Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) će kreditom u iznosu od 55 milijuna eura financirati dovršetak hrvatske dionice paneuropskog koridora Vc, izvijestili su u četvrtak iz te banke.
Riječ je o 7,5 kilometara dugačkoj dionici između Belog Manastira i mosta Halašica te pet kilometara dugoj dionici od Belog Manastira do granice s Mađarskom. Projekt obuhvaća i mjere nadzora i prevencije onečišćenja okoliša u skladu s nacionalnim i EU standardima, uključujući i mjere zaštite od poplava, a proces izgradnje omogućiti će zapošljavanje i stručno usavršavanje mladih ljudi.
"Ovom investicijom Hrvatska čini veliki korak ka dubljoj europskoj integraciji", ističe se u priopćenju EBRD-a.
Kredit EBRD-a, kako se navodi, prati dodatno financiranje Hrvatske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 52 milijuna eura, a nositelj kredita su Hrvatske autoceste (HAC). Dovršenjem hrvatske dionice autoceste prema mađarskoj granici povećati će se regionalna povezanost i protočnost prometnog pravca, navodi se u priopćenju.
Prenosi se i izjava potpredsjednika Vlade i ministra financija Zdravka Marića da je EBRD Hrvatskoj jedan od najvažnijih investicijskih partnera u privatnom i javnom sektoru, kroz ulaganja u održivu infrastrukturu, što predstavlja ključne preduvjete za dugoročni ekonomski rast.
Marić se raduje daljnjoj suradnji s EBRD-om u Hrvatskoj te je uvjeren da će EBRD prepoznati potrebu za novim proizvodima obzirom na trenutne gospodarske okolnosti. Direktorica EBRD-a za Hrvatsku Victoria Zinchuk kaže kako su izuzetno zadovoljni ovim ugovorom koji predstavlja još jednu prekretnicu u dovršetku tog važnog transeuropskog koridora.
"Ovom investicijom EBRD pokazuje svoju podršku hrvatskom gospodarstvu, što je od iznimne važnosti u izazovnim vremenima uslijed pandemije koronavirusa", kazala je Zinchuk.
Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan je zahvalio EBRD-u na podršci u ovom projektu. "Cijenimo dugogodišnju suradnju koja je pomogla razvoju sektora autocesta u Hrvatskoj. Ovo je prioritetni projekt za Hrvatsku i od iznimnog je značaja za razvoj Slavonije i Baranje", rekao je.
Koridor Vc glavna je međunarodna prometna poveznica Mađarske, istočne Hrvatske i BiH s Jadranskim morem, a proteže se od Budimpešte do luke Ploče. Iako većina rute dužine 702 kilometra prolazi kroz teritorij BiH, to će ujedno biti i najkraća cestovna veza između istočne i južne Hrvatske, napominju iz EBRD-a.
EBRD je svoj prvi projekt u Hrvatskoj realizirao 1994., a do danas je u Hrvatsku kroz 218 projekata uložio više od 3,9 milijardi eura.
Umjesto autoceste Madzarska svilaj , koja je slijepo crijevo ,jet nit su Madzari napravili svoj dio , BiH nece valjda nikad zavrsit svoj , trebalo je napravit brzu cestu Osijek Zagreb , a ostatak novca ulozit u privredu , pa bi imao tko i putovat , a autocestu napravit kad ju svi dovrse (BIH ,HU), ovako put OS do ZG je 150 km duzi ,uz dvije cestarine , a podravina je slijepo crijevo