U sferi auto industrije, tvrtka je ostvarila suradnju s brojnim vodećim proizvođačima automobila, kao što su Porsche, Daimler, Audi, BMW, Volvo i Volkswagen. Microsoft je ubrzao njihovu transformaciju iz tradicionalnih proizvođača u pružatelje usluga mobilnosti brzim razvojem inženjeringa, proizvodnje, korisničkog iskustva i iskustva u vozilu.
U Hrvatskoj je Microsoft sudjelovao u inovativnoj transformaciji auto industrije koju je proveo Neostar, predstavivši inovativnu online platformu za prodaju rabljenih vozila. Poslovni cilj Neostara je omogućiti potpuno novi doživljaj kupovine automobila, a to postižu omogućavajući kupcima da automobil kupe iz udobnosti svog doma na siguran i pouzdan način. Neostar je projekt realizirao u suradnji s Microsoftovim partnerom, tvrtkom SPAN koja je pružila stručnu podršku od ideje do realizacije.
Više o Neostaru kroz kratki razgovor ispričao je Dimitrije Trbović, CEO Neostara.
Kako je nastala Ideja o Neostaru?
Ideja Neostara je na neki način i priča o frustraciji u stupnju digitalizacije u automobilskoj industriji, posebno u dijelu povezanom s korisnicima vozila s kojima nitko sustavno ne razgovara; proizvođači vozila, a s njima i povezana industrija (distributivne mreže) najčešće znaju sve o šasiji vozila, ali vrlo malo o korisniku, mada su na raspolaganju svi alati koji bi omogućili da se s korisnikom postigne korisna komunikacija za sve strane. Ovaj problem je posebno zanimljiv kada dodamo i problematiku asimetričnih informacija koje u automobilskoj industriji obuhvaćaju stanje cijelog modela, jer vaš salon ili mehaničar znaju nešto što vi kao korisnik ne znate i to sigurno predstavlja prostor za smanjivanje asimetrije i radikalno povećavanje transparentnosti. Iz tih osnovnih problema je nastala ideja da Neostar.com bude veliko tržište na kojem svi sudionici prihvaćaju transparentnost svojih proizvoda i usluga kao prvi uvjet, s druge strane s takvim smo pristupom sebi smanjili tržište samo na one igrače na njemu koji su spremni za fer igru. Naša nova kampanja otprilike kaže ovako „jedna trećina vozila koja se prodaje u Hrvatskoj su na Neostar.com, dvije trećine vozila ne zadovoljavaju naše kriterije.“
Koje Microsoftove tehnologije ste koristili pri izradi platforme?
Zapravo mi smo praktički potpuno orijentirani na Microsoft tehnologije jer uz .Net Core 3.1 (source kod), MSSQL (baze) koristimo i cloud platformu Microsoft Azure kao temelj cijele infrastrukture na kojoj se nalazi Neostar.com. Microsoft Azure nudi cijeli niz funkcionalnosti iz područja umjetne inteligencije, poput strojnog učenja i neuralnih mreža, što je bilo ključno za postizanje inovativnosti Neostar platforme. Microsoft tehnologije koristimo i u drugim alatima u Neostar timu, kao što su Visual Studio i MSSQL Studio, Windows 10/11, Microsoft Teams i na kraju DevOps u kojima radi cijeli tim i koji su nam osnovni alat za projektni menadžment.
Zašto ste se odlučili na suradnju sa Microsoftom?
Osim vrhunskih tehnoloških rješenja, jedan meni osobno važan razlog bio je korisnička podrška koja je jednako važna kao i tehnologija sama, jer imati samo vrhunsko tehnološko rješenje i računati da neće trebati neki stupanj prilagodbe ili još važnije da neće doći do problema, bila bi velika zabluda. Microsoft je u tom segmentu jak i usmjeren na rješavanje problema i razvoj. Osim toga treba reći da smo dobili podršku i na razini menadžmenta, što je važno za budući razvoj Neostara.com, jer računamo da ćemo biti prepoznati kao Microsoftov partner i u startup zajednici u svijetu u kojoj Microsoft u svom eko-okruženju igra lidersku ulogu.
Što Neostar čini jedinstvenom platformom?
To je zapravo izvrsno pitanje, jer se upravo sada u svijetu razvijaju slični modeli i doživljavaju tržišne i financijske evaluacije nerijetko veće od 1 milijardu $, što znači da startup-ovi koji su počeli raditi u zadnjih nekoliko godina u financijskoj zajednici doživljaju nerijetko impresivne potvrde vrijednosti. To je uglavnom bazirano na modelu koji traži specijalizaciju i od generalnih oglasa i spajanja dva broja telefona nude cijeli proces i radikalnu transparentnost. Neostar je bez lažne skromnosti u tehnološkom obliku rame uz rame s takvim rješenjima i vrijeme izlaska na tržište se praktički poklapa, s tri velike razlike koje smatramo prednostima usluge Neostar.com:
- Neostar nije samo kupnja i prodaja vozila , već i briga o održavanju vozila, čime se retencija u modelu, odnosno korištenje aplikacije od strane korisnika povećava s prosječno 5 mjeseci na 5 godina kroz unaprijed poznate cijene, što je inovacija na EU tržištu
- Neostar je i priča o inovativnom modelu prezentacije vozila kroz mobilne aplikacije, jer većina sadašnjih visokotehnoloških rješenja koristi tradicionalni način prezentacije
- I na kraju Neostar je i SaaS opcija, jer nudimo poslovnim korisnicima informatičko rješenje za salone i servise koje je u cloudu i na mobilnim aplikacijama.
Koji su budući planovi za Neostar?
Što se tiče Hrvatske, plan je nastavak teritorijalnog širenja i na manje gradove u kojima nas nema u segmentu servisa i širenje mogućnosti da se vozilo stavi u prodaju. Nastavljamo i unapređivanje korisničkog iskustva jer je taj dio tržišne prilagodbe važan za nastavak razvoja platforme, ali ideja je i da u sklopu rješenja pustimo na tržište i B2B model u kojem i trgovci vozila mogu međusobno trgovati jer naš tehnički model to dopušta. Što se tiče globalnog širenja, Neostar kreće od EU tržišta i to je važan segment pripreme koju smo započeli od 1.11. i radimo analitiku za jednu po jednu EU zemlju, ali i investicijske studije za pojedine segmente poslovanja te razvoj novih proizvoda kao što je osiguranje vozila i slično.
Kada planirate izaći u Europu?
Pa evo i jedne ekskluzivne informacije: početkom 11. mjeseca ove godine bili smo na WEB Summitu, najvećem okupljanju startup-ova i investitora na svijetu. Moram priznati da smo kod investitora izazvali zanimljiv interes koji nam je potvrdio da se nalazimo na dobrom putu razvoja, ali da smo i napravili tehnološko rješenje za koje budimo interes i šire od EU. Bilo je pitanja vezanih i za širenje na tržište SAD-a, ali i u Južnu Ameriku, što je nama bilo posebno zanimljivo i s aspekta globalne atraktivnosti rješenja koje smo napravili, jer smo do sada takve potvrde dobivali samo u Hrvatskoj.