Lars Lehmann

Izvršni potpredsjednik Carlsberga otkrio planove za Hrvatsku: Povećat će proizvodnju i zaposliti još ljudi

Lars Lehmann
Foto: Carlsberg
1/5
24.05.2022.
u 23:45

Imamo ambiciju rasti još i više, a vjerujemo kako je ova investicija jasan signal da za to vidimo potencijal

Carlsberg Croatia nedavno je predstavio svoju novu 3,5 milijuna eura vrijednu punionicu limenki smještenu, naravno, u njihovom postojećem pogonu u Koprivnici.

Cilj je ove investicije proširiti izvoz prije svega cidera Somersby a volumen proizvodnje u pivovari sada će se povećati za 46 posto. Da je riječ o važnom događaju govori i činjenica kako su otvorenju nove punionice nazočili Njegova Ekselencija Ole Frijs-Madsen, veleposlanik Kraljevine Danske u Hrvatskoj, državni tajnik ispred Ministarstva poljoprivrede, Šime Mršić, župan Koprivničko- križevačke županije Darko Koren, Mišel Jakšić, gradonačelnik Koprivnice, Lars Lehmann, izvršni potpredsjednik Grupacije Carlsberg za središnju i istočnu Europu te Marcin Burdach, predsjednik uprave Carlsberg Croatia.

Carlsberg Croatia jedan je od tri najveća pivara u nas, o stanju na tržištu, planovima te, dakako, novoj punionici razgovarali smo upravo s Larsom Lehmannom, izvršnim dopredsjednikom grupacije.

Pivarska je industrija pod pritiskom sa svim drugim industrijama zbog niza razloga što se sve očituje u cijeni konačnog proizvoda. Koliko ćemo, kratkoročno gledajući, plaćati za pivo, hoće li ono doista biti znatno skuplje?

Imali smo dobar početak godine te vidimo povratak razina prodaje na mnogim tržištima nakon COVID-a, uključujući i Hrvatsku. Ipak, viši ulazni i troškovi energije stavljaju pritisak na našu marginu. Nastojimo to široko kompenzirati kroz viši prihod po hektolitru da strogu kontrolu troškova.

U situaciji smo da globalnim tržištem dominiraju dvije globalne korporacije, AB In Bev i Heineken. Carlsberg je u ovom trenutku četvrta iz a kineskog Snowa. Što proizvođač u tako zasićenom tržištu radi kako bi postigao rast?

Nedavno smo predstavili našu novu strategiju, postavivši ambicije i strateške pravce prema 2027. godini. Naša trenutna strategija, SAIL '22, doista je transformirala poslovanje te sada nastojim postići jak završetak perioda te strategije. I gledamo unaprijed kako bismo osigurali da se SAIL '27 primijeni u svim našim tržištima te isporuči na većim ambicijama koje smo postavili našem poslovanju. To uključuje nastavak rasta u Aziji te povećanje profitabilnosti u zapadnoj Europi.

Mlađa publika traži nove okuse, nove napitke, sada imamo i hard seltzere, cidere, craft piva, ginove, whiskeyje... Hoće li pivo ostati najprodavanije piće ili ćemo u budućnosti vidjeti fragmentiranije tržište?

Nastavit ćemo nuditi jak portfelj kojim ćemo nastajati izvući najviše što možemo iz svojih komparativnih prednosti, a odgovarajući na potrošačke trendove, kao što su zdravlje i wellness, predimunizacija te mješovite kategorije. Zato je naša strategija pojačati premium, poput fokusiranja na 1664 Blanc. Ali i dalje jačati naša temeljna piva, i međunarodne i lokalne etikete. Ubrzati povećanje udjela bezalkoholnih piva na svim našim tržištima. Kao i rasti pored piva s fokusom na etikete poput Somersbyja i Garagea.

Foto: Carlsberg

Otvorili ste novu punionicu limenki u Koprivnici, a znamo kako je limenka najbolja ambalaža za pivo. Možete li nam o tome reći više, koja će se tržišta s nje snabdijevati, koja će se piva pakirati? Hoće li biti više novih radnih mjesta?

Punionica će imati značajan utjecaj na poslovanje naše kompanije u Hrvatskoj. Očekujemo kako će njezino pokretanje povećati proizvodnju za više od 46 posto te je već sada stvorena prilika za zapošljavanje više od 20 novih djelatnika, ne samo u proizvodnom sektoru nego i također u administraciji i financijama. Punit će se pivo, hrvatska etiketa Pan, ali i međunarodne etikete poput Tuborga. Također, koristit će se i za proizvodnju limenki Somersbyja. A to je proizvod koji naša pivovara u Koprivnici već sada uspješno izvozi. Do sada se ovaj izvoz odnosio na boce i rinfuzu, a s novom linijom moći će se odnositi i na limenke.

Postoje li planovi za povećanje proizvodnje u Koprivnici, možda i novih proizvoda ili izvoza u susjedne zemlje?

U novu smo punionicu limenki uložili 3,5 milijuna eura pa je logično pitanje što je sljedeće. Rekao bih kako ova investicija postavlja preduvjet za rast Carlsberga Croatia. Imamo odličan tim ovdje a ima i prilika, što se tiče planova – morat ćete biti strpljivi i pričekati.

Jesu li uvjeti na tržištu dovoljno pošteni kako bi pivarski posao ostao održiv na višim razinama, ili je izvoz nužan da bi on održivim i ostao?

Naš je posao u Hrvatskoj održiv, da nije, ne bismo ulagali kao što to činimo. Imamo ambiciju rasti još i više, a vjerujemo kako je ova zadnja investicija jasan signal da za to vidimo potencijal. Naravno, konkurencija na tržištu jaka je, i od lokalnih i od međunarodnih etiketa. Ali naš je posao zdrav i rastući.

Što mislite o hrvatskom ukusu za pivo, je li cijena odlučujući čimbenik pri kupnji ili je to tradicija ili je pak nešto treće?

Hrvati obožavaju pivo te iako i dalje preferiraju lagerska piva, rekao bih kako vidim i druge trendove koji na tržištu snažno raste. Istražuju se specijalna piva, drugačiji profili okusa... Naravno, ima na sve utječe i tradicija, ali mlađe generacije također nastoje probati nešto novo i zanimljivo.

Isto možemo reći za manje-više cijelu regiju kojom rukovodite za Carlsberg, lagerska piva dominantna su u svim zemlja. Rekli bismo da je, primjerice, u Češkoj to tradicija, kako je u drugim zemljama?

U cijelom svijetu, vidite pilsnere i lagerska da imaju jake pozicije na lokalnim tržištima. To doista jest zbog tradicije ali i zbog toga što su piva tog stila naprosto fantastična!

Foto: Carlsberg

Carlsberg je uvijek bio povezan s nogometom na prilično izravan način, kao s Liverpoolom FC. Je li taj, pretpostavljamo, visoki marketinški trošak opravdava taj napor?

Ne bih komentirao konkretne marketinške ugovore nego bih samo rekao kako smo ponosni na naše partnerstvo s klubom i navijačima Liverpoola FC.

Bili ste menadžer i u ruskoj pivovari Baltika odakle ste stigli na svoju trenutnu poziciju. Što nam možete reći o Rusiji s i bez obzira trenutnu situaciju? Baltika je bez konkurencije najveća pivovara u Rusiji koliko je poznato.

Svijet se brzo promijenio pred našim očima od početka rata. Imali smo obavezu i prema našim djelatnicima i dioničarima da napravimo temeljni pregled i ne donesemo naglu odluku. Baltika je bila velikim dijelom poslovanja Carlsberga dugi niz godina. No, čim smo u našem strateškom pregledu zaključili koji je obavljen 9. ožujka, objavili smo našu odluku o divesticiji poslovanja u Rusiji. 

>> VIDEO Zvao vas je netko s međunarodnog broja? Ne uzvraćajte pozive, dva su scenarija iza njih

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije