Gospodarski odnosi Hrvatske i Kine već neko vrijeme idu uzlaznom putanjom. Otvorenost kineskog tržišta uvozu prilika je koju moramo još bolje iskoristiti. Prošlogodišnja trgovinska razmjena premašila je milijardu dolara, što je dokaz da itekako možemo konkurirati na ovako velikom tržištu, rekao je predsjednik HGK Luka Burilović na Hrvatsko-kineskom poslovnom forumu koji se, u organizaciji HGK, održava na marginama drugog sajma China International Import Expo-a (CIIE) u Šangaju. Na forumu je sudjelovalo 12 hrvatskih i 30 kineskih tvrtki, a održan je u prostorijama predstavništva HGK i HTZ-a koje će od sada moći koristiti i hrvatske tvrtke.
„Kinesko tržište je izuzetno važno za hrvatski turizam. Potencijal je ogroman, vjerujemo u još bolje rezultate, a rezultati su bolji za 20 posto od prošle godine koja je bila rekordna. Vjerujemo da će direktno povezivanje ove dvije prijateljske zemlje pridonijeti tim rezultatima. Kineski turisti dolaze i u zimskim mjesecima“, rekao je pomoćnik ministra turizma Frano Matušić.
„Na kraju višednevnog posjeta Kini potvrdili smo visoku razinu naših bilateralnih odnosa i udarili temelje da te odnose učinimo još boljima. Nadam se da će i današnji događaj ojačati gospodarske veze dviju država. Velika je borba za kineske investitore, a kada ne možete sami, država mora stati iza vas. Dva važna projekta su krenula iz Kine, One Belt One Road i Kina plus 16. Te inicijative imaju politički, ali i ekonomsko-infrastrukturni karakter te stvaraju okvir unutar kojeg sada trebamo ići u realizaciju konkretnih poduzetničkih projekata“, naglasio je predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković koji je tijekom službenog posjeta Kini došao podržati i gospodarski forum.
„Hrvatska raste na ljestvici globalne konkurentnosti, a to je dokaz da se u Hrvatskoj lakše i jednostavnije posluje. Kinesko gospodarstvo posebno je zanimljivo, ne samo zbog svoje veličine, već i zbog usmjerenosti na ulaganja u istraživanje i razvoj. Zato i jesu jedni od globalnih predvodnika po broju inovacija, koje su temelj i ključ daljnjeg gospodarskog rasta svih zemalja“, istaknuo je ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat, osvrnuvši se pritom i na činjenicu kako je upravo Hrvatska prošle godine u Kini proglašena najpoželjnijom europskom turističkom destinacijom. “To je zasigurno veliko priznanje za našu zemlju. No, naša je namjera i misija učiniti sve da Hrvatska bude prepoznata i kao poželjna investicijska destinacija“, zaključio je Horvat.
„Događaji poput ovoga su odlična platforma za produbljivanje bilateralne suradnje, a hrvatski nacionalni štand u sklopu China Import Expo sajma će našim tvrtkama pomoći u stvaranju novih kontakata i dovesti do konkretne suradnje između poduzetnika“, kazala je ministrica poljoprivrede Marija Vučković.
Za korištenjem zajedničkoga poslovnog prostora predstavništva HGK i HTZ-a u Šangaju interes je do sada iskazalo oko 20-ak hrvatskih tvrtki. „Prilikom susreta i posjeta koje HGK organizira možemo potvrditi da su potencijali i želja za suradnjom sve vidljiviji. I ovi uredi koje će moći koristiti naše članice rezultat su pojačanog interesa gospodarstvenika za prisutnošću i poslovanjem na tržištu Kine. Korištenje prostorija vjetar je u leđa svima onima koji žele pokrenuti posao s Kinom'' rekao je Burilović.
„Poticajno je kada vam država, odnosno institucija kao što je HGK, drži leđa dok pokušavate naći mjesto na kineskom tržištu, što apsolutno nije lako. Mt smo to osjetili na svojoj koži. Krenuli smo iz Rijeke, a već godinu dana se nastojimo prošiti na kinesko tržište“, rekla je Maja Kardum iz tvrtke Exotrade koja se bavi konzaltingom i logistikom.
Jedna od tvrtki koja se probija na kinesko tržište plasirajući kupinovo vino je i Inovatus. „S Kinezima je izazovno poslovati, svi pokazuju inicijalni interes, ali dogovarati konkretne poslove je malo teže. No, uspjeli smo postići prisutnost na kineskom tržištu pa se stoga nadamo i boljim rezultatima. Očekujemo da će tome pridonijeti i korištenje poslovnih prostora u Šangaju koji nam omogućava HGK i HTZ. Svakako će pridonijeti širenju poslovnih aktivnosti na području Šangaja'' rekao je Bojan Obrenović iz Inovatusa.
kinesko tržište naprosto vapi za bičvama ( čarapama ) koje proizvodi bivš. min. žužul i njegova supruga ... mogao bi njonjo kinezima prodati nešto vagona iz đure đakovića ... to bi nas vinulo u visine među najprosperitetnije ekonomije europe ...