiciozne planove za ovu godinu, rast prihoda oko 7% i neto dobiti za oko 9%, što će sigurno rezultirati i dodatnim povećanjem tima.
VIDEO Plaće u Zagrebu:
Reklamiraju se gipsane ploče, a na slici radnik drži paket kamene vune