Neiskorišteni izvozni potencijal domaćeg drvnog sektora premašuje 328 milijuna dolara, odnosno 2,3 milijarde kuna, a za to su nam najzanimljivija tržišta Slovenije, Austrije, Kine, SAD-a i Njemačke, pokazala je analiza izvoznih mogućnosti drvne industrije i proizvodnje namještaja u Hrvatskoj, koju je izradio HGK.
Predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK Igor Josip Leščić kaže kako je ukupna vrijednost izvoza domaćeg drvnog sektora 8,1 milijardi kuna, a kad bi iskoristili sve mogućnosti koje im se nude povećali bi ga za čak 26%. Proizvodi s najvećim neiskorištenim potencijalom za izvoz su sjedala, stolarija i proizvodi za građevinarstvo, drvo (uključujući lamele i daščice za parket), te ostalo pokućstvo i dijelovi.
Neiskorišteni potencijal grupe proizvoda veće dodane vrijednosti (namještaj, parket, stolarija i proizvodi od drva za građevinarstvo) iznosi 106,3 milijuna dolara, a mogao bi se povećati za gotovo 38%. Predsjednik HGK Luka Burilović naglašava kako treba dizati produktivnost sektora i mijenjati strukturu izvoza u kojoj je visok udio proizvoda niske dodane vrijednosti, dok je izvoz namještaja zastupljen tek manjim dijelom.
– Takva struktura prisutna je na većini najvažnijih izvoznih tržišta, osim u Češku i Njemačku gdje namještaj čini 80, odnosno 52% izvoza drvnog sektora. U Italiju, koja je naše najznačajnije tržište, izvozi se samo 9% proizvoda više dodane vrijednosti. Stoga nam treba što veća finalizacija, a posebnu pažnju moramo posvetiti nacionalnom i međunarodnom brendiranju naše drvne industrije – poručio je Burilović, dodavši i kako trebamo raditi na jačanju sektora kroz suradnju s građevinom i turizmom.
Inače, drvni sektor u Hrvatskoj zapošljava gotovo 25.000 ljudi u 1790 tvrtki i bilježi prihode od 14 milijardi kuna, odnosno 1% BDP-a. Izvoz sektora iznosi 8,1 milijardu kuna, što je 7,2% ukupne robne razmjene naše zemlje s inozemstvom. Vodeća izvozna tržišta su nam Italija s udjelom od 21%, Njemačka (13%) i Slovenija (10%)