Beogradski NCA Investment Group u vlasništvu srpskog poduzetnika Slobodana Vučićevića novi je strateški partner Magme bračnog para Goranka i Biserke Fižulić. Nakon ponude poljske tvrtke NFI EMPIK Media Fashion S.A. koja je planirala ući u Magmu i za 50,9 posto udjela platiti 68 milijuna kuna, Fižulići konačno mogu odahnuti. Magmu će zadržati u većinskom vlasništvu, dok srpska NCA Investment Grupa za 51 posto udjela ulazi u njihov biznis s igračkama, odnosno u lanac trgovina Turbo limač u pet Magminih tvrtki kćeri u Srbiji, Hrvatskoj i BiH – Magmu International Beograd, Magmu B Sarajevo, Kozmolinu Beograd, Adria Design Zagreb i novo društvo ND iz Zagreba - te je o tome potpisan Sporazum o razumijevanju.
Poljaci izgubili
Ugovorena kupoprodajna cijena navedenih udjela iznosi, naime, 21,6 milijuna eura (159,56 milijuna kuna). Nakon njihova stjecanja NCA IG i Magma trebali bi dokapitalizirati društvo Adria Design d.o.o. iz Zagreba sa 6 milijuna eura (44,32 milijuna kuna) uz zadržavanje istih omjera udjela, a cjelokupna transakcija u ukupnom iznosu od 24,66 milijuna eura ili 182,16 milijuna kuna realizirat će se do 28. veljače 2011., objavila je Magma na Zagrebačkoj burzi.
S obzirom na to da predmet kupoprodaje ugovorene transakcije nije društvo Magma d.d., već udjeli u njenim tvrtkama kćerima, vlasnička struktura društva ostaje nepromijenjena. Udjel od 49 posto ostaje u rukama Magme, odnosno tvrtke majke lanca Turbo limač, u kojemu Magma u RH ima 28 trgovina, sedam u Srbiji i šest u BiH, dok Magmi ostaju većinski udjeli u Turbo sportu, Magma Homeu, Magmi Lifestyle... Uz obitelj Fižulić, u vlasništvu tvrtke ostaju, doznajemo, mirovinski fondovi i fond Templeton.
U priopćenju burzi istaknuto je kako je NO Magme u međuvremenu zaprimio, nakon inicijalne, i uvjetnu ponudu poljskog NFI EMPIK-a, koji je vodeći distributer proizvoda u srednjoj i istočnoj Europi iz područja medija i zabave, mode, kozmetike, igračaka, opreme za djecu... No ona je, tvrdi se, i u financijskom i u poslovnom smislu lošija od Vučićevićeva NCA IG-a.
Njegov vlasnik hrvatskoj je javnosti dobro poznat kao donedavni predsjednik uprave slovenske Droge Kolinske, koju je preuzela Atlantic grupa Emila Tedeschija. Dapače, u njoj je imao i pet posto udjela stečenih strateškim povezivanjem, odnosno prodajom svojih kompanija Soko Štark i Grand Prom Drogi Kolinskoj, da bi za njega, prodajom Atlanticu, dobio 12 milijuna eura, kako je nedavno objavio Danas. Nakon što je koncern Swisslion Takovo kupio Eurofood market iz Siska, u vrijednosti oko 20 milijuna eura, Vučićevićev ulazak u Magmu postaje tako najveća srpska investicija u hrvatsko gospodarstvo.
Novi zamah Magme
– NCA IG je strateški investitor u dijelu asortimana namijenjenog djeci te je očekivati da će razvoj brendova kojima je Magma u proteklih 20 godina osigurala lidersku poziciju na tržištima Hrvatske, BiH i Srbije dobiti novi zamah – ističu u Magmi. To više što Vučićević ima obiteljsku tvrtku DexyCo, najveći srpski lanac trgovine dječjim igračkama, te očekuje da će s kupnjom udjela u Magmi njegova distributerska mreža postati najveća u regiji jugoistočne Europe.
– Magma će nakon realizacije transakcije završiti proces započete konsolidacije cijele grupe te iskoristiti nešto povoljnije trendove na tržištu za novi rast i razvoj u ključnim segmentima svoga poslovanja – kažu pak u Magmi, za koju se tvrdilo kako je ni dokapitalizacija ni novo izdanje komercijalnih zapisa ne mogu spasiti, već samo kupac koji u ovom slučaju ne preuzima cijelu kompaniju, ali će u nju zasigurno unijeti svjež kapital.
Magma grupa, podsjetimo, u prvih devet mjeseci ove godine imala je gubitak od 166,5 milijuna kuna, dvostruko više nego u istom razdoblju lani, kada je iznosio 82,2 mil. kuna. Ukupni su prihodi tvrtke u devet mjeseci 425,8 mil. kuna, 32,9% manje, što je, kako su isticali, više bila posljedica nedostatka obrtnih sredstava i iznimno velikih teškoća u dobavnom lancu robe i usluga nego krize osobne potrošnje.
Evo vam došlo TURBO-DETE pa se igrajte rajo