Ni ljetni mjeseci neće biti mirni za Agrokor. Štoviše, upravo u sljedećim danima vidjet će se prvi rezovi kroz predstojeći proces restrukturiranja. Vremena nema, operativni menadžment poslovanje hitno mora vratiti na razine prije krize, odnosno vratiti vrijednost Agrokovorih kompanija koje trenutačno mnogi investicijski fondovi knjiže s cijenom 0 ili tek nešto više od toga. Cilj je kroz veću vrijednost vratiti dugove vjerovnicima. Kako, odlučit će vjerovnici na kraju procesa nagodbom.
Sigurno je da će se inzistirati na prodaji Agrokorovih tvrtki, a kako to neće biti dovoljno za namirenje duga, jasno je da će se dio duga morati otpisati. Što su, uostalom, svi već i ukalkulirali u svoja izvješća. Za povećanje vrijednosti tvrtki nije dovoljno samo povećati promet, nego i omogućiti racionalno poslovanje. U slučaju Konzuma već su ranije analize pokazale da se uz toliko trgovina ne može pozitivno poslovati. Neki dan najavljeno je zatvaranje 80 do 100 trgovina Konzuma, a za njih 27 to će se dogoditi za koji dan. Riječ je o manjim trgovinama s manjim brojem zaposlenih. Konzum je prvi na redu u procesu restrukturiranja jer je jezgra poslovanja Agrokora, a ujedno je u toj tvrtki rezove lakše provesti ljeti jer se dio radnika povlači u trgovine na Jadranu.
Sljedeći tjedan trebao bi se zatvoriti kreditni aranžman od 480 milijuna eura. Još se ne zna hoće li Sberbank sudjelovati u kreditiranju. Zasad ostaje pri stajalištu da tzv. roll up model za njega kao najvećeg kreditora nije prihvatljiv. No za ostale kreditore jest, pa i za dobavljače. Dobavljači će kroz taj model sudjelovati u iznosu od 50 milijuna eura. Odnosno, zainteresirani će moći ljeti plasirati robu koju će moći naplatiti tek nakon završetka nagodbe, ali će za isti iznos plasirane robe imati i osiguran povrat starog duga. Interes dobavljača je velik, ali se prednost daje dobavljačima s financijskim mjenicama. Odnosno onima koji su kroz te mjenice financirali Agrokor, ali su nakon blokade Agrokora došle zbog regresnog prava njima na naplatu.
Ne bih se htio miješati u selekciju trgovina Konzum, ali mogu posvjedočiti da je u mom kvartu Konzum u golemoj prednosti baš zahvaljujući rasporedu trgovina po ulicama i da ih ima bukvalno razmaknutih 150-200 m jer su naslijedili stare trg. lokacije Unikonzum lanca kad još nije bilo strane konkurencije. I kad im "izmaknu" tu prednost, koju su de iure naslijedili pred konkurencijom, nastat će još veći problem za Konzum jer će ostati na trgovinama manjeg, srednjeg i velikog formata i onda biti donekle izjednačen sa stranim trg. lancima odnosno tek tada će početi ljuti konkurentski boj. A da se ne govori o lokacijama u tijesnim jezgrama obalnih i otočnih gradova gdje konkurencija nije mogla ni prismrditi jer su te lokacije malobrojne i sve ih okupirao Konzum, slijedom gore spomenutog naslijeđa iz epohe socijalizma. Zaključno, potez koji može i ne mora iznjedriti ništa dobra...