Digitalna transformacija poput mladenačkih ljubavi, svi o tome pričaju, a nitko nije siguran o čemu se tu i kako radi, na plastičan način je pojasnio Drago Cmuk, poslovni direktor CADCAM Grupe, na konferenciji Smart Industry koja se održala u utorak u Zagrebu o organizaciji Poslovnog dnevnika. CADCOM grupa je 30 godina prisutna u Adriatic regiji i Hrvatskoj, a trenutno ima 60 profesionalaca, uglavnom inženjera koji nude rješenja industriji. Glavna područja su im 3D dizajn i tehnologija, digitalizacija proizvodnje, inženjering te razvoj softvera.
“Uber je možda najbolji primjer digitalizacije jedne tradicionalne industrije. Legenda kaže da su osnivači na ideju došli jedne kišne večeri u hotelu u Parizu kada su u žurbi na sastanak tražili pola sata prije konkretnog odlaska da im recepcioner naruči taksi. Kad su se spustili ispred hotela taksija nije bilo, a onda je uslijedila rasprava s recepcionerom da li je ili nije naručio taksi te gdje je zapelo. Kako su bili uporni, otkrili su da je taksi zbilja naručen iz hotela, ali je taksi tvrtka poslala vozilo nekim kvartovima gdje su bili radovi te je on ozbiljno kasnio. Nakon toga je dvojac odlučio stvoriti platformu, koja nije toliko revolucionarna danas, a nije bila ni tada, da se napravi alat koji će omogućiti da u svakom trenutku znamo gdje je taksi i kada će nam stići. Što je Uber danas vjerojatno nikome ne treba pojašnjavati”, kazao je Cmuk.
Dodaje da ovakve povratne veze, kao u slučaju da znamo gdje je taksi, su nužne u svakoj organizaciji. Digitalne platforme danas povezuju sve, od zahtjeva kupaca, upravljanja projektima, konstrukcije, simulacije, financije i sve ostalo. Svaka tvornica ima tri ključne temelja – što proizvesti, gdje i kako proizvesti te koji su nam resursi potrebni za to. Na sve to može precizno i u kratkom vremenu odgovoriti specijalizirana aplikacija koja će digitalizirati sustav. Konkretno je ova tvrtka radila projekt za Končar GIM na proizvodnji generatora. Generator ima 10 tisuća raznih dijelova te je to “nedigitalno” jako teško imati stalno pod kontrolom. Digitalizacija pak daje i dodatne mogućnosti da upozorava na greške, omogućuje nadogradnje ili proizvodnju sličnih proizvoda na istoj bazi.
Primjer 3D dizajna i tehnologije je onaj iz Rimac Automobila gdje je digitalno puno jednostavnije, brže, a u konačnici i jeftinije, simulirati aerodinamičke dijelove te sudar nego što bi to bilo moguće na tradicionalni način. Tvrtka je angažirana i u susjednoj Sloveniji s tamošnjim tehnološkim proizvođačem električni zrakoplova Pipistrel, a koji radi na projektu Uber zračnog taksija, kako za prijevoz ljudi tako i dostavu robe. U Hrvatskoj i regiji imaju više od 300 klijenata u industriji s kojima surađuju.