Konzum svoju stratešku orijentaciju na robu hrvatskog porijekla potvrđuje i ponudom svježe morske i slatkovodne ribe. Kroz suradnju s vodećim domaćim ribarima i uzgajivačima čak 80 posto prodane svježe ribe dolazi kroz hrvatski uzgoj i ulov. Konzumova Ribarnica najveći je lanac ribarnica u Hrvatskoj s više od 40 lokacija na kojima se može kupiti svježa morska i slatkovodna riba, dok se pakirana riba može pronaći na više od 200 lokacija.
Konzumovi će kupci tijekom predstojećih uskrsnih blagdana u prodavaonicama diljem Hrvatske moći, kao i inače, ovisno o svojim željama i mogućnostima, birati iz širokog asortimana bijele i plave svježe morske ribe te slatkovodne ribe.
Plava riba – srdela, inćuni, lokarda, šarun i skuša – osigurava se kroz suradnju s vodećim hrvatskim dobavljačima i zadrugama poput Tiha ribolova iz Kastva, Ribarske zadruge Koralj iz Rijeke, Ribarskog obrta Blaslov i Omega 3 iz Kali na otoku Ugljanu te Liburnije iz Jurdana. Ono što je za kupce najbitnije je da od vađenja ribe iz mora do police prođe svega nekoliko sati, a najtraženija je srdela koje Konzum u 2019. godini planira prodati preko 400 tona.
Uz pomoć Cromarisa, čiji je Konzum najveći pojedinačni maloprodajni kupac, osigurava se dnevno svježa bijela riba, i to orada, brancin i hama. Prodajni plan za 2019. godinu kroz ovu suradnju je premašiti 300 tona prodane bijele ribe.
„Cromaris je najveća tvrtka u marikulturi na Jadranskom moru i sedma po veličini u proizvodnji brancina i orade u svijetu. Većinu proizvodnje plasiramo u inozemstvo, a kada je riječ o domaćem tržištu s Konzumom kao ključnim maloprodajnim partnerom uspješno surađujemo od samih početaka našeg poslovanja, dakle već punih 10 godina.“, izjavili su iz Cromarisa.
U suradnji s Ribarskom zadrugom Liburnija iz Jurdana te dobavljačem Ergo d.o.o., čiji se dnevni ulov gotovo u potpunosti otkupljuje, u Konzumove trgovine redovito stiže kvalitetna bijela riba – oslić, patarača, trlja, ugor, grdobina, raža, morski pas, kokot te škampi i kozice.
„Izuzetno nam je drago što kupcima diljem Hrvatske kroz suradnju s domaćim ribarima i uzgajivačima možemo ponuditi najkvalitetniju jadransku ribu. Za vrijeme prošlogodišnjih uskrsnih blagdana prodali smo 240 tona svježe i 277 tona smrznute ribe pa se nadamo da ćemo te rekordne brojke ove godine i nadmašiti“, izjavio je Tomislav Kramarić, izvršni direktor Maloprodaje u Konzumu.
Konzum je jedini trgovački lanac u Hrvatskoj koji posjeduje oznaku „Riba Hrvatske – Jedi što vrijedi“, koju dodjeljuju Ministarstvo poljoprivrede i Hrvatska gospodarska komora za svježu, ali i za smrznutu ribu iz hrvatskih rijeka, jezera i mora. Ona Konzumovim kupcima jamči da se u ponudi nalaze isključivo proizvodi vrhunske kvalitete i hrvatskog porijekla.
Smrznuta očišćena jadranska kozica, također nositelj oznake „Riba Hrvatske – Jedi što vrijedi“, razvijena je u suradnji s domaćim dobavljačem Žuvela, obiteljskom tvrtkom osnovanom 1992. godine na Hvaru.
„Trenutno imamo 70 zaposlenika te sedam otkupnih stanica po Jadranu. Naš je zadatak vrijednim hrvatskim ribarima, koji love mrežama potegačama i plivaricama, osigurati konstantan otkup. Suradnja s Konzumom omogućila nam je plasman jadranske ribe na cjelokupno hrvatsko tržište te mogućnost širenja poslovanja. Kroz Konzumovu prodajnu mrežu trenutno plasiramo pedeset posto hrvatske kozice, koja se lovi oko Lastova i Visa“, izjavio je Joško Žuvela, vlasnik i direktor tvrtke Žuvela d.o.o.
Kako je velik broj kupaca zainteresiran i za svježu slatkovodnu ribu, Konzum ima dugogodišnju suradnju s domaćim proizvođačima – Ribnjaci 1961 iz Čazme, Ribnjačarstvo Končanica iz Končanice kod Daruvara, PP Orahovica iz ribnjaka Grudnjak, Donji Miholjac i Lipovljani, Ribnjaci Kupa u Draganićima, Ritterman iz Solina i drugi. U suradnji s njima osigurana je redovita opskrba visokokvalitetnom pastrvom, šaranom, tolstolobikom, amurom, štukom i somom.
„Suradnja s Konzumom, kao najvećim maloprodajnim lancem u Hrvatskoj, od vitalne je važnosti jer nam osigurava siguran i redovit plasman oko 95 posto uzgoja naše slatkovodne ribe. Time nam je osigurana ne samo stabilnost poslovanja, već i okvir za daljnji razvoj Ribnjaka Kupa te slatkovodnog ribnjačarstva u Hrvatskoj“, pojasnio je Mislav Šarić, direktor i vlasnik Ribnjaka Kupa.
Favorit domaćih kupaca je šaran pa je u 2019. godini plan prodati preko 200 tona ove slatkovodne ribe.