Nemoguće je izmjeriti koliko utakmice vatrenih pridonose hrvatskom BDP-u, no sigurno je da se na krilima nogometne euforije osobna potrošnja građana, otkako je počeo Mundijal, raste u stotinama milijuna kuna. Prema podacima Porezne uprave, samo je protekle nedjelje, kad smo se ogledali s Danskom, kroz sustav fiskalizacije prošlo računa u vrijednosti 429 milijuna kuna, što je 8,2 posto više nego što su građani na blagajnama ostavili na isti dan, tjedan dana ranije.
Rekordno s Argentinom
Okršaj s Argentinom trgovcima je u blagajne tog četvrtka donio 14% više prometa, utakmica s Nigerijom 5%, s Islandom 4% više nego tjedan prije pa analitičari tvrde kako nije neskromno očekivati kako će potrošnja građana u mjesec dana nogometa porasti za više od 2 milijarde kuna u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, od čega direktno profitiraju proizvođači i trgovci pivom, grickalicama, suvenirima, televizorima, ugostitelji, kladioničari, putničke agencije, državni proračun... a indirektno i čitava država kojoj je naša reprezentacija, pogotovo nastavi li se ponašati sportski kao i do sada i dođe do finala, najbolja reklama i preporuka.
Pero Ivanković, predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HKG kaže kako velika sportska natjecanja, poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu, umnogome donose značajan impuls za gospodarstvo kroz povećanu potrošnju, a stvaranju dobre atmosfere u sportskom okružju uvijek je prednjačila industrija piva koja ima značajan pozitivan doprinos i na ukupna ekonomska kretanja u proizvodnom sektoru u Hrvatskoj.
– Ukupan učinak pivarskog sektora raste tijekom vremena, a sektor je ostvarivao rast i za vrijeme recesije, što upućuje na njegov snažan potencijal generiranja ekonomske aktivnosti u zemlji. Stoga se može očekivati da će potrošnja u sklopu Svjetskog nogometnog prvenstva i aktivnosti vodećih pivarskih kompanija u Hrvatskoj pridonijeti ukupnom rastu pivskog tržišta u Hrvatskoj – komentira Ivanković, ističući kako prosječna konzumacija piva u nas iznosi 79 litara po stanovniku, no u vrijeme prvenstva u Rusiji u danima u kojima igra naša reprezentacija očekuje se povećanje od 7000 do 12.000 hektolitara po utakmici.
Na krilima euforije
U vrijeme samo prvog tjedna Svjetskog prvenstva u Brazilu 2014. prodaja slanih grickalica skočila 13%, čokolade 37%, a piva 51% u odnosu na isto razdoblje godinu ranije pa nije čudna ni naša statistika za 2018. U Konzumu je prodaja čipsa u lipnju u usporedbi s lipnjem 2017. rasla 42% (ukupno grickalice 34%), suhomesnate robe 43%, televizora 400%, dok su u PIK-u Vrbovec od početka nogometne ludnice prodali oko 730.000 grill kobasica, 50% više nego lani u isto vrijeme, i 5 milijuna ćevapa. I Spar u kategorijama snacka, piva, roštilja... ostvaruje dvoznamenkasti rast, dok iz Zagrebačke pivovare procjenjuju kako tijekom utakmica naše reprezentacije, ako je vrijeme lijepo, a gledanost je velika, potrošnja piva raste za nekoliko postotnih poena.
Privatni konzultant Drago Munjiza kaže kako promet u HoReCa sektoru (hoteli, restorani, kafići), gdje je organizirano gledanje utakmica, raste više od 100% u odnosu na standardni dan, pa je izazov poslužiti goste koji u to vrijeme nisu cjenovno osjetljivi. I promet kladionica, posebice onih online u vrijeme utakmica raste više od 100%, dok u trgovinama ukupan standardni promet raste 25%, a prodaja navijačkih suvenira, grickalica, piva, cigareta, alkoholnih i bezalkoholnih pića i do 80% u odnosu na standardni promet, procjenjuje Munjiza te tvrdi kako bi trgovina, benzinske postaje, turističke agencije i proizvođači imali rekordnu godinu – i po prometu i po profitu uđe li Hrvatska u finale.
Nogometna potrošnja
Kobasice
Samo je PIK Vrbovec prodao 730.000 grill kobasica - u protekla dva tjedna SP-a, debrecinki, roštiljki, grill classic i sličnih kobasica, što je čak 50 posto više nego su prodali prošle godine u isto vrijeme
Kladionice
Klađenja u vrijeme SP-a rastu 30% u sportskim kladionicama, no kad je riječ o online klađenju - i više od 100 posto; na nogomet inače otpada čak 70 posto svih oklada, a na sve ostale sportove 30 posto
Pivo
Po utakmici se očekuje do 12.000 hektolitara više prodanog piva. S proizvodnjom piva u 2017. od 3,34 milijuna hektolitara držimo 21. mjesto od ukupno 31 europske zemlje u proizvodnji piva
Grickalice
Potrošnja im se uz pivo digla 35-80%, naročito slanih: u Konzumu se hvale kako im je, primjerice, prodaja čipsa u lipnju u odnosu na lipanj 2017. rasla je 42%, no rekord drže televizori s rastom od 400%
Suveniri
Uspjesi repke dižu im prodaju do 80% glavno da su na njima kockice, no toliko, prema procjenama, raste i prodaja cigareta, alkoholnih i bezalkoholnih pića, a ukupne trgovine za 25 posto
I Slovenci trljaju ruke zbog vatrenih, promet 25% veći posto
Dobre igre Hrvata popravljaju i rezultate gledanosti HRT-a i daju joj značajnu prednost nad konkurencijom u zadnjih mjesec dana pa su i promidžbene poruke oko utakmica znatno efikasnije nego na drugim komercijalnim televizijama – kaže D. Munjiza. Turističkim agencijama ovo je pak jedan od najboljih dijelova godine zbog popunjenih aranžmana, a kako svaka nova pobjeda donosi i nove čartere, kod kojih se ne pita za cijenu, promet će im, ovisno o tome dokle doguraju naši, porasti i do 50% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a zarada i više, smatra on. Pojačanom potražnjom svog asortimana u vrijeme SP-a jučer su nam se pohvalili i iz Atlantic Grupe te Adria Snack Company koja ima i prigodna pakiranja grickalica u “kockastom” dizajnu. Zanimljivo, prema pisanju slovenskih Financa, navijanje za Vatrene, s obzirom na to da nemaju vlastite ekipe u Rusiji, u Sloveniji je diglo promet mesara, ugostitelja i trgovaca za 25%.
Ima se moze se, u njemacku se vise robovat nevracam . Zivila Hrvatska !!!