Digitalna transformacija postala je neizbježna i primjenjiva je na sve poslovne procese kompanije. Uvođenje novih tehnologija podrazumijeva mijenjanje poslovnih, organizacijskih i upravljačkih modela što omogućava digitalnu konkurentnost te uspješnije i kvalitetnije poslovne rezultate. Jedna od većih kompanija koja posluje na hrvatskom tržištu i koja je na vrijeme prepoznala prednosti i prilike digitalne transformacije je Tele2. Kroz promjenu internih procesa i uvođenje digitalnih noviteta osigurali su zaposlenicima uštedu vremena te omogućili kvalitetnije izvršavanje svakodnevnih zadataka što je u konačnici rezultiralo zadovoljstvom korisnika.
Pojednostavljena izrada internih izvještaja
Prije nekoliko godina Tele2 je značajne resurse i vrijeme trošio na prikupljanje podataka i pripremanje izvještaja što je ostavljalo premalo vremena za kvalitetno analiziranje podataka. U sklopu digitalne transformacije osnovan je potpuno novi odjel s ciljem pojednostavljivanja izvještavanja – Business Intelligence. Danas odjel ima nekoliko vrhunskih članova među kojima se nalaze jedan od samo pet certificiranih korisnika MS POWER BI alata u Hrvatskoj te jedan od stotinu ljudi na svijetu koji imaju pristup razvojnim timovima u Microsoftu. Konačni cilj je unaprijediti cijeli tim BI i certificirati sve članove. Digitalni POWER BI portal za izvještavanje, koji sadrži čak 134 izvještaja, svakodnevno koristi više od 130 Tele2 zaposlenika zbog čega se provode i interne obuke u okviru kojeg se polaznici redovno educiraju i usavršavaju.
Nakon digitalne transformacije izvještaji se automatski osvježavaju svako jutro bez potrebe za ručnim postupanjem za razliku od prijašnjeg modela rada kada se ponekad trošio i po cijeli dan na izradu jednog dnevnog izvještaja. A korištenjem mobilne aplikacije internim korisnicima je omogućen pregled izvještaja bilo gdje i bilo kada. Sve ove činjenice omogućile su bolji uvid u interne korporativne podatke, značajnu uštedu vremena, jasnije razumijevanje potreba korisnika te mogućnost donošenja bržih i boljih odluka na temelju dobivenih podataka.
Razvoj novih proizvoda i usluga
Jedan od rezultata digitalne transformacije je razvoj novih proizvoda i usluga što je u slučaju Tele2 rezultiralo zadovoljstvom i boljim iskustvom korisnika. Velika promjena u svakodnevnom poslovanju dogodila se kreiranjem MojTele2 aplikacije koju danas koristi više od 50% korisničke baze Tele2.
U aplikaciji su na transparentan način prikazani svi podaci koji se odnose na pojedinog korisnika poput cijelog tarifnog plana, točne potrošnje u datom trenutku i mnoge druge bitne stavke. Osim toga, sam korisnik može putem aplikacije mijenjati sve što želi bez dodatnog kontaktiranja centra za korisnike ili odlaska u poslovnicu. Uvođenjem takvog digitalnog noviteta korisnicima se uštedjelo vrijeme, ali i novac. A zaposlenici sada mogu uložiti više vremena i kvalitetnije se posvetiti korisnicima koji ih kontaktiraju ili dolaze u poslovnica zbog drugih upita.
Kako druge tvrtke provode digitalnu transformaciju?
Više o digitalnoj transformaciji i uspješnim primjerima iz prakse pričat će se na najposjećenijoj konferenciji HUP-ICT Udruge pod nazivom Digitalna (R)evolucija 3.0. Konferencija se održava 5. veljače u zagrebačkoj Laubi koja će na jedan dan postati najbitnije mjesto za razmjenu znanja i kvalitetan networking vodećih stratega i kreatora digitalne ekonomije, menadžera i poduzetnika.