Trgovački lanac Lonia iz Kutine sljednica je nekadašnje Slavije i ove godine slavi 60. obljetnicu, a direktor Krste Jaram tvrtku vodi od 2002. Lonia ima mrežu trgovina u četirima županijama središnje Hrvatske, a početkom travnja ušla je i na konkurencijom prenapučeno zagrebačko tržište nakon što je, iznenadivši mnoge konkurente, preuzela 20 trgovina Dione.
Što je bio motiv dolaska Lonije u Zagreb?
Lokacije koje je Diona ponudila ocijenili smo kao priliku koju ne treba propustiti jer je riječ o klasičnim kvartovskim trgovinama. To je nešto gdje smo mi doma i gdje se dobro snalazimo. Da je Diona ponudila objekte većeg formata koje je nedavno uzeo Spar, morali bismo to odbiti.
Lonia je u šest godina recesije broj trgovina povećala za 140, znači li to da je maloprodaja još atraktivan biznis?
Veliki sustavi nisu dobri za male formate, ni Konzum već dugo ne otvara male trgovine nego hipermarkete, a nastao je iz malih trgovina. I ovaj naš rast ima konačne granice, ovo je već prevelik broj trgovina za obiteljski način vođenja biznisa. Ključ je dobrog poslovanja u odnosu poslovođe prema zaposlenicima i prema centrali. Ako te dvije linije funkcioniraju, trgovina će imati odličan rezultat.
Planirate li još neke akvizicije?
Tijekom 2014. i 2015. namjeravamo konsolidirati ukupan portfelj, potkraj prošle godine kupili smo pekaru u Bjelovaru, početkom ove ušli na zagrebačko tržište, što je velik pritisak na našu organizaciju.Mnogi strahuju da će Konzumovo preuzimanje Mercatora izazvati tektonske promjene na tržištu?Ne namjeravam raditi promidžbu, no sve što je do sada akvizirao Agrokor je odradio vrlo korektno pa ne sumnjam da neće i ovo. Da nema Agrokora i Konzuma, ne bi bilo ni hrvatske trgovine.
>>Spar preuzima 20 Dioninih trgovina u Zagrebu