Grawe hrvatska

Igor Pureta: Mijenja se percepcija, posao prodavača osiguranja sada je cijenjen i atraktivan

grawe
Foto: GRAWE Hrvatska
1/3
12.12.2014.
u 15:07

Ljudi u vremenima krize izdvajaju manje sredstava za proizvode čije prednosti ne vide odmah, kao što je to slučaj s osiguranjima, kaže Pureta

Osiguranje Grawe Hrvatska d.d. proglašeno je trećim najboljim velikim poslodavcem u kategoriji velikih tvrtki. Tim povodom razgovarali smo s Igorom Puretom, predsjednikom uprave Grawe Hrvatska koji je otkrio kako ocjenjuje situaciju na domaćem tržištu osiguranja te čime su zaslužili prestižnu nagradu.

U nedavnom istraživanju portala Moj Posao GRAWE Hrvatska d.d. je proglašen 3. najboljim velikim poslodavcem. Kako objašnjavate skok na ljestvici te što GRAWE čini kako bi poboljšao zadovoljstvo svojih radnika.

Od samog osnutka GRAWE-a u Hrvatskoj u svojim vrijednostima, misiji i viziji oduvijek naše ljude ističemo kao iznimno važnu kariku u našem poslovanju. Često govorimo da su ljudi naša snaga i da samo zajedništvom i timskim duhom možemo ostvariti dobre rezultate – za sebe same, za tim, poduzeće u cijelosti i naše klijente. Zato našim zaposlenicima pružamo pogodnosti kojima poboljšavamo njihov profesionalni, ali i osobni napredak. Neke od njih su kontinuirane edukacije – i to interne (kroz vlastiti sustav obrazovanja, tzv. GRAWE akademiju) i eksterne (u kojima pružamo našim zaposlenicima priliku da izraze želju za pojedinim područjem u kojem bi se željeli dodatno educirati kroz dostupne seminare, skupove, konferencije i kongrese), slijede studijska putovanja u kojima se redovito upoznaju i druže s kolegama iz cijele Hrvatske, razmjenjuju iskustva i stvaraju nove poslovne ideje i to u gradovima Hrvatske, ali i izvan nje. Osim toga tu je i GRAWE EMOTION, koji spaja pojam klasičnog teambuildinga, ali i prezentaciju rezultata društva, ali i posebne ponude za naše zaposlenike, popusti na kupnju naših proizvoda te bonusi, koji se isplaćuju po završetku financijske godine, a koji su određeni Godišnjim ocjenjivačkim razgovorima. Ipak, ono čemu najviše težimo jest da svim našim zaposlenicima osiguramo ugodnu atmosferu za svakodnevni rad, jednakost i ravnopravnost, mogućnost izražavanja mišljenja, saveznički odnos u kojem svatko od nas nosi osjećaj odgovornosti za postignuti rezultat, ali s druge strane i svojim idejama i komentarima utječe na poboljšanje osobnog, timskog i cjelokupnog rezultata. Uz sve povratne informacije koje smo do sada prikupljali interno, ova nam nagrada posebno znači jer smo njome, kroz potpuno neovisno i anonimno istraživanje među našim zaposlenicima, dobili priznanje za sav uloženi trud i dodatnu motivaciju da i dalje nastavimo vjerno slijediti viziju koju smo si zacrtali, a kojom, između ostalog, želimo biti poželjan poslodavac našim zaposlenicima.

Mislite li da u Hrvatskoj i dalje prevladava negativna percepcija o poslu prodavača osiguranja?

Nažalost, u Hrvatskoj vlada veoma negativna percepcija o poslu prodavača osiguranja, ali i o osiguravajućem sektoru općenito. Mislim da je to rezultat nedovoljne financijske pismenosti i informiranosti među građanima, ali i loše gospodarske situacije u kojima razni oblici zaštite i štednje gube bitku s ostalim životnim prioritetima. Kada se nalazite u zahtjevnoj financijskoj situaciji u kojoj jedva podmirujete osnovne životne troškove, ne razmišljate o dodatnoj sigurnosti, zaštiti niti štednji, pa je logično da se o istoj i ne informirate dovoljno. Također, odgovorne institucije na području Republike Hrvatske tek su u posljednjih nekoliko godina počele pridavati pažnju financijskom opismenjivanju građana shvativši da tržište financijskih proizvoda ima mnoge mogućnosti koje, zbog nerazumijevanja, ostaju neiskorištene, a čak se zbog neznanja često prema istima stvara svojevrsna vrsta odbojnosti. Zato nam je posebno drago da smo mi, kao osiguravajuća kuća, osvojili ovo priznanje jer smo time pokazali da je posao prodavača ne samo cijenjen, prihvaćen i atraktivan, nego i da ti ljudi vole svoj posao i da su zadovoljni njime, a to, s druge strane, znači da se percepcija mijenja i da ti sitni koraci koji se provode po pitanju financijskog opismenjivanja ipak daju određene rezultate.

Kako ocjenjujete situaciju na tržištu osiguranja u Hrvatskoj.

Nepovoljna ekonomska situacija osjeti se u svim segmentima gospodarstva pa tako i u prodaji osiguranja. Ljudi u vremenima krize izdvajaju manje sredstava za proizvode čije prednosti ne vide odmah, kao što je to slučaj s osiguranjima. U Hrvatskoj i inače postoji slabija svijest o važnosti osiguranja i štednji što pokazuju i prosječni iznosi koje za osiguranje izdvajaju drugi stanovnici unutar EU i u Hrvatskoj. Tako neka novija istraživanja pokazuju da, primjerice, Austrijanci izdvajaju tri puta više sredstava za štednju nego Hrvati. Upravo zato su najveći izazovi u prodaji životnih osiguranja, ali zahvaljujući kontinuiranim ulaganjem u zaposlenike, razvoj proizvoda i proširenje usluge, uz sve izazove na tržištu, mi i dalje bilježimo pozitivne rezultate. Kriza je stoga prilika da se na tržištu istaknu solventna i stabilna društva koja u ovakvim vremenima još bolje pokazuju svoju snagu.

Koliko su se u posljednjih 20-ak godina promijenili trendovi na tržištu osiguranja?

Trendovi na tržištu osiguranja mijenjaju se sukladno zahtjevima tržišta. 20 godina dug je period i sigurno da se kroz njega promijenilo mnogo toga. Primjerice, bio je period u kojem su ljudi često kupovali police životnih osiguranja povezanih s investicijskim fondovima, uplaćivali veće iznose za police životnih osiguranja i više štedjeli. Danas, s nestabilnom gospodarskom situacijom, s velikim brojem nezaposlenih, s mnoštvom tvrtki koje ne isplaćuju redovito plaće ili isplaćuju minimalne plaće svojim zaposlenicima, kada je posao postao nesiguran, a mirovine još nesigurnije i sve niže, ljudi se više plaše odvajanja. Boje se ugovorom obvezati na 10, 15, 20 godina. Zato je vrlo važno da zaposlenici, posebno prodavači osiguranja, znaju sve prednosti proizvoda i slušaju potrebe potencijalnih korisnika kako bi im, sukladno njihovim mogućnostima i željama mogli zaista ponuditi najbolje rješenje za štednju i sigurnost.

Foto: Grawe osiguranje

Ipak, ako moramo izdvojiti neki trend, onda možemo reći da se, u djelatnosti osiguranja nastavlja trend konsolidacije tržišta, a mjere koje nam donosi Solvency II sigurno će utjecati na takav trend i sljedećih godina. Neka društva bi mogla imati poteškoća u ispunjavanju tih mjera i samim tim dovesti u pitanje mogućnost opstanka. Spajanja i preuzimanja od strane kapitalno jačih društava bit će jedna od mogućnosti.

Premije koje vrste osiguranja u vrijeme krize bilježe najveći rast, a koje najveći pad?

Posljednja istraživanja pokazuju kako ljudi u vrijeme krize više štede, ali mislim da se ta „štednja“ više odnosi na „manju potrošnju“ nego na izdvajanje sredstava u neki oblik štednje u financijskim institucijama kao što su banke ili osiguranja. Nepovoljna gospodarska situacija ne utječe puno na prodaju obveznih osiguranja, kao što je to npr. obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti, jer je ono zakonom propisano. Međutim, već sada se osjeća i pojačan interes za osiguranja od odgovornosti, a oporavkom gospodarske situacije i klasična osiguranja života i imovine dobit će novi zamah.

Prvo ste strano osiguravajuće društvo u RH. Koliko se toga promijenilo od vašeg ulaska na tržište 1993. godine.

Kao što se puno toga mijenjalo u našoj okolini tako su se promjene dešavale na tržištu osiguranja. Značajno se intenzivirala konkurencija dolaskom drugih značajnih europskih osiguravajućih društava. Istovremeno neka osiguravajuća društva koja su tada bila aktivna danas više ne posluju već su asimilirana od strane konkurentnijih i bolje organiziranih društava. I GRAWE je sudjelovao u takvom trendu te smo još 2000. kupili tadašnje Slavonija osiguranje iz Osijeka te Adria osiguranje iz Pule. Nastali su novi kanali prodaje, uvedeni su mnogi novi proizvodi, klijenti su postali zahtjevniji, osvješteniji i izbirljiviji. Sve u svemu mnogo se toga promijenilo i drago mi je da je GRAWE aktivno sudjelovao u tim promjenama ponekad i sam dajući primjer ostalima.

Koji su najveći problemi s kojima se osiguravajuće kompanije susreću u Hrvatskoj?

Osiguravajuće kuće najčešće se susreću s problemom nerazumijevanja financijskih proizvoda i njihovih prednosti što u javnosti stvara svojevrsnu odbojnost prema kupnji istih, odnosno rezultira nepovjerenjem građana u sve financijske institucije. Možemo reći i da je tržište osiguranja relativno nerazvijeno jer je još uvijek značajna prevlast neživotnih i životnih osiguranja. Slijede loša gospodarska situacija i nedostatak dugoročnog planiranja štednje i upravljanja troškovima, ali i pad prodaje automobila i nekretnina, kao i nedostatak porezne stimulacije od strane države. Stoga je veoma važno da se određivanje cijene temelji na jasnim aktuarskim izračunima i da uplaćena sredstva garantiraju isplate u slučaju šteta.

Kojim novim proizvodima osiguravajuće kuće privlače nove korisnike?

Mi u GRAWE Hrvatska d.d. nastojimo našim proizvodima odgovoriti na sve zahtjeve naših korisnika. Zato u svojoj ponudi imamo gotovo 20 proizvoda životnih osiguranja, različite pakete osiguranja imovine (u sklopu kojih se nalaze osiguranja stambenog objekta, domaćinstva, osiguranja od potresa, električnih uređaja, odgovornosti i hitne intervencije) prilagođene cjenike za osiguranja motornih vozila, različite pakete za osiguranje poslovanja kao i sveobuhvatni popis medicinskih usluga i ustanova u sklopu našeg dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja. U posljednje vrijeme većina osiguravatelja nastoji uz policu osiguranja ponuditi neku dodatnu pogodnost ili uslugu po posebnim uvjetima ili popuste na drugi proizvod osiguranja. Nije najvažnije niti da proizvod bude nov, važno je da odgovara na zahtjeve korisnika i da odgovara na što više individualnih zahtjeva, odnosno da je prilagodljiv korisniku.

Foto: Grawe osiguranje

Kolika je razina osobne odgovornosti u hrvatskoj javnosti?

Kao i u svemu osobna odgovornost razlikuje se od pojedinca do pojedinca te od situacije do situacije, ali i naše percepcije što odgovorno ponašanje jest. Ono čega, čini mi se, najviše nedostaje jest odgovornost svih nas prema zajednici u kojoj živimo. Stoga mi je jako drago da GRAWE svojim razmišljanjima i postupcima podupire zajednicu u radimo i živimo. Naši projekti volontiranja, uređenja dječjih igrališta već dugi niz godina, posjeti dječjim domovima i školama u predbožićno vrijeme s Djedom Božićnjakom, ali i projekti koje sponzoriramo u lokalnim zajednicama, a koji redom obuhvaćaju mlade, obrazovanje i zaštitu okoliša dio su našeg doprinosa u zajednicu u kojoj djelujemo. Primjerice, samo smo ove godine kroz projekt korporativnog volontiranja uredili preko 2000 kvadrata raznih domova, udruga, škola i vrtića, a u akciju se dobrovoljno uključilo 300tinjak GRAWE zaposlenika u čak 12 gradova diljem Hrvatske.

Planovi GRAWE osiguranja za 2015.

U 2015. godini nastavit ćemo s pripremama za Solvency II, koji nam dolazi u 2016. godini i vjerojatno će godina proteći u tom znaku. Također, nastavit ćemo sa strategijom širenja mreže ureda, vlastite prodajne mreže kao i mreže prodajnih partnera. Koliko nam prilike dopuste radit ćemo na financijskom opismenjivanju javnosti, poboljšanju komunikacije s postojećim i potencijalnim strankama, pratiti tržište i njegove trendove, potrebe i promjene kako bismo i dalje bili u korak s istima. Plan je i dalje njegovati procese koji su do sada pokazali pozitivne rezultate, promatrati i ispitivati potrebe naših korisnika i nastojati pružiti odgovore na njihove zahtjeve.

>> Povećanje dobiti od 25 posto u izazovnoj 2013. godini dokaz je stabilnosti društva

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije