Novi vlasnik Poslovne grupe zamrznute hrane Fortenova grupe odskora će, očekivano, biti britanskoamerička kompanija Nomad Foods. Vodstvo Fortenove objavilo je jučer potpisivanje kupoprodajnog ugovora s tvrtkom Nomad Foods Limited, navodeći da je vrijednost transakcije 4,6 milijardi kuna na bazi bez gotovine i bez dugova.
Konačno zaključenje operacije prodaje započete prije približno pola godine očekuje se u trećem kvartalu.
Širenje na nova tržišta
Za Nomad Foods akvizicija zagrebačkog Leda, Ledo Čitluka i Frikoma kao glavnih sastavnica Fortenovine divizije zamrznute hrane znači širenje na nekoliko tržišta sa snažnim pozicijama njezinih brendova. Osim Hrvatske, BiH i Srbije tom kupnjom ulazi na još nekoliko tržišta zemalja jugoistočne Europe.Sav prihod od prodaje u Fortenova grupi iskoristit će, kažu, za smanjenje zaduženosti Grupe. Nazivajući transakciju “transformacijskom”, glavni financijski direktor James Pearson istaknuo je kako ona znači stvaranje financijski jake Fortenova grupe koja će “biti sposobna punom snagom investirati u sve svoje djelatnosti”.
Kad je riječ o valuaciji, računa se da navedena vrijednost transakcije predstavlja multiplikator operativne dobiti EBITDA od solidnih 1213 puta. Za diviziju zamrznute hrane, posebice sladoleda, pandemija je imala negativan utjecaj. Prihodi te poslovne grupe lani su iznosili nepunih 280 milijuna eura, a EBITDA oko 53 milijuna eura, što je nešto niže od projekcija iz razdoblja prije pandemije.
– Gledamo li odnos EBITDA/EV samo za 2020., moglo bi se reći da je postignuta prilično visoka valuacija, no pritom je vjerojatno uzet u obzir jednokaratni negativan utjecaj Covida-19 na rezultat 2020. i da bi normalizirana EBITDA trebala biti viša, što bi onda značilo i nešto niži realni multiplikator u normalnim uvjetima poslovanja – kaže Željko Perić iz konzultantske kuće Caper.
U svakom slučaju, kaže, dvoznamenkast multiplikator je veoma dobar rezultat za prodavatelja jer je “za jači rast u ‘standalone’ scenariju ovog biznisa objektivno ostalo malo prostora za budući jači rast”, ističe dodajući kako kupac očito računa na veće prodajne sinergije budući da je prisutan na više većih tržišta. Glavni izvršni direktor Fortenova grupe Fabris Peruško podcrtao je još jednom kako je tzv. frozen food segment kompanije tržišni lider u regiji u kojoj posluje, a osim postignute cijene važnim ističe i drugi zacrtani cilj pri prodaji, a to je, kaže, strateški partner koji će dati maksimalan doprinos daljnjem razvoju tog biznisa.
– Zaključenjem ove transakcije ispunit ćemo ključni preduvjet za optimizaciju kapitalne strukture, što će nam omogućiti da snažno investiramo u svoje biznise i potičemo njihov budući rast – naglasio je.
Uvjeren je da će Fortenovina zamrznuta hrana biti “u vrlo dobrim rukama” i da će Nomad Foods za Fortenovu ubuduće biti važan poslovni partner u ovoj regiji.
Sladoled nova kategorija
U priopćenju kompanije ističe se i da je Upravni odbor koji uključuje predstavnike najvećih dioničara jednoglasno podržao potpisivanje kupoprodajnog ugovora.U Nomad Foodsu posebno apostrofiraju činjenicu da kupnjom Fortenovine Poslovne grupe smrznute ulaze na za njih nova i atraktivna tržišta, što osim triju država u kojima su sjedišta glavnih operativnih kompanija uključuje i u Mađarsku, Sloveniju, Kosovo, sjevernu Makedoniju i Crnu Goru.
Naglašavaju snagu dva sidrena brenda, Leda i Frikoma, kao i paletu proizvoda koja uključuje ribu, voće, povrće, gotova jela, peciva i sladoled.Stéfan Descheemaeker, glavni izvršni direktor Nomad Foodsa, posebno naglašava strateško proširenje portfelja u kategoriji sladoleda. Kao i Birds Eye, Findus i Iglo, Ledo i Frikom institucije su na svojim tržištima s jakom sviješću potrošača i vodećim tržišnim udjelom, kaže.Noam Gottesman, osnivač Nomad Foodsa, također naglašava kako najnovijom akvizicijom ta kompanija stvara novu platformu za buduće širenje unutar srednje i istočne Europe.
Nakon akvizicije, dodaje, godišnji prihod kompanije približit će se iznosu od tri milijarde eura, što u odnosu na 2015. odnosno tadašnje prihode Iglo Grupe znači udvostručenje.
Uprava kompanije očekuje da će organski rast biti u rasponu srednjih jednoznamenkastih postotaka, što je dvostruki više od organskog rasta od 23 posto postojećeg poslovanja Nomada.Ulazak u sladoled kao novu kategoriju za Nomad predstavlja približno 50% prihoda Fortenovina “frozena”, a za Nomad će činiti približno 5 posto godišnjeg prihoda. Osim toga, zanimljiva mu je i sa sezonskog aspekta jer postojeći Nomadov portfelj (slani) ima izraženiju koncentraciju u zimskim mjesecima (prvi i četvrti kvartal).
Nema sumnje da će ulazak Nomad Foodsa na tržište imati i širi značaj. Što bi on mogao značiti za domaće prehrambeno tržište i industriju? Prema Željku Periću, ulazak velikog međunarodnog igrača na domaće tržište je generalno uvijek dobra vijest, jer pozitivno utječe na percepciju tržišta od strane ostalih potencijalnih ulagača koji naše tržište drže malim i egzotičnim.
Od 12. veljače do 15. svibnja posjetite izložbu "Hrvatska svijetu"