slanje i preuzimanje 0-24

Konačno bez čekanja u redu: Hrvatska pošta postavlja 300 paketomata u zemlji

Hrvatska pošta
Foto: PR
1/3
20.04.2020.
u 18:50

Za šest mjeseci više nećemo isporučivati na adresu, već izravno korisniku gdje god se nalazi, kaže Ivan Čulo

Hrvatska pošta (HP) investirat će 108 milijuna kuna u nabavu 300 paketomata koji će biti raspoređeni na frekventnim mjestima u urbanim središtima u cijeloj Hrvatskoj. U HP-u objašnjavaju da će paketomati građanima značiti mjesto isporuke i slanje pošiljaka sedam dana u tjednu od 0-24, bez čekanja u redu. Paketomati pak za HP, poručuju, znače prostor za razvoj novih usluga te dodatnu operativnu optimizaciju i stabilniji rast poslovanja. Na uvođenje paketomata u HP-u kažu da su se odlučili vođeni potrebama tržišta te trendovima iz europskih zemalja.

Poboljšanje usluga

Sukladno razvojnoj strategiji Pošta 2022., najavljuju u HP-u, hrvatski građani do kraja godine započet će s korištenjem paketomata. Kako objašnjavaju u toj tvrtki, sve veći utjecaj internetske trgovine posljednjih godina te rast tog tržišta koji je u Hrvatskoj na razini od 12 posto godišnje, otvaraju kontinuiranu potrebu za poboljšanjem korisničkih iskustava i onime što se u kurirskoj dostavi naziva „last mile“. Navode i da procjene govore da se u vrijeme pandemije koronavirusa korištenje e-trgovine povećalo za više od 50 posto. U HP-u kažu da je i u danima prije pandemije svijet već bio u velikoj mjeri okrenut internetskoj kupnji, a problemi s dostavom bili su dio folklora – naručimo pošiljku na kućnu adresu, a zapravo smo na poslu u vremenu dostave pa nađemo obavijest i idemo do poštanskog ureda. U poštanskom uredu dočekaju nas red i gužva. Gubimo vrijeme i pitamo se po deseti put zašto nismo po određeni artikl ipak skoknuli do specijalizirane trgovine nego sad tu čekamo.

– Ipak, web trgovina pruža komoditet kupnje od doma, u neko možda kasno doba noći ili uz ranojutarnju kavu. I to je naša stvarnost. Tih trendova svjesni su svi logističari i dostavne tvrtke u cijelom svijetu. Neki od njih godinama odlično provode taj dio „last mile“ isporuke – kad sretni dostavljač uručuje pošiljku još sretnijem primatelju – objašnjavaju u HP-u i podsjećaju da su već uvođenjem usluge Paket 24 predstavili transformaciju dotadašnjeg HPekspresa. HP-u će partner u projektu paketomata u Hrvatskoj biti Estonska pošta, koja je, navode, najnapredniji primjer korištenja paketomata jer 90 posto isporuke paketa obavlja upravo na taj način.

– HP radi sukladno smjernicama Vlade koje se odnose na proračunske i izvanproračunske korisnike. Pad prihoda prati smanjenje troškova, dok se s investicijama ne staje. Važno je da nastavimo ulagati u gospodarstvo. Mijenjamo paradigmu Pošte. Za šest mjeseci više nećemo isporučivati na adresu, već izravno korisniku gdje god se nalazio – ističe Ivan Čulo, predsjednik uprave HP-a. Čulo napominje da je korisnički portal jedna od idućih važnih stvari za korisnike i objašnjava da će preko tog portala građani moći upravljati svojim pošiljkama i imati trenutačnu kontrolu nad njima.

– Same mjere koje smo poduzeli vezano uz poremećaje koje je izazvala pojava koronavirusa su brojne. Od prilagodbe poslovanja i dostave kako bismo bili korisnicima na usluzi, nabave svih sredstava zaštite za naše zaposlenike na terenu, dali smo na raspolaganje našu uslugu Hrvatskom Crvenom križu i Caritasu te smo u suradnji s Hrvatskom poštanskom bankom osigurali da umirovljenici mogu naručiti svoje mirovine na kućni prag. Također, darovali smo respirator bolnici Sveti Duh – kaže Čulo i dodaje da su u ova teška vremena još jednom dokazali da je HP važan dio društva te da snosi odgovornost da to ostane i s novim trendovima.

Paketomat na 8000 ljudi

– Ulaganje u paketomate i uslugu Locodels primjeri su kako se Hrvatska pošta može brže prilagoditi novim navikama potrošača. Također, akvizicijom Locodelsa prošle godine razvija se dodatni oblik usluge koju će otvoriti svojim partnerima, a o čemu će ubrzo biti više informacija – zaključuje Čulo. Inače, u baltičkim zemljama postavljeno je ukupno 745 paketomata, odnosno jedan paketomat na 8000 stanovnika.

Ključne riječi

Komentara 17

UM
Umjereni
19:46 20.04.2020.

Za mene bi napredak bio kad bi HP za početak počeo dostavljati preuzete pošiljke na adresu korisnika umjesto da poštar ubacuje lažno ovjereni papirić o pokušanoj dostavi, a netko je cijeli dan kod kuće. Ovako naplate uslugu koju ne izvršavaju. Kad svladaju temeljnu logiku da onaj koji plaća slanje paketa, želi da paket bude dostavljen korisniku, a ne poštanskom uredu, onda mogu razmišljati o paketomatu. U nekim krajevima pošta je udaljena i desetak kilometara od korisnika. Naravno da je lakše poštaru da u kaslić ubaci lažno ispunjenu obavijest. A korisnik onda u oba pravca napravi 20 kilometara za nešto što si je pošta naplatila.

DU
Deleted user
19:12 20.04.2020.

Hahaha. Jos jedan nacin da ne rade! A cuj sperpametnog postara: necemo isporucivati na adresu, nego direktno korisniku?! Sta ce dogurati taj automat do ulaza u kucu?!

Avatar Leftard_logic
Leftard_logic
19:22 20.04.2020.

Šta će mi ubaciti novi 8k oled 150cm u paketomat?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije