Moderna rješenja za željeznicu budućnosti

Mala tvrtka velikih ideja: Ljudi koji se brinu za kvalitetan željeznički promet i modernizaciju sustava

Agilus Tel
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
1/3
31.01.2022.
u 16:34

Oni imaju rješenje za sve, a sastoje se od malog tima stručnih ljudi: „Cilj nam je da zaposlenici budu zadovoljni“

Pretražite li po tražilicama Agilus Tel tvrtku, naizgled pomislit ćete da se bave željezničkim prometom, no ova tvrtka nudi rješenje gotovo za sve, jer kako im i slogan kaže „Your solution is our problem“.

- Kad korisnik dođe k nama, očekuje da u potpunosti riješimo sve što ga muči do pune funkcionalnosti. Smatramo da je jedini način da tvrtke iz naše branše opstanu i razvijaju se, usvojiti zapadni način poslovanja u kojem je uobičajeno da jedna tvrtka osigura kompletno rješenje – pojasnio je Marijan Klanac, direktor i suosnivač tvrtke Agilus Tel.

Kako bi dodatno pojasnio djelatnost, iskoristio je primjer iz života.

- Pokvari vam se staro računalo, mi dođemo k vama, postavimo novo računalo, preselimo podatke, podesimo postavke elektronske pošte, povežemo ga sa starim printerom, instaliramo sav softver koji vam je potreban, spojimo ga na internet i naučimo vas kako se s njime služi. Prilikom odlaska dobijete broj telefona na koji se možete javiti ako nešto zapne, pokvari ili ako želite spojiti računalo na perilicu za rublje – pojasnio je.

Njihovi stalni klijenti, ipak, vlasnici su lokomotiva i upravitelji pruga.

- Uočili smo trend velikog ulaganja u modernizaciju željeznica u Hrvatskoj i regiji. Odlučili smo se educirati o novim tehnologijama koje su uvedene u zapadnim zemljama EU, prilagoditi njihova rješenja našim potrebama i ponuditi kupcu gotova rješenja. – istaknuo je Klanac.

Siguran promet  željeznica njihova je zadaća

Sve je, ističe Klanac, počelo još 2018. godine kada je tvrtka osnovana.

- Tvrtku smo osnovali kolega Dario Pleško koji je tehnički direktor i ja 2018. Uz nas je još u menadžmentu kolegica Sandra Markovčić, koja je zadužena za opće poslove. Okupili smo tim ljudi koji imaju dugogodišnje iskustvo u radu u željezničkom sektoru. Sa svima njima smo i prije surađivali na raznim velikim željezničkim projektima . Želja nam je bila stvoriti brzu i učinkovitu tvrtku, kako joj i samo ime kaže, agilnu. Od početka smo kreirali zdrav novi sustav, poštujući pravila struke i procedure prema ISO standardima. Uočili smo da postoji prostor na tržištu za ovakve usluge – prisjetio se Klanac.

Jedna od glavnih djelatnosti kada je riječ o prugama svakako su dispečerski sustavi.

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

- Željeznica je sustav koji postoji preko stoljeće i pol na našim prostorima i zbog toga u inventaru ima uređaje koji su jako dugo u upotrebi. Sjećate li se induktorskih telefona iz filmova o drugom svjetskom ratu, onih što su se pokretali navijanjem ručice? Sve europske željeznice još uvijek koriste tu vrstu telefona i sve druge vrste telefona koji su napravljeni od tada do danas. Dispečerski uređaj je naprava koja omogućava da se sve te generacije telefona od induktorskih do današnjih VoiP međusobno spoje i povežu. A onda se na njega još doda i radioveza, da se može uspostaviti veza s lokomotivama i vlakovima. Naš zadatak je osigurati stabilnu i pouzdanu vezu željezničarima, bez obzira nalaze li se uz prugu na obroncima Velebita ili u  lokomotivi u Slavoniji – objasnio je.

Cilj: Željeznica dostojna budućnosti

Tvrtka trenutno broji sedam visokostručnih ljudi koji zajednički rade na jednom cilju – poboljšanju željezničkog prometa i infrastrukture željeznice dostojne budućnosti.

- Od svih područja na željeznici, telekomunikacije najbrže zastarijevaju i naš je cilj stvoriti rješenja koja se mogu integrirati u postojeće sustave i koja su otporna na budućnost. S obzirom na to da se telekomunikacije naslanjaju na informatiku, cilj nam je u budućem razdoblju proširiti naš portfelj informatičkim rješenjima.

Podrška HBOR-a gurnula ih  u ''višu ligu''

- Početkom 2020. godine bili smo u poziciji sklopiti ugovor veličine tri naša tadašnja godišnja prometa. Radilo se o izvoznom ugovoru, partneri su bili zapadnoeuropske korporacije, međutim da bismo potpisali ugovor bila nam je potrebna garancija banke. Uobičajeno je u poslovnom svijetu da banke garantiraju za poslovne subjekte tijekom izvođenja velikih infrastrukturnih poslova. Komercijalne banke nisu prepoznale naš potencijal i redom su nas odbijale. Već smo bili blizu ideje da odbijemo potpis ugovora, kad smo odlučili kontaktirati HBOR.

U HBOR-u su nas pozvali na sastanak, zatražili da prezentiramo svoje poslovne planove, svoje mogućnosti i kapacitete i pojedinosti ugovora. Vrlo brzo su donijeli odluku, izdali su dvije garancije u korist našeg kupca i stali iza nas u tom ugovoru. Naši strani partneri su bili impresionirani što iza nas stoji tako respektabilna državna razvojna banka i ugovor je potpisan – prisjetio se Klanac. Za izdavanje ovih garancija čak nismo trebali ponuditi svoje nekretnine niti neke druge instrumente osiguranja jer ih tada kao firma u startu sa skromnim prihodima nismo ni imali. Plasman je bio osiguran HBOR-ovom policom osiguranja izvoznih činidbenih bankarskih garancija. Kaže, podrška HBOR-a ovu je firmu prebacila u ''višu ligu'' i svrstala ih na peto mjesto najvećih hrvatskih izvoznika u sektoru telekomunikacija 2020. godine.

Iako mnogi poduzetnici proteklu godinu pamte po brojnim izazovima, Klanac kaže – bila je najuspješnija do sad.

Kao jedan od najvećih uspjeha izdvojio bih potpisivanje ugovora s tvrtkom ALTPRO, koja je regionalni lider u proizvodnji signalno sigurnosnih željezničkih sustava. Ta je tvrtka jedan od naših najvećih izvoznika u željezničkom sektoru, s njima smo se susreli na inozemnom tržištu, gdje su nam pomogli prilikom nastupa kod inozemnih kupaca. Nakon početnih manjih poslova stekli smo njihovo povjerenje i angažirali su nas kao podizvođača na projektu obnove pruge „Križevci – Koprivnica-državna granica“. Taj posao je veliki profesionalni izazov za Agilus Tel te nam osigurava višegodišnji posao i čini tvrtku stabilnom. To će nam omogućiti značajno povećanje broja djelatnika kao i razvitak tvrtke – zaključio je Klanac.

U idućim godinama želimo se pozicionirati kao ozbiljan i pouzdan partner na tržištu regije i izgraditi reputaciju tvrtke koja rješava problem. Ali najvažnije od svega, želimo biti tvrtka u kojoj će zaposlenici biti zadovoljni i raditi zato što žele, a ne zato što moraju – potvrdio je Klanac.

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije