Nastavno na paket mjera za pomoć gospodarstvu koji je Vlada RH predstavila 24. ožujka, HURA je po hitnom postupku uputila dopis predsjedniku Vlade Republike Hrvatske Andreju Plenkoviću te Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstvu financija, Ministarstvu rada i mirovinskog sustava, Hrvatskoj gospodarskoj komori i čitavom nizu drugih relevantnih adresa u kojem predlaže konkretne dodatne mjere prijeko potrebne za očuvanje radnih mjesta i ublažavanje udara izvanredne situacije na realni sektor. Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) podržala je zahtjev članova HURA-e prema Vladi RH te će u svoju intenzivnu svakodnevnu komunikaciju s nadležnim institucijama uvrstiti i one prijedloge iz HURA-inog dopisa koji još nisu postavljeni pred izvršnu vlast. U zahtjevima se HURA-i pridružila i Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ).
„Hrvatska udruga poslodavaca glas je cjelokupnog hrvatskog gospodarstva u kojem izrazito važnu ulogu ima i komunikacijska industrija. Izvanredna situacija u kojoj se nalazimo zbog COVID-19 virusa dodatno je u prvi plan istaknula borbu da se sačuvaju mikro i male tvrtke koje dominantno posluju u ovom segmentu. Zajednički s HURA-om i HUOJ-em dijelimo zabrinutost i odlučnost u namjeri da ukažemo Vladi RH, odnosno, izvršnoj vlasti kako predložene mjere nisu niti izbliza dovoljne za spas gospodarstva, a posebno malih i mikro poduzetnika. Zajednički ćemo poduzeti sve što je u našoj mogućnosti da snažno i argumentirano ukažemo Vladi na stvarno potrebne mjere u ovoj kriznoj situaciji, a to je otpis svih davanja, doprinosa, naknada i članarina na poslovanje, odnosno, aktualnu poslovnu neaktivnost; plaćanje PDV-a po naplaćenom računu i druge nužne prijedloge koji suštinski pomažu malim i srednjim poduzetnicima u premošćivanju ovog teškog i neizvjesnog perioda“, izjavio je Davor Majetić, glavni direktor HUP-a.
Komunikacijska industrija već je sada itekako pogođena gospodarskim posljedicama sprječavanja širenja koronavirusa, a potom i posljedicama potresa, u kojem su značajnu štetu pretrpjeli i brojni uredi agencija članica HURA-e smješteni u centru Zagreba. Prvi i najvažniji cilj dodatnih mjera koje HURA i HUOJ predlažu Vladi RH jest očuvanje radnih mjesta – ako kriza potraje te izostane snažnija i reakcija države od ove koju imamo sada, brojni zaposlenici industrije tržišnih komunikacija, kojima je ona dosad pružala poticajne radne uvjete te ostanak i rad u Republici Hrvatskoj za njih činila itekako privlačnima, ostat će bez posla. Drugi je cilj dodatnih mjera ublažavanje nagloga gospodarskog pada odnosno udara na realni sektor i sprječavanje potpunog prestanka obavljanja djelatnosti komunikacijske industrije.
U rukama Vlade Republike Hrvatske i državnih institucija je moć donošenja odluka kojima mogu osnažiti domaće poduzetnike i cijeli privatni sektor da izdrže krizni period u koji je hrvatski realni sektor već ušao. Stoga iz HURA-e pozdravljaju sve dosadašnje mjere Vlade RH i predlažu još nekoliko jednostavnih mjera koje su usmjerene na zadržavanje zaposlenosti i održavanje likvidnosti:
1. Otpis poreza na dohodak i doprinosa na plaće zaposlenika tijekom kriznoga razdoblja (jer samo odgoda nije dovoljna)
2. Isplata potpore za skraćivanje radnog vremena kao razmjerni dio iznosa plaće za radne sate koje zaposlenik ne radi
3. Smanjenje stope poreza na dobit i zaustavljanje plaćanja akontacije poreza na dobit tijekom trajanja izvanrednih okolnosti
4. Privremeno ukidanje odnosno otpis članarina državnim institucijama, davanja jedinicama lokalne samouprave i parafiskalnih davanja (prije svega turistička taksa, članarina u HGK i sl.)
5. Naplatu PDV-a po naplaćenoj, a ne izdanoj fakturi od 1. ožujka ove godine za sve tvrtke, bez obzira na visinu prihoda
6. Uvođenje mogućnosti obaveznog godišnjeg odmora za djelatnike uz plaćanje manjeg dijela ugovorene plaće i jamstvo povratka na radno mjesto nakon završetka krizne situacije.
Kao poslodavci koji žele biti dio rješenja, a ne dio problema, ako od države dobiju odgovarajuću pomoć i podršku, iz HURA-e poručuju da će moći očuvati radna mjesta i osigurati egzistenciju svojim zaposlenicima u ovom teškom razdoblju. Bez odgovarajuće podrške, do okončanja pandemije i normaliziranja poslovanja lako bi se moglo dogoditi da brojnih tvrtki u komunikacijskoj industriji, pogotovo onih koje su najmanje i najranjivije, ali zajedno zapošljavaju značajan broj ljudi, na tržištu praktički više i ne bude. HURA inače okuplja 40 tvrtki s više od tisuću zaposlenika, a njihov ukupni godišnji prihod od oko 1,5 milijarde kuna predstavlja 75 posto ukupnih domaćih marketinških budžeta u Hrvatskoj.
Iz HURA-e i HUOJ-a dopisom su još jednom pozvali dužnosnike i državu da podupru svaki oblik gospodarske djelatnosti koji se može održati u uvjetima pandemije bez ugrožavanja zdravlja i sigurnosti građana Republike Hrvatske.