Badel 1862 potpisao je ugovor s Meteor grupom koja je nakon obavljene dokapitalizacije od 30 milijuna kuna postala većinski vlasnik Badela s udjelom od 84,5%.
Do sada je to bila država, koja je lani odlučila da Meteor grupa nakon provedenog natječaja ima najbolje uvjete za strateškog partnera Badel. Iako je prvotno dogovoren iznos uplate do 51 milijun kuna u povećanje kapitala, on je smanjen s obzirom na to da je Meteor nedavno otkupio potraživanja Sberbanka od Badela, a prije toga i od NLB-a, Erste banke i HPB-a od ukupno 184,15 milijuna kuna koja se prenose u temeljni kapital. Dodatnih 30 milijuna kuna uplaćeno je u novcu.
Prioritet razduživanje
U Badelu i Meteoru su zadovoljni. Nakon što je ispunjen i zadnji uvjet iz plana restrukturiranja, prioriteti su sada razduživanje te dalji rast i razvoj kroz proizvodnju, prodaju i marketing.
– Provedenom dokapitalizacijom Badel je dobio ulagača s kojim će zajedno raditi na zacrtanim ciljevima modernizacije poslovanja i rasta prodaje te jačanju liderske pozicije u regiji – kazao je Ivo Markotić, generalni direktor Badela 1962.
Postupak predstečajne nagodbe Badela otvoren je 2013., potvrđen na sudu tek krajem lanjske godine, a s obavljenom dokapitalizacijom i zaključen. U tom razdoblju Badel je uspio stati na noge pa tako već treću godinu zaredom posluje s dobiti. U 2016. neto dobit je iznosila 30,8 milijuna kuna, dok je od otvaranja predstečajne nagodbe Badel kroz poreze i trošarine u državni proračun uplatio oko 650 milijuna kuna, čime je i na taj način vratio državi otpisano kroz predstečajnu nagodbu. Kriza u Agrokoru imala je negativan efekt, ali ne prevelik da bi ugrozila poslovanje.
Rast na svim frontama
U Badelu su prethodnih godina radili i na razvoju novih proizvoda i otvaranju novih tržišta, a u tijeku je i projekt modernizacije vinarija u Benkovcu i Daruvaru. Najveći dio prodaje i dalje se ostvaruje na tržištu RH i tzv. COFY regije (oko 80%). Prodaja na domaćem tržištu lani je bila veća 5%, a u regiji 15%. No fokus je i rast na strateški izvoznim tržištima Njemačke i Poljske te velikim rastućim tržištima Rusije i Kine, gdje jača interes za jakim alkoholnim pićima s prirodnim sastojcima. Sve su bolji rezultati i na prekooceanskim tržištima. Na tržištu Kanade Badel bilježi rast od čak 74% te 40% na tržištu SAD-a. Nakon što su riješene sve regulatorne tehnološke barijere, na kanadsko su tržište u programu jakih alkoholnih pića krenule pošiljke pelinkovca, a prema Japanu, gdje je velik interes za Badelov premium program, vrhunska vina poput plavca malog te iz vinarije Benkovac i Daruvar. Lani je otvoren i novi kanal prodaje kroz tzv. travel value segment na najvećim prekooceanskim kruzerima. Badelova graševina i plavac mali tako su se našli na vinskim kartama jedne od najvećih kruzerskih kompanija – Norwegian Cruise Linea.
Jesenti milu bigulicu, nigdje podatka o tome kolika je prosječna neto plaća u tom fantastičnom Badelu - 2650 ili čak 2750 kuna? I to je hrvatski gospodarski div na staklenim nogama.