Iskra brodogradilište Šibenik potpisalo je u Ukrajini ugovor o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 i širokog 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5.000 tona, što je najveća strateška investicija u tom brodogradilištu u posljednjih 100 godina.
Ugovor je u ponedjeljak u Kijevu, u sjedištu ukrajinskog vojnog koncerna Ukroboronprom, potpisan s ukrajinskim državnim brodogradilištem Pallada iz Khersona, a osim konstatacije o "najvećoj strateškoj investiciji do sada", u priopćenju šibenskog brodogradilišta se ne navodi vrijednost ugovora.
Prema ugovoru, dok će biti izgrađen u roku od 13 mjeseci, potom će remorkerima biti dotegljen iz Crnog mora u Šibenik, a bit će instaliran na lokaciji postojećeg doka koji je izgrađen 1924. godine i u službi je već 98 godina.
Novi dok omogućit će servisiranje gotovo čitave flote trajekte Jadrolinije, svih brodova HRM-a, uključujući i budući vanobalni ophodni brod te luksuzne jahte duljine veće od 100 metara, istaknuli su iz Iskra Brodogradilišta.
Ugovor su potpisali direktor brodogradilišta Pallada Yevhen Alkhimov i član uprave Iskra brodogradilišta Šibenik Roko Vuletić, koji je istaknuo da će ta strateška investicija omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unapređenje kvalitete usluga.
U izjavi koja se prenosi u priopćenju, Vuletić je pojasnio da će novi dok biti izgrađen u kombiniranoj tehnologiji armirano betonskog pontona i čelične konstrukcije, čime će se značajno produljiti njegov životni vijek te smanjiti troškovi održavanja u odnosu na tehnologiju isključivo čelične konstrukcije.
Pritom, građen je u skladu s najvišim ekološkim standardima te će imati ugrađene tankove za prikupljanje otpadnih voda i štetnih tvari koje nastaju prigodom radova na brodu. Upravljanje dokom je potpuno digitalizirano i svim se njegovim funkcijama upravlja putem računalnog sustava, naveo je Vuletić.
Ukrajinsko brodogradilište Pallada renomirani je specijalizirani graditelj plutajućih dokova, a za brodogradilišta širom svijeta do sada ih je izgradilo više od 90, pri čemu ih koriste i hrvatska brodogradilišta. Dok će biti građen pod nadzorom Hrvatskog registra brodova te će od prvog dana biti registriran pod hrvatskom zastavom, napomenuli su iz Iskra brodogradilišta Šibenik.
Niz strukturnih ulaganja u šibensko brodogradilište
U priopćenju je apostrofirano i da će izgradnja novog plutajućeg doka biti prvi i najvažniji korak velikog investicijskog plana slovenske Iskre, koja je brodogradilište preuzela 2019. godine, a koji uključuje niz strukturnih ulaganja u šibensko brodogradilište.
Riječ je o obnovi i modernizaciji objekata i infrastrukture, nabavi nove opreme za brodogradnju, povećanju kapaciteta te podizanju energetske učinkovitosti.
Tako je u cilju bolje energetske učinkovitosti i uporabe ekološki podobnih obnovljivih izvora energije već pripremljen projekt gradnje solarne elektrane na krovovima zgrada brodogradilišta, nazivne snage 1,1 megavata (MW), a za početak realizacije čekaju odluku Fonda za zaštitu okoliša, napomenuli su iz Iskra brodogradilišta.
Istaknuli su da će Iskra samo u 2022. godini u hrvatske tvrtke u svom vlasništvu - Iskra brodogradilište Šibenik i Elku u Zagrebu, uložiti više od 15 milijuna eura.
>> VIDEO Rusi masovno dolaze u Zagreb na cijepljenje, avioprijevoznici iz Moskve lete šest puta tjedno