UPOZORILI NA TEŽAK POLOŽAJ

Glas poduzetnika: Vlada nije pomogla putničkim agencijama. Prisiljeni su prodavati imovinu

Turisti uživaju u Komižu na ljetovanju
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
1/3
26.03.2021.
u 09:36

Jedina pomoć koju su dobile je 4.000 kuna za radnike, a za svakog zaposlenika poslodavac ima dodatan trošak plaćanja prijevoza i ostalih fiksnih troškova za koje se do danas nije našlo rješenje, kažu u UGP-u.

Udruga Glas poduzetnika (UGP) u petak je upozorila na težak položaj turističkih agencija u godinu dana pandemije tijekom koje su izgubile više od 90 posto prihoda, uz ocjenu da Vlada nije učinila ništa kako bi im pomogla.

"U medijima se spominje da su putničke agencije od države dobile milijarde kuna pomoći, što jednostavno nije točno. Također, ministar Fuchs i ministrica Brnjac mole putničke agencije da pronađu novac kako bi vratile putnicima izdane vaučere, a spominje se i novi zakon po kojemu je agencija dužna u roku od 15 dana vratiti klijentima novac. Međutim, ne spominje se da su putničke agencije izgubile u prosjeku više od 90 posto prihoda zadnjih godinu dana", ističu u priopćenju iz UGP-a.

Dodaju da vlasnici putničkih agencija ne mogu dobiti kredite kako bi vratili novac klijentima i da su osuđeni prodavati vlastite nekretnine kako bi pokrili troškove, kao da do sada nisu dobile nijednu lipu pomoći od države, ni od bilo koje druge institucije.

Jedina pomoć koju su dobile je 4.000 kuna za radnike, a za svakog zaposlenika poslodavac ima dodatan trošak plaćanja prijevoza i ostalih fiksnih troškova za koje se do danas nije našlo rješenje, kažu u UGP-u.

Kažu da nisu pokriveni ni fiksni troškovi, a kako su zatvorene, agencije ne mogu podmiriti sve troškove koji pristižu, pri čemu iz UGP-a napominju da "nisu zatvorene odlukom Nacionalnog stožera civilne zaštite, ali im je poslovanje u cijelosti ograničeno mjerama Vlade".

Iznose i da je država ponudila putničkim agencijama državna jamstva za kredite, ali im banke odbijaju zahtjeve, zbog čega su iz UGP-a poslali dopis Ministarstvu turizma i sporta, iz kojeg nisu dobili odgovor o tome koje banke će prihvatiti državna jamstva.

Kažu i da vlasnici putničkih agencija žele klijentima vratiti novac od vouchera te spasiti radna mjesta i poslovanje, što je pokazala i njihova anketa provedena prošli tjedan među vlasnicima, kao i da su sve u istim problemima.

"Nije istina da je vraćeno više od 60 posto vaučera klijentima jer se radi o milijunskim iznosima. Prema podacima koje smo dobili od anketiranih putničkih agencija, dug za vaučere je veći od 28 milijuna kuna, a vraćeno je svega 8 milijuna kuna", iznose iz UGP-a.

Zaključuju kako je "očito da će država dozvoliti da agencije odu u stečaj i zatvore vrata" te da mjere za očuvanje radnih mjesta onda neće značiti ništa, jer će vlasnici morati zatvoriti agencije, zaposlenici će ostati bez posla, a klijenti bez novca.

Prenose još i komentar jednog od vlasnika, koji kaže da mjere Vlade nisu dovoljne nego "sramotne".

"Od države dobijemo 4.000 kuna po zaposleniku, troškovi hladnog pogona tvrtke u ovom trenutku iznose 250 tisuća kuna mjesečno. Kao vlasnik i direktor tvrtke prodao sam jednu nekretninu i pet automobila kako bih smanjio minus i gubitke, koji trenutno iznose dva milijuna kuna", priča iskustva taj vlasnik.

Dodaje i da je u razgovoru s kolegama iz Francuske dobio informaciju da Francuska turističkim agencijama podmiruje 80 posto bruto plaće, agenciji s pet zaposlenih djelatnika i 10 tisuća eura, a sve su agencije od države dobile i kredite s 0 posto kamata, a Francuska je i odbila zahtjev EU-a za ukidanjem vaučera za usluge koje nisu pružene tijekom pandemije, čime, po njemu, država štiti svoju turističku industriju.

I iz Udruge hrvatskih putničkih agencija ovih dana, ali i ranije, upozoravaju na težak položaj agencija. Njen predsjednik Tomislav Fain kaže da su 'na koljenima", da moraju prodavati imovinu da bi pokrili troškove i da se bez pomoći države neće moći pripremiti za sezonu.

Komentara 2

EL
Elen
10:53 26.03.2021.

1. Ako su agencije izgubile "više od 90 % prihoda", što njihovi zaposlenici uopće rade tijekom radnog vremena? 2. To malo posla što ima za raditi, vjerojatno se djelomično može raditi i od kuće 3. i ključno - plaćanje prijevoza na posao nije zakonska obaveza poslodavca, već beneficija koju isti može i NE MORA dati - apsurdno je plaćati nešto što ne moraš, a onda se žaliti na taj trošak

ST
stefj
10:27 26.03.2021.

Vlada je samo pomogla zaposlenima u javnim službama, a ovim mjerama samo pomaže sebi, ne pomaže poduzetnicima... Mjere su tu isključivo da se spriječi udar na HZZ i taj dio proračuna, jer bi ljudi koštali kud i kamo više da su ih tvrtke otpustile. Ako se to shvati, onda je sve jasno... I ono dodatno što su te mjere donijele, jest da kada sada krenu otpuštanja, ti ljudi na burzi više neće dobiti punu plaću, već minimalac koji su imali zadnjih mjeseci... Mjere su čisti dobitak za državu i proračun, a čisti gubitak za privatni sektor. Tvrtke se sada dodatno zadužuju, pokušavaju održati nivo poslovanja ili hladan pogon, a uskoro će ih najmanje polovica bankrotirati, 2/3 kroz slijedeće 2 godine radi nagomilanih dugova i uzetih kredita u ovoj krizi... No, vlada je postigla svoj cilj, a to je da spriječi udar na HZZ i nagli pomor tvrtki, nego je sve rastegnula na neke 3 godine, pa će se manje vidjeti po statistikama...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije