Intervju

Julian Ogrin: Tele2 prvi puta od osnivanja ima pozitivnu EBITDA

tele2
arhiva vl
22.07.2010.
u 12:00

Predsjednik uprava Tele2 Hrvatska objašnjava kako ima mjesta za daljnji rast na tržištu, zbog čega se fokusiraju na novu generaciju korisnika glasovnih usluga kao i pružanja podataka.

Tele2 Hrvatska premašila je očekivanja, tvrdi se u izvješću o poslovanju u drugom kvartalu matične kompanije švedskog Tele2 AB. Naime, EBITDA je u drugom kvartalu prvi put u pozitivi.  Usto, Tele2 Hrvatska 20 posto povećao je broj korisnika. Sada imaju 656 tisuća korisnika. O poslovanju, ali i stanju na telekomunikacijskom tržištu, razgovarali smo s Julianom Ogrinom, predsjednikom uprave Tele2 Hrvatska.

Tele2 je prvi put u drugom kvartalu počeo poslovati pozitivno. Što je razlog tomu?

Poslovne rezultate za drugi kvartal 2010. godine objavili smo jučer i izvrsni su. Pozitivan EBITDA trebali smo ostvariti u drugoj polovici ove godine, međutim, ostvarili smo ga već u ovom tromjesečju. Izuzetno sam ponosan na svoj Tele2 tim i želio bih im zahvaliti na trudu koji je urodio izuzetnim uspjehom. Dva su glavna razloga za taj uspjeh. Prvo, imali smo snažan rast broja korisnika u drugoj polovici ove godine s više od 60.000 korisnika koji su se priključili obitelji Tele2 u svakom segmentu našeg poslovanja: glasovni prepaid i postpaid te mobilni internet. S druge strane, smanjili smo operativne troškove budući da smo implementirali različite programe za smanjenje troškova u područjima marketinga i dobivanja novih korisnika, ali smo smanjili i troškove nacionalnog roaminga.

Vaši konkurenti niže prihode i dobit pripisuju uvođenju kriznih trošarina i smanjenju potrošnje građana. Međutim, koliko se to čini realističnim budući da za Tele2 nikad nisu bila bolja vremena?

Istina je da su mobilni operateri jako opterećeni različitim davanjima i istina je da su se ta davanja povećala 50 posto u posljednje dvije godine. Međutim, ne postoji samo jedan čimbenik koji može utjecati na vaše ukupno poslovanje na tržištu. Za nas je biti operativno efikasan od presudne važnosti, što znači da uvijek možemo pružiti izvrsnu cijenu. Ovaj model poslovanja izvrsno funkcionira za nas, što se može vidjeti iz naših rezultata. Također, ostvarili smo momentum u rastu potražnje u području prijenosa podataka. Hrvatsko ICT tržište postaje sve zrelije, a usto stasa nova generacija korisnika, koja od svoga mobilnog operatera zahtijeva sve sofisticiranije usluge. Više nije fokus na glasovnim uslugama i slanju SMS-a, već u pristupu i pretraživanju interneta bilo gdje i bilo kada. Za ovu generaciju korisnika mobilni telefon nije samo uređaj koji im omogućuje telefonske razgovore i slanje SMS-a, već alat koji im privatni i profesionalni život čini puno jednostavnijim nego prije. Tele2 je postao prvi izbor za ovaj rastući segment budući da posjedujemo najkvalitetniju mrežu. A kod prijenosa podataka, kvaliteta pretraživanja interneta odlučujući je faktor prilikom izbora pružatelja usluga.

Registracija prepaid korisnika izazvala je veliku pomutnju na tržištu. U početku je Tele2 imao stav da još nije vrijeme za takav potez, međutim, čini se da je nedavno Tele2 promijenio mišljenje. Prema vašim izjavama, čini se da vam odgovara registracija prepaid korisnika.

Izjavljivali smo da se ne protivimo registraciji prepaid korisnika. Odluku o registraciji donijela je državna agencija, a mi je samo provodimo. Ponudili smo naše argumente u trenutku kada se o ovoj inicijativi počelo raspravljati, a budući da je njezina implementacija bila neizbježna, samo smo htjeli biti sigurni da će novi postupak registracije za postojeće prepaid korisnike biti što jednostavniji.

Koliko je „mrtvih" SIM kartica na tržištu? Kolika je realna penetracija u Hrvatskoj?

Stvarna penetracija negdje je oko 90 posto, što je znatno niže od trenutačne „službene" brojke od 140 posto. Tele2 je uvelike pridonio transparentnosti tržišta imajući na umu da smo prošle godine promjenom načina brojenja korisnika smanjili njihov broj za više od 200.000. Bilo bi interesantno vidjeti hoće li s vremenom i ostali operateri prihvatiti ovaj način računanja aktivnih korisnika budući da nema nikakvog smisla pretjerivati s brojem korisnika pogotovo u trenutku kada tržište postaje skeptično prema prikazanim brojevima.

Smatrate li da još uvijek ima mjesta za daljnji rast u Hrvatskoj ili je vaša strategija „krađa" korisnika drugih operatera?

Dio odgovora na ovo pitanje nalazi se u vašem prethodnom pitanju budući da smo svjesni stvarnog broja korisnika ovog tržišta. Da, ima mjesta daljnjem rastu i zato se fokusiramo na ovu novu generaciju korisnika glasovnih usluga kao i pružanja podataka gdje već sada bilježimo znatan rast. Međutim, mnogo postojećih korisnika prelazi na našu mrežu koristeći se uslugom prijenosa broja (korisnici zadržavaju cijeli broj uključujući i prefiks te prelaze na Tele2 mrežu) – naša aktualna kampanja dokaz je da korisnici sve više prelaze na Tele2. Od 110.000 korisnika koju su prenijeli svoj broj od početka uvođenja ove usluge, davne 2006. godine, više od 90 posto brojeva preneseno je k nama. Znači da je i rast tržišnog udjela također važan za nastavak našeg rasta i ključ našeg uspjeha u prvoj polovici ove godine.

Mobilni internet jako je popularan, koliko planirate investirati u ovaj segment?

Tele2 se na hrvatskom tržištu pozicionirao kao najbolji ponuđač usluga mobilnog interneta nudeći najjeftiniji, brzi i kvalitetan mobilni internet. Među prvima u svijetu smo implementirali all-IP koncept u svoju HSPA mrežu osiguravajući našim korisnicima kvalitetno i brzo pretraživanje Interneta. Do sada su uložene tri milijarde kuna u razvoj mreže. Ulagali smo i ulažemo i dalje u razvoj proizvoda i usluga, otvaranje prodajnih mjesta te, naravno, u izgradnju i održavanje GSM i UMTS mreže.

Tele2 uvijek povezuje svoj brend s najnižom cijenom – smatrate li da cijena može biti još niža kada je posrijedi prijenos podataka?

Tele2 će uvijek imati najbolju kvalitetu za najprihvatljiviju cijenu u Hrvatskoj budući da nam naš model poslovanja cjenovnog lidera omogućuje da garantirano naš „the best deal" neovisno o tome što naši konkurenti rade. Našim korisnicima već danas nudimo najbolju kvalitetu za najnižu cijenu u glasovnim i SMS uslugama te prijenosu podataka, a ako usporedimo naše cijene s ostalim europskim tržištima, mi smo među najjeftinijim pružateljima telekomunikacijskih usluga u regiji. Naravno da uvijek postoji ravnoteža u osiguravanju najprihvatljivije cijene našim korisnicima i najviše kvalitete usluga. Korisnici mobilnog interneta zahtijevaju izuzetno kvalitetno pretraživanje interneta, ali i najprihvatljiviju cijenu. Naša je prednost u tome što je Tele2 vodeći u obje kategorije.

Komentara 1

Avatar ludi kekec
ludi kekec
13:09 11.08.2010.

Na tele2 sam već dvije godine i sve je super - jeftino i kvalitetno. Jedino što zadnjih par mjeseci ne dozvoljavaju pozive prema tomato mreži... šteta....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije