Zaštita putnika i to korisnika usluga željezničkog prijevoza, novi je segment zaštite potrošača kojim će se baviti Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), priopćeno je iz te agencije.
- Prigovore putnika na odluke željezničkog prijevoznika rješavat će HAKOM-ovo Povjerenstvo, koje će biti sastavljeno od predstavnika stručne službe i predstavnika udruga za zaštitu potrošača. Ovog ponedjeljka, 11. svibnja 2015. HAKOM je donio novi Pravilnik o načinu rada povjerenstva za zaštitu prava korisnika, a novi Pravilnik, uz već postojeću zaštitu korisnika telekomunikacijskih usluga i korisnika poštanskih usluga, na temelju Zakona o regulaciji tržišta željezničkih usluga i članka 25. Stavka 1. Zakona o zaštiti potrošača, regulira i rješavanje sporova između korisnika i davatelja usluga željezničkog prijevoza.Povjerenstvo će na temelju prikupljenih podataka, dokumentacije i očitovanja, utvrđivati činjenice i okolnosti za svaki pojedini slučaj te u skladu sa zakonima i općim aktima podnositi HAKOM-u prijedlog odnosno mišljenje o rješenju spora i prigovora. Na temelju prijedloga, odnosno mišljenja Povjerenstva, HAKOM će odlučivati o sporu i prigovoru na transparentan, objektivan i nediskriminirajući način i to u roku od 60 dana za rješavanje prigovora putnika, poručuju iz HAKOM-a.
>> Jedinstveno tržište povećat će konkurentnost
Nakon što su ulupali desetke milijuna kn u kadar i luksuzan radni prostor HAKOM-a, sada će oni iz najmodernijeg uredskog namještaja, s nogama na stolovima, razmatrati tanano probleme i socijale koja se još jedina vozi HŽ, gdje su vlakovi na razini sedamdesetih, smrde, prljavi, prosječna brzina 50 km/h i ako stigne, stigne - ako ne, ostao si na peronu... A gdje toga još ima?