Kreativnost, suradnja i produktivnost napreduju kad se zaposlenici osjećaju udobno u svom radnom okruženju. U eri kada tvrtke kombiniraju između hibridnog i klasičnog načina rada, tradicionalne uredske prostore zamjenjuju višenamjenski prostori koji kombiniraju otvorene i zatvorene uredske prostore s fokusom na uključivanje prirodnih elemenata, svjetlosti, smanjivanje buke i postavljanja ergonomskog radnog mjesta.
U suradnji sa stručnjacima iz tvrtke Tore, specijalizirane za dizajn i opremanje poslovnih prostora, donosimo šest savjeta na što je važno obratiti pozornost kod dizajna i opremanja ured s ciljem postizanja maksimalne produktivnosti.
1. Prestanite misliti „otvoreno“ i počnite razmišljati „raznovrsno i funkcionalno“
Ispostavilo se da ideja o otvorenom uredu nije uvijek i za sve organizacije najbolja opcija. Otvoreni uredi u nekim su organizacijama povezani s nižim zadovoljstvom zaposlenika i manjom produktivnošću, višom razinom stresa i umora, te višom stopom izostanka s posla, uključujući i više dana bolovanja. Kako bi riješile ovaj problem, tvrtke se okreću raznolikosti. Važno je stoga identificirati vrste radnih aktivnosti koje obavljaju vaši zaposlenici i zatim dizajnirati prostor za te aktivnosti. Ukoliko će zaposlenici imati društvene prostorije za suradnju i zbližavanje, dobro im je omogućiti i prostorije za rad i razmišljanje kada trebaju miru i tišinu. Upravo ta raznovrsnost i funkcionalnost dovesti će do povećane produktivnosti.
2. Osigurajte dovoljno svjetlosti
Ljudi žude za prirodnim svjetlom i vanjskim pogledom, a uključivanje prirodnog svjetla u prostorijama može pomoći i u smanjenju potrošnje energije. Razumijemo da nije uvijek moguće koristiti prirodno svjetlo, ali gdje god je to moguće, dobro osvijetljeni prostor utječe na produktivnost zaposlenika.
Studije pokazuju da prirodno svjetlo na radnom mjestu čini da se zaposlenici osjećaju odmornije i pozitivnije.
3. Podignite stropove
Ako projektirate novi ured ili ste spremni za renoviranje, razmislite o podizanju stropova. Istraživanja su pokazala da ljudi preferiraju stropove visoke minimalno 3 metra i da su viši stropovi povezani sa slobodnijim razmišljanjem. Bi li slobodnije, kreativnije razmišljanje koristilo vašem poslovanju? Ne možemo zamisliti tvrtku u kojoj to ne bi bilo dobrodošlo!
4. Neka zidovi dišu osobnošću
Nitko ne želi gledati u dosadne zidove. Zidovi predstavlja savršenu priliku da pokažete tko ste i u što vjerujete. Boja ima veliki utjecaj na naše emocije i produktivnost, a kada je riječ o učinkovitosti zaposlenika, bijela je jedna od najgorih. Istraživanja povezuju zelenu boju s kreativnošću, a plavu s produktivnošću. Čini se da je crvena dobra za orijentaciju u detaljima, ali također može smanjiti analitičko razmišljanje. Za što se god odlučite, pobrinite se da vaši zidovi pričaju priču i odišu osobnošću vašeg brenda.
5. Kontrolirajte razinu buke
Kvaliteta zvuka u vašem uredskom prostoru također je ključna za radno okruženje vaše tvrtke. Buka je najčešća pritužba, osobito u uredima otvorenog tipa. Nitko ne uživa u buci, bilo da dolazi iz vanjskog okruženja ili svakodnevnog nesklada tehnologije i razgovora. Privatnost često ovisi o dobro upravljanoj akustici jednako kao i promišljenoj organizaciji vašeg fizičkog prostora.
Postoji široka lepeza akustičnih panela, od jednostavnih ploča prilagođenih boja do prekrasnih dizajnerskih i funkcionalnih elemenata poput akustičnih kabina koje maskiraju i prigušuju zvuk, kako bi stvorili miran, produktivan prostor za opuštanje ili sastanak i fokusiranje vaših zaposlenika na posao.
6. Ergonomija radnog mjesta čini razliku
Poznata je činjenica koliko je dugotrajno sjedenje loše za zdravlje. Kretanje je ključ zdravog i produktivnog tijeka rada. Upravo tu rješenje nudi elektropodizni uredski stol, koji omogućava prilagođavanje visine radnog stola svakom korisniku i statodinamičko rasterećenje pri radu.
Istraživanje je pokazalo da sjedeći stav opterećuje kralježnicu 40-60% više nego stajaći stav. Ako sjedite više od 4 sata dnevno, važan je odabir kvalitetne ergonomske uredske stolice s lumbalnom potporom za zdravlje kralježnice.
Na kraju, valja zaključiti da ultimativnog i općeg rješenja kod dizajna i opremanja uredskih prostora nema. Najbolji dizajn interijera ureda je onaj koji odgovara vašoj organizaciji. Izazov predstavlja prepoznati trendove koji prolaze u odnosu na funkcionalan dizajn koji će uvijek biti u modi. Zbog toga tu su za vas stručnjaci Tore-a s rješenjima koja su vam potrebna da oživite svoje ideje za dizajn modernog, proroduktivnog i funkcionalnog ureda.